Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    ocena kanału dystrybucji

    Opinia o przydatności danego —> kanału dystrybucji w realizacji zadań dys-trybucyjnych firmy, wyrażona w formie pisemnej lub ustnej. O.k. przeprowadzasię, biorąc pod uwagę: 1) kryteria ekonomiczne (przepustowość k., kosztyhandlowe, nakłady inwestycyjne związane z jego budową, rentowność itp.),2)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /883

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    NORMATYW ZAPASÓW

    Wzorcowa wielkość zapasów ustalana na podstawie danych statystycznych o ichdostawach i sprzedaży (zużyciu) w okresach ubiegłych. Podstawą ustalania n.z. sądane charakteryzujące —> cykl dostaw, wielkość jednorazowej dostawy, wielkośći rytm sprzedaży (zużycia), —> zapas...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /332

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opcja

    Nabycie prawa do zakupu w przyszłości (o. cali) lub zobowiązanie się dosprzedaży w przyszłości (o. put) ściśle określonego towaru lub papierówwartościowych po cenie ustalonej i obowiązującej w momencie nabycia tychpraw. Każda o. ma swoją cenę wewnętrzną i cenę czasu. Sprzedający o...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ocena pośredników

    Opinia o użyteczności danego —> pośrednika w realizacji zadań dystrybucyjnychprzedsiębiorstwa, wyrażona w formie pisemnej lub ustnej. P. ocenia się na etapieprojektowania —» kanału dystrybucji, aby dokonać ich wyboru, oraz w trakciejego funkcjonowania, aby ustalić jakość świadczonych przez nich usług...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /981

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    NOWY PRODUKT

    Produkt, który zaspokaja nowe potrzeby konsumentów lub w lepszy, doskonalszysposób zaspokaja potrzeby już istniejące. Za n.p. można uznać tylko taki, który poraz pierwszy jest oferowany na danym rynku. N.p. dla wytwórcy czy sprzedawcynie musi być nowością tylko dla —> konsumenta. Obok n.p. wyróżnia sięp...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /933

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    odbiór ilościowo-jakościowy dostawy

    Sprawdzanie zgodności ilości i jakości (niekiedy kompletności) przedmiotu do-stawy z danymi ustalonymi w —> umowie kupna-sprzedaży. Tryb o. jest zazwy-czaj określany w umowie. Koszty przeprowadzenia o.i.-j. dostarczonych produk-tów ponosi zwykle sprzedający. Nabywca po sprawdzeniu otrzymanej dostawyi...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /579

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    obniżka ceny

    Liczba jednostek pieniężnych, wyrażona procentowo lub kwotowo, o którąobniżono oferowaną nabywcom —> cenę podstawową produktu. O.c. jest in-strumentem często wykorzystywanym, zwłaszcza w handlu detalicznym, w celu:dostosowania swoich c. do c. konkurentów, przeciwdziałania tworzeniu sięnadmiernych...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /446

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    oferta

    Formalna propozycja ze strony osoby lub przedsiębiorstwa dotycząca dokonaniatransakcji, wykonania pracy lub objęcia stanowiska. W o. są określone istotnewarunki przyszłej umowy (przedmiot, cena, warunki płatności, termin, miejscedostawy). Może być złożona ustnie lub pisemnie. W obrocie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /747

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OBRÓT

    Wymiana dóbr lub środków pieniężnych między —» podmiotami rynkowymiw związku z zawieraniem transakcji kupna-sprzedaży. Termin używany w wieluznaczeniach, głównie dla odzwierciedlenia ilości lub wartości sprzedaży w jedno-stkach —> zbytu, —> hurtu lub —> detalu, a także w instytucjach finansowych(banki...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /621

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    oferta refundowana

    nstrument —» promocji dodatkowej, polegający na zwrocie części zapłaty poprzedłożeniu dowodu zakupu. O.r. wykorzystuje się zazwyczaj w —> aktywizacjisprzedaży towarów „problemowych", relatywnie drogich (np. sprzętu radiowo--telewizyjnego, mebli, samochodów). Głównym celem o.r. jest odwrócenie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /432

    praca w formacie txt

Do góry