-
Ocena brak
Formy organizacyjne handlu hurtowego - Centra handlu hurtowego
Są połączeniem targów międzynarodowych lub krajowych, salonów wystawowych oraz handlu hurtowego typu ,,cash and carry". Celem centrów handlu hurtowego jest przybliżenie produktów do detalistów, umożliwiające jednocześnie podjęcie decyzji zakupu dzięki bezpośredniemu zetknięciusię z szerokim...
-
Ocena brak
Formy organizacyjne handlu hurtowego - Targi
Targi spełniają następujące funkcje:
doprowadzanie do zawarcia transakcji lub przygotowanie przesłanek do jejrealizacji w przyszłości. Na targach następuje bezpośrednie zetknięcie sięsprzedawcy z nabywcą - handel ma więc charakter akwizycyjny.
strategiczne działanie firm...
-
Ocena brak
Formy organizacyjne handlu hurtowego - Przetarg
Jest to zinstytucjonalizowana forma zakupu przez jednostki gospodarcze lub inne instytucje większych ilości towarów lub dóbr i robót inwestycyjnych. Celem przetargu jest wybór dostawcy, który najbardziej odpowiada warunkom przetargu oraz proponuje najniższą cenę. Taka forma zakupów znajduje szczególne...
-
Ocena brak
Formy organizacyjne handlu hurtowego - Aukcja
Na aukcjioperuje się określonymi dla każdego rodzaju towarów partiami. Przykładami aukcji o zasięgu światowym mogę być aukcji futrzarskie w Londynie czy Lipsku, skórsurowych w Amsterdamie, Londynie czy w Nowym Jorku, herbaty w Kalkucie czyw Colombo, diamentów w Amsterdamie czy Nowym Jorku, koni...
-
Ocena brak
Formy organizacyjne handlu hurtowego - Giełda towarowa
Jest najbardziej złożonym i zorganizowanym rynkiem for-malnym. Są to regularnie odbywające się w określonym czasie i miejscu podporządkowane określonym normom spotkania osób pragnących zawrzeć transakcjękupna i sprzedaży oraz osób pośredniczących w zawieraniu transakcji.
Termin giełda towarowa...
-
Ocena brak
Funkcje organizacyjne sprzedaży hurtowej
Działalność handlu hurtowego wynika z istnienia zapotrzebowania na tego rodzaju usługi. Hurt pełni bowiem rolę pośrednika pomiędzy producentami a detalistami, działalność ta jest wynikiem barier na jakie napotyka przedsiębiorstwo w dystrybucji swoich towarów do finalnego odbiorcy. Przyczynami tych...
-
Ocena brak
Proces sprzedaży i jego organizacja
Rosnąca konkurencja na zróżnicowanym rynku powoduje, że przedsiębiorstwamają coraz większe problemy ze zbytem swoich produktów. Obniżenie kosztówprodukcji nie zawsze rozwiązuje te problemy. Oferowanie dobrego produktu pokonkurencyjnej cenie bez umiejętności sprzedaży - to za mało.
W organizacji...
-
Ocena brak
Trzy elementy obsługi klienta
Serwisu przedsprzedażowego - obsługa klienta w fazie przedsprzedaży np.doradztwo techniczne, próby rozwiązania problemów klienta, udzielanie informacji;
Serwisu dostawczego - obsługa klienta podczas fazy sprzedaży, obejmujący:czas dostawy, stan przesyłki, elastyczność dostaw...
-
Ocena brak
Logistyka marketingowa - koszty utraconych korzyści
Zwane też kosztami alternatywnymi lub też czasami kosztami negatywnych reakcji nabywców ukazujące nie satysfakcjonujący poziom obsługi dystrybucyjnej klienta.Kosztów tych napróżno by szukać w księgowości jakiegokolwiek przedsiębiorstwa, są one bowiem nie uwidocznione, dlatego są nazwane ukrytymi lub...
-
Ocena brak
Logistyka marketingowa - problem zapasów
Z działalnością handlową i produkcyjną wiąże się ściśle problem zapasów. Przedsiębiorstwa utrzymują zapasy, aby wykorzystać je w przyszłości. Pociąga to zasobą konieczność zamrożenia części posiadanych środków pieniężnych na dłuższyokres. Muszą więc one być utrzymywane, chociażby na...