Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    Branding

    Charakterystyka

    Branding (ang.)- technika marketingowa, polegająca na kształtowaniu marki w świadomości nabywców, ukazaniu jej wizerunku w pozytywnym świetle oraz wszelkie działania służące wzbudzeniu wśród nabywców skojarzeń marki z danym produktem.

    Budowanie marki stanowi istotny element w...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /02.04.2011 Znaków /4 149

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki i trendy w globalnym otoczeniu marketingowym

    •Znaczne przyspieszenie transportu międzynarodowego, komunikacji oraz transakcji finansowych, prowadzące do gwałtownego wzrostu handlu światowego i inwestycji,

    •Stopniowy spadek dominacji USA i Europy, wzrost znaczenia Japonii a obecnie innych krajów Azjatyckich (Indie, Chiny),

    •Narastająca liczba barier...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /kevin Dodano /01.04.2011 Znaków /1 239

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Warunki skutecznej dyskryminacji cenowej

    •Rynek musi się dać posegmentować,

    •Różne elementy musza wykazywać popyt o różnej intensywności

    •Klienci znajdujący się w niższym segmencie nie mogą być zdolni do odsprzedawania produktów i usług klientom z segmentu górnego,

    •Konkurencja nie może zagrażać pozycji firmy w górnym segmencie,

    •Koszt...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /kevin Dodano /01.04.2011 Znaków /632

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dyskryminacja cenowa

    •Różnicowanie cen względem segmentu rynku – różne grupy klientów płacą za ten sam produkt różne ceny.

    •Różnicowanie cen względem form produktu.

    •Różnicowanie w oparciu o image – ten sam produkt w różnych opakowaniach od różną nazwą (np. perfumy).

    •Różnicowanie względem położenia...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /kevin Dodano /01.04.2011 Znaków /485

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Niebezpieczeństwa nadmiernych obniżek cen

    •Pułapka niskiej jakości – nabywcy mogą przyjąć, że jakość produktu jest niższa od oferowanej przez droższe produkty konkurencji,

    •Pułapka kruchego udziału w rynku – niską ceną można kupić udział w rynku ale nie lojalność nabywców względem produktu,

    •Pułapka płytkiej kieszeni – drożsi...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /kevin Dodano /01.04.2011 Znaków /461

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Różnicowanie cen - Upusty

    Inne redukcje cenowe, np.:

    –obniżka ceny w zamian za dostarczenie starego produktu i wymianę go na nowy.

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /kevin Dodano /01.04.2011 Znaków /113

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Różnicowanie cen - Rabaty funkcjonalne (handlowe)

    >

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /kevin Dodano /01.04.2011 Znaków /166

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Różnicowanie cen - Rabaty ilościowe

    Obniżki ceny dla nabywców kupujących większe ilości. Zachęcają klientów do zakupów większej ilości produktu.

    –niekumulatywne – przy każdym złożeniu zamówienia,

    –kumulatywnie – dla ogólnej sumy zamówień

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /kevin Dodano /01.04.2011 Znaków /281

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Różnicowanie cen - Rabaty

    Obniżenie ceny dla nabywców szybko regulujących należności – musi być przyznany wszystkim nabywcom spełniającym to kryterium. Służy poprawie płynności finansowej.

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /kevin Dodano /01.04.2011 Znaków /186

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki wpływające na wrażliwość cenową

    •Efekt wartości unikatowej – nabywcy są mniej wrażliwi na cenę im bardziej unikatowy jest produkt,

    •Efekt świadomości istnienia substytutów – nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy są mniej świadomi istnienia substytutów,

    •Efekt trudnego porównania - nabywcy są mniej wrażliwi na cenę gdy nie mogą...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /kevin Dodano /01.04.2011 Znaków /1 299

    praca w formacie txt

Do góry