-
Ocena brak
Bariery wyjścia
CharakterystykaBariery wyjścia - koszty związane z zaprzestaniem produkcji.
Koszty tych decyzji wynikają ze specjalizacji zaangażowanych aktywów jak i z barier psychologicznych (związanie emocjonalne).
Im w większym stopniu dana działalność zależy od specjalistycznych aktywów, tym wyższe są...
-
Ocena brak
Wizerunek organizacji w internecie
CharakterystykaWizerunek firmy w Internecie stanowi jej obraz wśród kontrahentów kontaktujących się z firmą bezpośrednio oraz pośrednio. Za pośrednictwem Internetu przekazywane są informacje na temat produktu bądź usługi oferowanej przez firmę. Literatura przedmiotu dokonuje podziału wizerunku na:
... -
Ocena brak
Udział w rynku
DefinicjaUdział w rynku - to stosunek ilości sprzedanych produktów danego przedsiębiorstwa do liczby wszystkich sprzedanych jednostek danego produktu.
Jednak zanim obliczymy udział w rynku musimy najpierw klarownie zdefiniować nasz rynek odniesienia, czyli zbiór produktów lub marek, z którymi...
-
Ocena brak
Generacja Y
CharakterystykaJest określenie generacji ludzi urodzonych w latach 1976-1982 oraz 1990-2001, czyli dorastających na przełomie wieków, w latach 90-tych i 2000-nych i zaczynających korzystać z takich nowinek technicznych jak komputery, GSM, czy Internet. (D. Berreby 1999, s. 52-64)
CechyGeneracja ta ma...
-
Ocena brak
Reklama
CharakterystykaPodstawową formą komunikacji marketingowej o charakterze masowym jest reklama. Stanowi ona masową, odpłatną oraz bezosobową formę prezentowania oferty sprzedaży przez określonego sprzedawcę. To szczególna forma procesu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem.
Działalność reklamowa...
-
Ocena brak
Strategia rynku ogólnego i docelowego
CharakterystykaPodstawą segmentacji rynku ( wyodrębniania segmentów, które przedsiębiorstwo będzie próbowało zaspokoić) jest teza, że nabywcy mają różne oczekiwania co do tego samego produktu i można ich pogrupować według korzyści jakich oczekują. Strategia marketingowa, mająca na celu...
-
Ocena brak
Rodzaje sklepów
Problematyka rozwoju placówek handlowychSklepy, podobnie jak produkty przechodzą przez pewne fazy rozwoju i upadku-cykl życia detalisty. Hipoteza cyklu handlu detalicznego- sklepy nowego typu zastępują sklepy starego typu. Sklepy tradycyjne oferują towary i usługi swoim klientom wyceniając swój towar tak...
-
Ocena brak
Strategie międzynarodowej wymiany
CharakterystykaPolegają na systematycznym planowaniu produktu, jego cen, dystrybucji, promocji oraz wdrażaniu i kontrolowaniu tych działań w celu wymiany międzynarodowej. Podczas wejścia na rynek międzynarodowy przedsiębiorstwo ma do czynienia z innym środowiskiem ekonomicznym, społecznym oraz z...
-
Ocena brak
Aukcja odwrócona
CharakterystykaOdwrócone aukcje internetowe charakteryzują się tym, iż wystawia się tam produkty nie do sprzedania, a do kupienia.
Licytują się miedzy sobą zainteresowani chcący ten produkt sprzedać.
Dzięki tej metodzie można zaoszczędzić do 20% kosztów pozyskania towarów czy usług.
Sprawia to...
-
Ocena brak
Sieć Business Intelligence
CharakterystykaPrzypuszcza się, iż dalszy rozwój systemów Business Inteligence będzie zmierzał w kierunku Sieci Business Intelligence. Sieci BI nawiązują w pewnym zakresie do sieci społecznych jako nowej metody ksztaltowania architektury organizacji oraz ładu gospodarczego. Logika sieci BI ma na celu...