-
Ocena brak
Dostawca treści
CharakterystykaDostawca treści (content provider) zajmuje się elektroniczną dystrybucją dóbr multimedialnych. Multimedia to media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania odbiorcom informacji lub...
-
Ocena brak
Strategia dywersyfikacji
CharakterystykaW klasycznym rozumieniu strategia dywersyfikacji to "przedsięwzięcie polegające na przegrupowaniu środków będących w dyspozycji przedsiębiorstwa na działania zasadniczo różne od prowadzonych w przeszłości. Wymaga zaangażowania się w branże, technologie i rynki, które są nowe dla...
-
Ocena brak
Reakcje nabywców i konkurentów na zmiany cen
CharakterystykaReakcja konsumentów lub tez ich brak mówią o znaczeniu cen na kształtowanie się popytu. Popyt jest w dużej mierze determinowany cena, ale jej wszelkie wahania zależą również od zmian zachodzących w popycie.
Analiza kształtowania się popytu wywołanego zmiana cen dostarcza informacji o...
-
Ocena brak
Modelowanie parametryczne
CharakterystykaModelowanie parametryczne jest jedną z metod szacowania kosztów projektu od góry do dołu. Wykorzystuje ono model matematyczny oparty na znanych parametrach czyli rozkład normalny lub inny rozkład teoretyczny, z którym porównywane są empiryczne rozkłady występujące w badanej zbiorowości...
-
Ocena brak
Ocena skuteczności reklamy
CharakterystykaSkuteczność reklamy jest to stopień osiągnięcia celu, który został postawiony przed reklamą.
Przeważnie jako główny cel kampanii reklamowej uważa się jest zwiększenie zysków.
Badanie stopnia dotarcia reklamy do adresataWyróżniamy dwa rodzaje badań:
Zasięg (odsetek odbiorców... -
Ocena brak
Prognozowanie przychodów i kosztów
CharakterystykaStanowi ono przewidywany poziom sprzedaży oraz kosztów zależny od strategii marketingowej i przyjętych założeń dotyczących otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa. Jest systemem tworzenia informacji zarządczej ex ante, umożliwiającej controlling działalności gospodarczej...
-
Ocena brak
Optymalizacja wielkości zamówienia
CharakterystykaZapasy powstające w przedsiębiorstwach handlowych, produkcyjnych spowodowane są zakupem materiałów i towarów w określonych partiach oraz produkcją wyrobów w określonych seriach. Przedsiębiorstwa w takiej organizacji procesów gospodarczych ponoszą koszty magazynowania oraz uruchamiania...
-
Ocena brak
Pozycjonowanie stron
CharakterystykaPozycjonowanie stron (ang. Search engine optimization - SEO, Web Positioning), jak sama nazwa wskazuje, polega na uzyskaniu jak najwyższej pozycji danej strony w internetowa|wyszukiwarce dla wybranych słów kluczowych.
Olbrzymia ilość witryn, internetowy|portali czy serwisów sprawia, że...
-
Ocena brak
Wizerunek organizacji
DefinicjaWizerunek organizacji jest to postrzegany przez odbiorców obraz organizacji, produktu, oraz jej oferty, inaczej mówiąc jest to odbicie tożsamości organizacji w świadomości odbiorców. Podstawą zarówno wizerunku jak i tożsamości organizacji jest jej misja. Misja w skomasowany sposób przedstawia...
-
Ocena brak
Struktura produktu
Definicja produktuProdukt jest to każdy obiekt wymiany rynkowej, a także wszystko to, co jesteśmy w stanie zaoferować na rynku. Może być to zarówno dobro materialne, usługa, idea, miejsce jak i organizacja. Produkt powinien zapewniać kupującym określone korzyści, tj. posiadać zdolność do...