Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    Wybór rynków docelowych

    Charakterystyka

    Wybór rynków docelowych - w anglojęzycznej terminologii marketingowej wybór rynków docelowych określa się mianem targeting.

    Rozumie się przez to taki wybór rynków docelowych, który przy odpowiednich nakładach marketingowych daje optymalne efekty.Zapewnia to możliwość osiągania...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /18.10.2011 Znaków /6 580

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia cen eliminujących konkurentów

    Charakterystyka

    Strategia ta polega na ustaleniu cen na niskim poziomie, aby zniszczyć konkurencję. Zazwyczaj są to ceny poniżej poziomu, które firmy mogą uzasadnić kosztami produkcji.

    Cele

    Celem takiej polityki cenowej jest finansowe szkodzenie konkurencji nawet wtedy, kiedy przynosi to straty finansowe...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.10.2011 Znaków /1 901

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dobro niższego rzędu

    Charakterystyka

    dobra niższego rzędu nazywamy tak wtedy gdy konsument wraz ze wzrostem dochodu zmniejsza popyt na dane dobro (Beksiak, 2001, s. 57).

    Dobra niższego rzędu mają ujemną dochodowa popytu|elastyczność dochodową popytu (Begg, 2003, s. 128), na te dobra popyt maleje w miarę wzrostu dochodów...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.10.2011 Znaków /1 324

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dobro prywatne

    Charakterystyka

    Dobro prywatne - to takie dobro, które (konsumowane przez jedną osobę) nie może być jednocześnie konsumowane przez kogoś innego.

    Dobrem prywatnym są lody. Jeśli zjemy porcję lodów, to porcja ta nie może zostać zjedzona przez naszego przyjaciela. Przy danej podaży lodów nasza...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /16.10.2011 Znaków /2 482

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Marża

    Definicja

    Marża- najprościej ujmując jest to różnica między kosztem własnym

    a ceną zbytu. Mówi się także o różnicy między ceną hurtową a detaliczną. Inne wytłumaczenie to część ceny detalicznej pokrywająca koszty własne działalności przedsiębiorstwa handlowego i jego zysk.

    Rodzaje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /16.10.2011 Znaków /2 338

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dobro społecznie pożądane

    Charakterystyka

    Dobro społecznie pożądane (ang. merit good) jest to takie dobro, którego konsumpcja, zdaniem społeczeństwa (państwa), jest zbyt niska i nie powinna być uzależniona od poziomu ludności|dochodów ludności (D. Begg 1997, s.108). Innymi słowy powinno być ono dostępne dla wszystkich...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.10.2011 Znaków /2 910

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wstrząs podażowy

    Charakterystyka

    Wstrząs podażowy (szok cenowy) przerzuca gospodarkę na inny poziom ceny. Istota szoku cenowego, czyli nagłej zmiany ogólnego poziomu cen, wiąże się z faktem, iż zmiana jednego, ale za to bardzo istotnego składnika - kosztotwórczego, pociąga za sobą znaczącą zmianę innych komponentów...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /1 995

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Usługi on-line

    Charakterystyka

    Usługi on-line (on-line services) są podobne do Internetu, ale działają na trochę innych zasadach. Występują w sieci, pozwalają na podłączanie się do nich użytkowników, którzy mogą złożyć złożyć zamówienie poprzez specjalnie przygotowane do tego celu strony WWW. Niektóre z...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /13.10.2011 Znaków /3 036

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Krzywa podaży

    Charakterystyka

    Funkcją podaży albo krzywą podaży nazywamy zależność między ceną rynkową jakiegoś dobra a tą jego ilością, jaką gotowi są dostarczyć producenci.

    W odróżnieniu od opadającej krzywej popytu, krzywa podaży rośnie ku prawej stronie.

    Interpretacja krzywej podaży

    Wraz ze wzrostem...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /11.10.2011 Znaków /2 301

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Handel elektroniczny

    Charakterystyka

    Handel elektroniczny (ang. E-commerce) to specyficzny rodzaj handlu obejmujący zakup i sprzedaż towarów oraz usług, wykorzystujący sieć internetową jako środek wymiany pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. Ze względu na globalny zasięg sieci internetowej istnieje możliwość dotarcia do...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /10.10.2011 Znaków /7 838

    praca w formacie txt

Do góry