-
Ocena brak
Omów ogólne problemy funkcjonowania przedsiębiorstw w warunkach Europejskiego Rynku Wewnętrznego (ERW)
Stworzenie Europejskiego Rynku Wewnętrznego w 1993 roku doprowadziło do powstania jednolitego europejskiego rynku towarów, usług i kapitału, co umożliwiło działalność gospodarczą pozbawioną utrudnień, barier i biurokratyzmu, pozostawiając jednocześnie stosunkowo duży protekcjonalizm zewnętrzny...
-
Ocena brak
Formy działania na rynkach zagranicznych – omów zalety i wady głównych form
Po analizie rynków zagranicznych i dokonaniu selekcji należy podjąć decyzje dotyczące wyboru formy działania na rynku zagranicznym. Uwzględnić należy przy tym zwłaszcza:
- zasoby, którymi dysponuje przedsiębiorstwo;
- możliwości przedsiębiorstwa w porównaniu do konkurentów;
- cele...
-
Ocena brak
Czynniki sprzyjające i utrudniające wejście na rynki międzynarodowe
Czynniki sprzyjające wejście na rynki międzynarodowe:
- rozwój socjo-demograficzny;
- możliwości transportowe;
- technologie komunikacji;
- poziom wykształcenia;
- międzynarodowe zaangażowanie przedsiębiorstw;
- programy rozwoju o zasięgu międzynarodowym.
- niski potencjał rynku;
- napięcia...
-
Ocena brak
Jakie są wady standaryzacji na rynkach zagranicznych?
1) Utrata niektórych segmentów rynku, na których istnieją regionalne upodobania.
2) Nie są brane pod uwagę uzasadnione inicjatywy marketingowe sugerowane przez zagranicznych współpracowników i dealerów.
3) Konflikty między firmą-maką i jej córkami. Personel fili, działając bliżej danego rynku ostrzej...
-
Ocena brak
Jakie korzyści daje standaryzacja postępowania na rynkach zagranicznych?
Marketing standaryzowany tj. ujednolicony, zwany też monomarketingiem polega na stosowaniu takiej samej koncepcji marketingu mix na wszystkich rynkach, na których działa przedsiębiorstwo. Nie należy go mylić z marketingiem globalnym, który oznacza marketing światowy, gdyż marketing standaryzowany nie musi...
-
Ocena brak
Jakie czynniki należy uwzględnić dokonując wyboru rynku zagranicznego?
O wyborze rynku decydują silne i słabe strony potencjału przedsiębiorstwa, a także szanse oraz ryzyko wynikające z alternatywnych rynków zagranicznych.
>
- rynkowego (popytu);
- konkurencji;
- otoczenia ekonomicznego;
- otoczenia politycznego.
>
>
-
Ocena brak
Jakie główne elementy obejmują międzynarodowe badania marketingowe i rynku?
Międzynarodowe badanie rynku służy w pierwszym rzędzie poznaniu wzorca, tzn. nie chodzi tylko o osiągnięcie pojedynczych wiadomości w sferze gospodarczej, socjokulturowej, politycznej i technologicznej, lecz wiadomości muszą być ze sobą powiązane dla wykorzystania efektów synergetycznych. Stanowią one...
-
Ocena brak
Jakie elementy obejmuje analiza otoczenia przedsiębiorstwa?
W pierwszej grupie działań mieści się n ogół analiza bieżącej sytuacji przedsiębiorstwa, z której wynika ceowość wejścia na rynki zagraniczne. Po przyjęciu tej tezy tradycyjna nauka o przedsiębiorstwie zagranicznym wskazywała w pierwszej kolejności na celowość uwzględnienia przyrodniczych w formie...
-
Ocena brak
Jakie grupy działań obejmuje cykl marketingowy?
Na marketing składają się grupy działań, które w terminologii fachowej zwane są cyklem marketingowym:
- analiza otoczenia przedsiębiorstwa;
- badania marketingowe i badania rynku;
- selekcja rynków;
- pozycjonowanie;
- strategia produktu, ceny, dystrybucji i promocji, czyli tzw. Marketing mix;
-...
-
Ocena brak
Omów możliwe stopnie internacjonalizacji przedsiębiorstwa
Tradycyjnym polem międzynarodowej działalności przedsiębiorstw jest eksport. Aktywność zagraniczna przedsiębiorstw nie ogranicza się jednakże tylko do eksportu dóbr i usług, lecz rozkłada się na wiele zróżnicowanych form i wariantów działania. Eksport pośredni z włączeniem domów handlowych oraz...