-
Ocena brak
Strategia doskonalenia cech
Strategia doskonalenia cech ma na celu dodanie nowych atry butów (np. wielkość, waga. materiały, dodatki, akcesoria), zwiększających uniwersalność, bezpieczeństwo lub wygodę stosowania produktu. Na przykład, zwiększenie mocy ręcznych kosiarek do trawy zwiększyło szybkość i łatwość ścinania...
-
Ocena brak
Strategia poprawy stylu
Strategia poprawy stylu ma na celu zwiększenie estetyki produktu. Okresowe w prow adzanie nowych modeli samochodu sprowadza się raczej do konkurencji w zakresie stylu niż konkurencji jakościowej i dotyczącej cech produktu. W przypadku gotowej żywności i artykułów gospodarstwa domowego, przedsiębiorstwa...
-
Ocena brak
Strategia poprawy jakości
Strategia poprawy jakości ma na celu zwiększenie wartości funkcjonalnej produktu: jego trwałości, niezawodności, szybkości, smaku. Wytwórcy udaje się często wyprzedzić konkurencję przez wprowadzenie ..now ej i udoskonalonej" obrabiarki, samochodu, odbiornika telewizyjnego lub proszku do prania...
-
Ocena brak
Faza dojrzałości
W pewnym momencie następuje zwolnienie tempa wzrostu sprzedaży, co sygnalizuje przejście do fazy względnej dojrzałości. Na ogół laza ta trwa dłużej niż poprzednie i stanowi wielkie wyzwanie dla zarządzania marketingowego. Większość produktów znajduje sie u Jazie dojrzałości cyklu życia i siad...
-
Ocena brak
Faza wzrostu
Fazę wzrostu cechuje szybka ekspansja sprzedaży. Produkt zyskuje uznanie odbiorców wcześnie akceptujących nowe wyroby i zaczyna być kupowany przez nabywców średniozamożnych. Na rynek wchodzą nowi konkurenci zachęceni perspektywą produkcji na dużą skalę i dużych zysków. Przedsiębiorstwa te...
-
Ocena brak
Czy pionier rynkowy cieszy się długookresową „przewagą"?
Przedsiębiorstwa, które planują wprowadzenie nowego produktu musza podjąć decyzję dotycząca „kolejności wejścia na rynek". Przedsiębiorstwo, które wchodzi na rynek jako pierwsze. może odnieść znaczne korzyści, ale rów nocześnie jest to ryzykowne i kosztowne. Późniejsze wejście na rynek ma sens...
-
Ocena brak
Szybka penetracja
Szybka penetracja polega na wprowadzeniu nowego produktu po niskiej cenie i przy wysokich nakładach na promocję. Strategia ta powinna zapewnić najszybszą penetrację rynku i największy w nim udział. Strategia ta ma uzasadnienie, gdy: rynek jest duży; brak jest świadomości istnienia produktu;...
-
Ocena brak
Strategia szybkiego zbierania śmietanki
Strategia szybkiego zbierania śmietanki polega na wprowadzeniu nowego produktu po wysokiej cenie i przy intensywnej promoc ji. Przedsiębiorstwo żąda wysokiej ceny. aby osiągnąć potencjalnie wysoki poziom zysku jednostkowego brutto. Aby przekonać rynek o zaletach produktu, mimo wysokiego poziomu cen...
-
Ocena brak
Strategia powolnego zbierania śmietanki
Strategia powolnego zbierania śmietanki polega na wprowadzeniu now ego produktu po wysokiej cenie i przy niskiej promocji. Wysoka cena ułatwia maksymalizację zysków jednostkowych brutto, a niskie nakłady na promcxję pozwalają na utrzymanie kosztów marketingu na niskim poziomie. Uważa się. że to...
-
Ocena brak
Międzynarodowy cykl życia produktu
Zjawisko międzynarodowego cyklu życia produktu jest jednym z czynników wyjaśniających przyczyny zainteresowania przedsiębiorstw krajowych rozwojem rynków zagranicznych. Według Wellsa: „Wiele produktów podlega cyklowi handlowemu, w którym Stany Zjednoczone są początkowo eksporterem, polem tracą swoje...