Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    USTALANIE CENT METODĄ PRZETARGU UTAJNIONEGO

    Konkurencyjne ustalanie cen jest powszechne lam, gdzie firmy ubiegają się o kontrakt. Firma uzależnia swoją cenę raczej od oczekiwań, jak konkurencja wyceni swoją ofertę niż na sztywnej relacji do kosztów lub popytu. Firma chce uzyskać dany kontrakt, a to zwykle oznacza konieczność podania ceny...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /2 049

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    USTALANIE CENY METODĄ NAŚLADOWNICTWA

    Przy ustalaniu ceny tą metodą, firma w największym stopniu opiera swoje ceny na cenach konkurencji, przykładając mniej wagi do zagadnień popytu i kosztów. Firma może żądać za swoje produkty mniej, tyle samo lub więcej niż główni konkurenci. W branżach towarów masowych o strukturze...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /1 410

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODA KOSZTU DOCELOWEGO

    Pokazaliśmy, że koszty zmieniają się wraz ze skalą produkcji i doświadczeniem przy niej zdobytym. Mogą się one zmienić również jako efekt skoncentrowanych w ysiłków projektantów , inżynierów i zaopatrzeniowców. Japończycy używają metody kosztu docelowego.8 Za pomocą badania rynku ustalają...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /1 656

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ELASTYCZNOŚĆ CENOWA POPYTU

    Załóżmy, że popyt spada o 10%. gdy sprzedawca podwyższa cenę o 2%. Elastyczność cenowa popytu wynosi wtedy - 5 (znak minus wskazuje na odwrotny związek pomiędzy ceną i popytem). Jeśli popyt spada o 2% wraz ze w zrostem ceny o 2%, to elastyczność wynosi - 1. W tym przypadku przychody sprzedawcy...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /2 716

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODY SZACOWANIA KRZYWEJ POPYTU

    Większość firm czyni wysiłki, aby oszacować popyt na swoje produkty. Szacując krzywą popytu badacz musi poczynić pewne założenia o zachowaniu się konkurencji. Istnieją bowiem dwie metody szacowania popytu. Pierwsza zakłada, że cena konkurencji pozostaje stała niezależnie od tego jak firma ustali...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /1 567

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA WRAŻLIWOŚĆ CENOWĄ

    Krzywa popytu pokazuje ilości sprzedawane na rynku przy rożnych poziomach ceny. Sumuje ona reakcje wielu osób mających swoją indywidualną wrażliwość na cenę. Ważnym krokiem na początku jest. aby zrozumieć czynniki wpły wające na wrażliwość nabywcy na cenę. Nagle zidentyfikował dziewięć...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /1 646

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    INNE CELE POLITYKI CK NOWEJ

    Organizacje typu non-profit oraz przedsiębiorstwa użyteczności publicznej mogą kierować się różnymi innymi priorytetami. Uniwersytet stara się osiągnąć częściowy zwrot kosztów, wiedząc, że musi polegać na darowiznach od osób prywatnych i subsydiach państwowych, aby pokryć pozostałą część...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /709

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    STRATEGIA NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI

    Firma może realizować strategię najwyższej jakości swoich produktów' na rynku. Najlepszy przykład to firma Maytag, która produkuje znakomite pralki automatyczne wyceniając je o SUK) wyżej niż konkurencja. Maytag stosuje slogan reklamowy: ..Zbudowane, aby służyć dłużej", a w jego reklamach...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /602

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    „ZBIERANIE ŚMIETANKI" (SKIMMING)

    Wiele firm stosuje praktykę ustalania wysokich początkowych cen. ograniczając się początkowo do najbardziej zasobnych klientów . Jednym z najlepszych tego przykładów jest koncern Du Pont. Dla każdego nowego produktu - celofan, nylon, teflon itp. szacuje on najwyższą cenę, którą może żądać mając...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /1 528

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    MAKSYMALNY WZROST SPRZEDAŻY

    Inne firmy z kolei starają sie maksymalizować wielkość sprzedaży. Wierzą, że wysokie obroty doprow adzą do obniżki kosztów i wzrostu zysków w dłuższym okresie. Ustalają cenę na możliw ie najniższym poziomie przyjmując, że rynek jest czuły na cenę. Zw ane jest to penetracją cenowa tynku...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Marchewka Dodano /07.02.2012 Znaków /955

    praca w formacie txt

Do góry