Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    CYKL ŻYCIA PRODUKTU

    Okres, w którym —> produkt znajduje na rynku nabywców. C. rozpoczyna sięw momencie wprowadzenia na rynek pierwszej jednostki p. i trwa do czasuwycofania ostatniej. Najczęściej c.ż.p. składa się z czterech faz. W faziewprowadzania p. na rynek popyt i sprzedaż wzrastają wolno i wymagają silnegopobudzania. W...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 622

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Centrum kosztów

    Działalność, funkcja, stanowisko pracy, dział, departament, jednostka gospodar-cza lub wyodrębniony zespół urządzeń wyróżniony w planowaniu (prognozowa-niu) kosztów i nakładów. Dla potrzeb szczegółowych analiz konieczne jestokreślenie wysokości przeciętnych zmiennych oraz stałych kosztów...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /543

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CYKL ŻYCIA USŁUG

    Okres, w którym u. znajdują nabywców na rynku. W zależności od rodzaju u.okres ten może być długi (np. u. transportu morskiego), średni (np. niektóreu. turystyczne) lub krótki (np. niektóre u. kulturalne). Pojęcie c.ż. może dotyczyćcałej branży u., określonych rodzajów u., a nawet danej firmy...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    centrum zysku

    Produkty, rodzaje działalności, rynki, które przynoszą przedsiębiorstwom nad-wyżkę finansową w stosunku do poniesionych kosztów i nakładów. Dziękianalizie wykorzystującej pojęcie c.z. można, choć nie bez trudności, wyodrębnićw przedsiębiorstwie/korporacji —» strategiczne jednostki biznesu (SBU)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 072

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dagmar

    Model wpływu reklamy na postępowanie nabywcy na rynku. D. jest skrótemangielskich słów: Defining, Advertising, Goals for Measured Advertising Results,oznaczających fazy kontaktu adresata z reklamą; nieświadomości, świadomości,zrozumienia, przekonania i działania. Model ten został opracowany w 1961...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /357

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ceny administrowane

    Ceny dominujące na danym rynku, ustalane na podstawie decyzji producentówalbo organów państwowych. Występowanie tej kategorii c. wynika ze wzras-tającej roli dużych firm (oligopoli) oraz wpływu państwa na cenotwórstwo.Przykładem ca. przez państwo są —» cena minimalna, —> cena maksymalnai cena...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /370

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA „ZA JAKOŚĆ"

    Cena produktu, której wielkość jest ustalana w nawiązaniu do przekonańnabywców, znajdujących potwierdzenie w praktyce dokonywania zakupów, żewysoka c. odpowiada wysokiej —> jakości produktu, niska c. zaś — niskiejjakości. C.„z.j." stosuje się jako jeden ze sposobów —> wdrażania polityki cen.Znajduje ona...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /788

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    dealer

    Wyodrębniony podmiot organizacji sprzedaży —> produktów, zawierającyw imieniu dostawcy transakcje kupna-sprzedaży, lecz prowadzący działalnośćgospodarczą na własny rachunek; dystrybutor; kupiec; —> pośrednik. Możewystępować jako osoba fizyczna, spółka lub inny podmiot prawny. Zazwyczajd. jest...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /753

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENY PRODUKTÓW ORGANIZACJI NIEZYSKOWYCH

    Ceny —> produktów organizacji niezyskowych wykorzystywane w celu ekonomi-cznej kalkulacji działalności o.n. i ustalane w zależności od przyjętej zasady ichoferowania. Dominującym sposobem postępowania w celu ustalania c.p.o.n.jest —> kalkulowanie cen wg metody „koszt plus". Niekiedy stosuje sięteż —> cenę...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /687

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CENA ZA ZESTAW WIELOJEDNOSTKOWY

    Cena pewnej liczby opakowanych razem jednostek danego produktu, ustalana napoziomie, który zapewnia nabywcy niższą —> cenę jednostkową od tej, którązapłaciłby kupując pojedynczą sztukę lub standardowe opakowanie produktu.Stanowi formę udzielania —> rabatu dla finalnych nabywców za zakupioną...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /571

    praca w formacie txt

Do góry