Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    HURT

    Forma —> handlu polegającego na zakupie lub przejęciu od sprzedawcy — zwykledużych partii — towarów w celu ich dalszej odsprzedaży (sprzedaży) nabywcomzorganizowanym, tj. producentom, detalistom, innym hurtownikom oraz instytuc-jom publicznym i organizacjom społecznym. Działalność hurtową prowadzączęsto...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /870

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Handel

    Forma wymiany towarowo-pieniężnej polegającej na kupnie w celu dalszejodsprzedaży. W ujęciu operacyjnym h. jest to zespół czynności doprowadzają-cych do przygotowania i zawarcia transakcji kupna-sprzedaży, czyli czynnościodpowiadających poszczególnym —> funkcjom handlu. W ujęciu strukturalnymh. jest...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /2 234

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    INSTRUMENTY MERCHANDISINGU

    Zespół praktycznych działań i środków, za pomocą których kupiec osiąga przy-jęte cele merchandisingowe. I.m. można podzielić na cztery grupy: 1) i. zwią-zane z towarem, w tym głównie asortyment oraz zestaw usług towarzyszą-cych, 2) marża, jako cena usługi świadczonej przez firmę handlową, w...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 137

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    HURT WŁASNY PRODUCENTA

    Sposób realizacji działalności hurtowej (—» hurt) polegającej na wykonywaniuprzez p. towarów wszystkich funkcji spełnianych zwykle przez —> hurtownika.Funkcje te są realizowane z wykorzystaniem dwóch form organizacyjnych:1) biura sprzedaży (sales office) — zlokalizowanego w pobliżu głównych rynkówzbytu i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 551

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    HANDEL GIEŁDOWY

    Rodzaj —> handlu polegającego na zakupie lub sprzedaży dóbr materialnych, usługoraz papierów wartościowych (dóbr zamiennych), w których uczestniczy wielusprzedających i kupujących. Cena w transakcjach giełdowych jest wynikiemukładu popytu i podaży. Najważniejsza cecha h.g. polega na tym, iż odbywa się...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 129

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Image

    Pozytywny „wizerunek" produktu, przedsiębiorstwa, sektora, określonej or-ganizacji niezyskowej, a nawet osoby (np. polityka, działacza społecznego),tworzony w świadomości odbiorcy w wyniku takich działań marketingowych, jakwyposażenie i wyróżnienie produktu (ze względu na cechy łatwo zauważalneprzez...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /595

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    HANDEL RUCHOMY

    Forma h. detalicznego (—> detal) charakteryzującego się brakiem przywiązaniado określonej miejscowości i stałego miejsca sprzedaży. Jako przeciwieństwoh. stałego opiera się na prowadzeniu —> sprzedaży ze środków podręcznychoraz środków transportu. Do h.r. należą: h. domokrążny, h. obwoźny, h...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /645

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Indeks siły nabywczej

    Wskaźnik względnego potencjału rynkowego służący do wczesnego ostrzeganiaprzed wystąpieniem dysproporcji w przestrzennej strukturze obrotów. I.s.n. jeststosunkiem względnych zmian zaludnienia, sprzedaży detalicznej i dochodówludności ważonych odpowiednio wskaźnikami 0,2; 0,3 i 0,5. I.s.n. jest...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /474

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    HANDEL WYSYŁKOWY

    Forma h. detalicznego (—> detal) polegającego na oferowaniu —> produktówklientom za pomocą —> katalogów, prospektów i ogłoszeń, a następnie dostar-czaniu zamówionych artykułów do domów za pośrednictwem poczty lub przyudziale własnych służb transportowych. H.w. zajmują się specjalne przedsiębiors-twa —...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 076

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    FUNKCJE POŚREDNIKÓW

    Ogół czynności realizowanych przez pośredników na rzecz poprzedzającychi następujących po nich ogniw w —> kanale dystrybucji. Pośrednicy realizują f.:1) transakcyjne (negocjowanie warunków umów, zawieranie transakcji kupna-sprzedaży, przenoszenie tytułu własności, przejmowanie ryzyka itp.), 2)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /609

    praca w formacie txt

Do góry