Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    Internacjonalizacja przedsiębiorstw

    Proces polegający na włączeniu się p. w działalność gospodarczą poza krajemmacierzystym. W prowadzeniu działalności na rynkach zagranicznych możnawyróżnić kilka faz ekspansji p. W początkowej fazie i. przedsiębiorstwokoncentruje się na własnym (macierzystym) rynku krajowym...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /2 295

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    alkulowanie cen wg yield management

    Metoda ustalania c. wg popytu, stosowana przez firmy wykorzystujące —> róż-nicowanie cen. Metoda ta polega na stosowaniu takich kombinacji c. i ilościoferowanego produktu, które przynoszą maksymalny przychód w danym czasie.Jej istotą jest wykorzystywanie różnicowania c. w sterowaniu wielkością zapasudanego...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /646

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kalkulowanie cen „penetracji rynku"

    Ustalanie c. nowego produktu, przeznaczonego dla szerokiego kręgu konsumen-tów, w nawiązaniu do kształtowania się popytu pod wpływem niskiej c. po-czątkowej i intensywnej reklamy tego produktu. Niska c. początkowa mazniechęcić konkurentów do rywalizacji i ułatwić maksymalizację sprzedaży,a w efekcie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /554

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    IZBA PRZEMYSŁOWO-HANDLOWA

    Podstawowa organizacja samorządu gospodarczego, która reprezentuje inte-resy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów w zakresie ich działalnościwytwórczej, handlowej, budowlanej lub usługowej. Do zadań i.p.-h. należą:inicjowanie i rozwój indywidualnej przedsiębiorczości, koordynacja i pomocorganizacyjna...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 173

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Infrastruktura handlu

    Zespół materialnych, technicznych oraz organizacyjnych środków realizacjifunkcji handlowych. Głównym składnikiem i.h. jest —> sieć handlowa, w tym siećpunktów sprzedaży detalicznej oraz sieć magazynowa. Ponadto i.h. obejmujetakże środki transportowe, automaty sprzedażowe, techniczne środki gromadze-nia...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /726

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    hierarchia potrzeb

    Naturalna kolejność p. od p. biologicznych, takich jak nasycenie głodu, ubranie,mieszkanie, poprzez p. wynikające z sytuacji człowieka w procesie pracyi w środowisku społecznym, aż po p. wynikające z przesłanek psychologicznychkażdej jednostki. Wg A. Marshalla, zaspokojenie p. niższego rzędu pozwala...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 216

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Innowatorzy

    Grupa konsumentów, którzy pierwsi akceptują nowy produkt. Tworzą ją zwyklenie bojący się ryzyka, wykształceni, zamożni młodzi ludzie o szerokichhoryzontach społecznych i wysokim statusie społecznym. Są bardziej podatni naoddziaływanie pozapersonalnych środków informacji niż na sugestie sprzedaw-ców i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /549

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Hipermarket

    Duży —> sklep samoobsługowy z artykułami żywnościowymi i nieżywnoś-ciowymi o minimalnej powierzchni 2500 m2, wywodzący się z —» supermarketu.Wysoka atrakcyjność h. wynika z ich agresywnej —> polityki cenowej, dużejdostępności komunikacyjnej dla klientów zmotoryzowanych oraz sprawnejorganizacji procesu...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /806

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gwarancje cenowe

    Warunki stawiane producentom przez pośredników — uczestników danegokanału dystrybucji, zwykle hurtowników lub detalistów — odnoszące się do faktu,że cena zakupu umożliwi im utrzymywanie zapasów towarowych na pożądnympoziomie i zapewni osiąganie zysku oraz że —> rabaty udzielane ich konkurentombędą...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /520

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    instrumenty marketingu

    Narzędzia wykorzystywane przez daną firmę w określonej strategii. Do najważ-niejszych i.m. należą: polityka innowacji, strategia -> nowego produktu, politykaasortymentowa, —» różnicowanie cen. Skuteczne okazują się różne —> upustyi —» rabaty stosowane dla odbiorców i dostawców. Niezwykle efektywnaw...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /795

    praca w formacie txt

Do góry