Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    KANAŁ PIONOWO ZINTEGROWANY

    Typ —> kanału dystrybucji, w którym działalność firm występujących na różnychszczeblach jest koordynowana i kontrolowana przez jedną z nich. Integracja p.może być rezultatem: 1) —> dywersyfikacji pionowej, 2) fuzji lub zakupu przezjedną z firm podmiotów działających na kolejno wyższych lub...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /675

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    kanał administrowany

    Typ —> kanału pionowo zintegrowanego dystrybucji, w którym koordynacjadziałalności firm na kolejnych szczeblach jest następstwem ekonomicznej lubadministracyjnej nadrzędności jednej z nich. K.a. powstaje wówczas, gdy znanana rynku firma, o silnej pozycji i prestiżu, uznanych umiejętnościach...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /585

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KANIBALIZM PRODUKTU

    Wypieranie z rynku jednego p. przez drugi, który mieści się w tej samej —> liniiproduktów oferowanych przez producenta lub pośrednika. Zagrożenie wzajem-nym „zjadaniem się" p. występuje wtedy, kiedy nie są między sobą dostateczniezróżnicowane. Zagrożenie k. pojawia się przy —> rozciąganiu linii...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /379

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    kanał bezpośredni

    Typ —> kanału dystrybucji złożony z dwóch szczebli: producenta i finalnychnabywców. W k.b. nie ma pośredników. Producent sam, na własny rachuneki ryzyko realizuje wszystkie —> funkcje dystrybucji. Za pośrednictwem własnych 

    służb sprzedaży dociera z produktami do finalnych nabywców. Organizacja...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 894

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KARIERY MARKETINGOWE

    Ścieżki awansu zawodowego pracowników zajmujących określone stanowiskazwiązane z działalnością marketingową. W przedsiębiorstwach planującychprzebieg k. zawodowych określa się wymagania w zakresie wiedzy, umiejętności,a nawet pewnych cech osobowości, które trzeba mieć, chcąc pracować na...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 194

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KANAŁ DYSTRYBUCJI

    Zbiór wewnętrznych komórek organizacyjnych producenta oraz zewnętrznychpośredników uczestniczących w procesie dostarczania wytworzonych produk-tów finalnym nabywcom.

    Łańcuch kolejnych ogniw (instytucji, osób), za których pośrednictwemdokonuje się przepływ jednego lub większej liczby...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /2 216

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KATALOG

    Uporządkowany spis produktów oferowanych do sprzedaży, towarów prezen-towanych na giełdach, targach lub wystawach, przedsiębiorstw działających nadanym rynku lokalnym, w danej branży czy sektorze gospodarki, ujęty w formieksiążki lub broszury (k. domu sprzedaży wysyłkowej, k. wystawienniczy, k. firm—...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /372

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KANAŁ KONTRAKTOWY

    Typ —> kanału pionowo zintegrowanego dystrybucji, w którym uczestnicyzawierają kontrakty szczegółowo ustalające ich zachowania w procesie wspól-nego kreowania rynkowej oferty produktu. Ustalenia kontraktów są znacznieszersze od zwykłych —> umów kupna-sprzedaży. Określają np. sposób znakowa-nia produktów...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /946

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kalkulowanie cen wg zmodyfikowanego progu rentowności

    Metoda ustalania c. produktu wg popytu, stosowana w celu ustalenia dlaproducenta takiej c, która maksymalizowałaby jego zysk. Wykorzystuje sięw niej ogólną zasadę —> kalkulowania cen wg popytu w powiązaniu z metodą—> kalkulacji ceny wg progu rentowności, obliczając: 1) ilość produktów, któremożna...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /960

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kalkulowanie cen w warunkach przetargu

    Metoda ustalania c. produktu jako elementu warunków transakcji oferowanychprzez przedsiębiorstwo przystępujące do przetargu, uzależniająca wysokość c. od 

    tego, jak konkurenci wyceniają swoją —> ofertę. Wykorzystuje się w tym celukoncepcję zysku oczekiwanego, wg której, jeżeli c. oferowana wzrasta, to...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /776

    praca w formacie txt

Do góry