Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    oferta refundowana

    nstrument —» promocji dodatkowej, polegający na zwrocie części zapłaty poprzedłożeniu dowodu zakupu. O.r. wykorzystuje się zazwyczaj w —> aktywizacjisprzedaży towarów „problemowych", relatywnie drogich (np. sprzętu radiowo--telewizyjnego, mebli, samochodów). Głównym celem o.r. jest odwrócenie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /432

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Obserwacja

    Metoda gromadzenia informacji, polegająca na dokonywaniu spostrzeżeń w spo-sób zamierzony, planowy i systematyczny w celu znalezienia odpowiedzi naokreślone i wyraźnie postawione pytania. Osoba prowadząca o. jest obser-watorem. Obiektem o. mogą być zarówno osoby, ich zachowania, jak i przed-mioty...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /607

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OGÓLNE warunki dostaw

    Przepisy wydawane przez organy administracji państwowej lub szczegółoweporozumienia regulujące zasady i tryb postępowania przy zawieraniu, wykonywa-niu i rozliczaniu umów dostawy. O.w.d. regulują: 1) tryb zawierania, zmianyi rozwiązywania umów, 2) sposób określania w umowach przedmiotu transakcji,jakości...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /607

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    NISZA RYNKOWA

    Specjalna kombinacja produktu, segmentu rynkowego i geograficznego miejscasprzedaży, która z różnych powodów, np. nieopłacalnych dla większych firmwarunków sprzedaży, jest niedostrzegana lub ignorowana przez te firmy.Niekiedy określana jest też jako grupa nabywców (subsegment rynku) niezadowa-lająco...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /897

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    NABYWCA INSTYTUCJONALNY

    Organizacja nabywająca dobra materialne i usługi w celu zaspokojenia potrzebwynikających z jej charakteru oraz przedmiotu działalności. Wśród n.i. wyróżniasię: przedsiębiorstwa produkcyjne, przedsiębiorstwa handlu hurtowego i detalicz-nego, jednostki budżetowe oraz organizacje i instytucje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /343

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    NABYWCA KLUCZOWY

    Klient, który z uwagi na wielkość systematycznie dokonywanych w danymprzedsiębiorstwie zakupów stanowi dla firmy istotną wartość i jako taki wymagaszczególnie starannej, a niekiedy zindywidualizowanej obsługi marketingowej.Problem obsługi n.k. występuje w wielu dziedzinach gospodarki, a zwłaszczaw...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /567

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Minimum socjalne

    Umownie ustalony poziom zaspokajania potrzeb jednostki uznany za społecznieniezbędny. Potrzeby jednostek reprezentuje koszyk dóbr i usług podlegającywycenie. Metody tworzenia koszyka dóbr i jego zawartości oraz sposoby wycenyw krajach, które obliczają m.s., są różne. W Polsce m.s. jest obliczane...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 166

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    nabywca markowy

    Typ nabywcy charakteryzujący się tym, że podejmując decyzje zakupu dążyprzede wszystkim do zaspokojenia osobistych preferencji i wysokich wymagańdotyczących jakości produktu i związanego z nim prestiżu. Posiłkuje się przy tymrynkową pozycją —> marki jako wyróżnikiem i gwarancją jakości produktu...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /642

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA

    Określenie istoty działalności przedsiębiorstwa ze względu na jego rolę i zasad-nicze funkcje spełniane na rzecz otoczenia. Określenie m. może dotyczyć stanuistniejącego (czym jest dane przedsiębiorstwo?) lub wyrażać dążenia przedsię-biorstwa (czym powinno być?). W drugim ujęciu poprawnie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 028

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    nabywcy wrażliwi na cenę

    Nabywcy, którzy w swoich decyzjach zakupu przede wszystkim kierują sięwysokością ceny produktu. Wyróżnia się wiele charakterystycznych grup n.wyodrębnionych na podstawie tego kryterium: 1) n. kupujący cenę — sązainteresowani nabyciem danego produktu po najniższej cenie, 2) n. lojalni— uznają, że oferta...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 018

    praca w formacie txt

Do góry