Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    SKALA ILORAZOWA

    Instrument pomiarowy, w którym liczby przypisane obiektom bądź ich cechomreprezentuje pełny analityczny pomiar. Skale te pozwalają określić, ile razy danyobiekt jest większy lub lepszy od innego obiektu. S.i. mają naturalny lub absolutnypunkt zerowy, przed którym dany pomiar jeszcze nie istnieje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /571

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SKALA NOMINALNA

    Instrument pomiarowy, w którym symbole przypisane danym obiektom po-zwalają na ich umiejscowienie w jednym i tylko jednym zbiorze wzajemniewyłączających się i wyczerpujących klas, bez możliwości ich uszeregowania, np.numery: rejestracyjne samochodów, statystyczne wyrobów, kodowe miejscowo-ści, telefoniczne...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /507

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SKALA PORZĄDKOWA

    Instrament pomiarowy, w którym liczby, litery lub inne symbole przypisa-ne obiektom wskazują na ich uporządkowanie. Dla ustalenia porządku korzystasię z —> rangowania. S.p., mimo że wskazują na uszeregowanie obiektów zewzględu na wyróżnione cechy, nie informują, o ile jeden obiekt różni się...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /359

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SKALA PRZEDZIAŁOWA

    Instrument pomiarowy pozwalający ustalić odległości między obiektami zewzględu na daną cechę i w konsekwencji porównać różnice między przypisanymiim liczbami. Można więc ocenić, o ile jeden obiekt jest większy lub lepszy oddrugiego. S.p. mają ustaloną jednostkę pomiaru, lecz nie mają naturalnego...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /513

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SIEĆ HANDLOWA

    Zbiór jednostek handlowych, które tworzą całość organizacyjną, funkcjonalnąi terytorialną i spełniają funkcje obsługi odpowiednich grup klientów indywidual-nych oraz instytucjonalnych w zakresie sprzedaży —» dóbr. Z punktu widzeniaformalnoprawnego s.h. jest to zbiór różnorodnych podmiotów gospodarczycho...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 322

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    segmentacja geograficzna

    Podział rynku na —> segmenty na podstawie miejsca zamieszkania konsumentalub lokalizacji organizacji będącej użytkownikiem produktu. Rodzaj —> segmen-tacji rynku, której punktem wyjścia jest -> konsument. S.g. opiera się nazałożeniu, że rozmiary i struktura popytu oraz preferencje odnoszące się...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /759

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RYNEK SPRZEDAWCY

    Stan, w którym istnieją takie relacje między popytem a podażą, przy którychnabywca musi zabiegać o towar, o przychylność s. S. nie ma żadnych problemówze zbytem deficytowego towaru. Sytuacja taka jest wynikiem popytu większegood podaży i będzie trwała dopóty, dopóki nie osłabnie popyt lub nie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /558

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SIŁA KONKURENCYJNA

    Czynnik wyznaczający natężenie —> konkurencji w danym sektorze. Jeśli jegooddziaływanie jest bardzo silne, to decyduje o atrakcyjności danego sektora(rynku), jego rentowności. W konsekwencji rzutuje więc na formułowanie—> strategii marketingowej przedsiębiorstwa, w tym strategii konkurencji. Wg M.Portera...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /740

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Segmentacja na podstawie korzyści konsumenta

    Podział rynku na —> segmenty na podstawie różnych korzyści odnoszonych przezkonsumenta, które są związane z zakupem produktu. W przypadku wycieczkiturystycznej będą to np. nawiązanie kontaktów z innymi ludźmi, poznaniezabytków, odpoczynek czy zakupy; w przypadku pasty do zębów — zapobieganiepróchnicy...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 150

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RYNEK USŁUG

    Stosunki pomiędzy podmiotami oferującymi u. do sprzedania po danej ceniea podmiotami nabywającymi te u. za posiadane środki pieniężne. Można wskazaćkilka specyficznych cech r.u. odróżniających go od zuniwersalizowanych ujęć:1) charakter u. jako przedmiotu kupna-sprzedaży — sprzedaje się...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 151

    praca w formacie txt

Do góry