Marketing /2 137 prac/

  • Ocena brak

    Testowanie rynku

    Faza procesu —> rozwoju nowego produktu, polegająca na ustaleniu rzeczywistejzdolności r. do zaakceptowania —> nowego produktu, zależnie od różnychwariantów opakowań, cen, sposobów sprzedaży, reklamowania itp. Zakres t.r.zależy z jednej strony od kosztów zamierzonego inwestowania w produkt i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /663

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TYPOLOGIA KONSUMENTÓW

    Wyodrębnienie i opis typów —> konsumentów na podstawie badań empirycznychzróżnicowanych zachowań badanych grup k. oraz czynników i mechanizmówwywołujących to zróżnicowanie. T.k. odgrywa istotną rolę w —> segmentacjirynku.

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /298

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    transakcja handlowa

    Wiele powiązanych ze sobą działań, których wynikiem jest osiągnięcie zamierzo-nych celów handlowych przez strony biorące w nich udział. T.h. składa się z kilku 

    faz: 1) przygotowawczej (zebranie informacji, —» ofert, —» badania marke-tingowe), 2) zawarcia umowy z dostawcą lub odbiorcą produktów, 3)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /883

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UBYTEK

    Ujemna różnica między stanem towaru w momencie wydania lub rozliczania sięa stanem w momencie przyjęcia tego towaru. Wyróżnia się u. naturalnei nadzwyczajne. U. naturalne są następstwem fizykochemicznych lub biologicz-nych właściwości towarów (wysychania, wyciekania, ulatniania się itp.)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /767

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TEST ODTWORZENIOWY

    Metoda pomiaru i oceny stopnia, w jakim został zapamiętany dany środekpromocji. T.o. umożliwia: badanie stanu świadomości nabywców o istnieniudanego przedsiębiorstwa, produktu, znaku firmowego i ocenę jego zmian podwpływem poszczególnych narzędzi promocji. Jest także narzędziem badaniapostaw nabywców z...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /418

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TEST RYSUNKOWY

    Technika projekcyjna będąca graficzną odmianą —> testu uzupełniania zdań.Test ten składa się z jednego lub kilku rysunków przedstawiających rozmowędwu lub więcej osób. Wypowiedzi są ujęte w „dymkach" lub „balonikach",z których co najmniej jeden jest pusty. Zadaniem —> respondenta jest ułożeniei...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /525

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    test skojarzeń słownych

    Technika projekcyjna polegająca na zbieraniu informacji, w której bodźcemkierowanym do —> respondenta jest pojedynczy wyraz. Respondent udzielaspontanicznej odpowiedzi. T.s.s. ma wiele cech podobnych do —> testu uzupeł-niania zdań. 

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /274

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TERMIN DOSTAWY

    Termin przekazania d. kupującemu. Niedostarczenie d. w ustalonym dniu lubokresie powoduje skutki określone w umowie lub —> ogólnych warunkach dostaw.Terminowość d. można oceniać na podstawie wskaźnika relacji liczby d.opóźnionych do otrzymanych ogółem.

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /299

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TERMS OF TRADE

    Stosunek, w jakim jedne dobra wymienia się na inne w obrocie między-narodowym. Cenowe t.o.t. wyrażają stosunek cen towarów eksportowanych docen towarów importowanych; towarowe t.o.t. — proporcje ilościowe, w jakichposzczególne towary uczestniczące w obrocie międzynarodowym są wzajemniewymieniane;...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /493

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TEST KINOWY

    Metoda pomiaru skuteczności reklamy. Jej istota sprowadza się do oceny zmianpreferencji nabywców uczestniczących w eksperymencie (np. w sali kinowej)i pomiaru stopnia ich gotowości do zakupu reklamowanego produktu. Skutecz-ność reklamy mierzona za pomocą t.k. wyraża się zmianą ostatecznych decyzjinabywców...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /pingwin Dodano /03.04.2013 Znaków /379

    praca w formacie txt

Do góry