-
Ocena brak
PLANY INWAZJI SEGMENT PO SEGMENCIE
Nawet jeżeli firma planuje przejść do supersegmentu. rozsądnie jest najpierw wejść do jednego segmentu, a plan ekspansji zachować w tajemnicy. Konkurenci nie powinni wiedzieć, do jakiego segmentu firma przesunie się w dalszej kolejności. Ta sytuacja jest przedstawiona na Rysunku 11-12. Trzy firmy A. B...
-
Ocena brak
Problemy wyboru celów rynkowych
Definiowanie rynku docelowego wywołuje czasami kontrowersje i niepokój. Problemy te powstają zwykle przy obieraniu za cel swoich działań, konsumentów szczególnie podatnych na nie lub gorzej sytuowanych i kierowaniu do nich oferty produktów budzących kontrowersje lub potencjalnie szkodliwych.
Przez wiele...
-
Ocena brak
SPECJALIZACJA PRODuKTOWA
W tym przypadku firma koncentruje się na wytwarzaniu pewnego produktu, który sprzedaje na kilku segmentach. Przykładem może być producent mikroskopem-, który sprzedaje mikroskopy do laboratoriów uniwersyteckich, rządowych i komercyjnych. Firma jest w stanie wytwarzać różne mikroskopy dla różnych grup...
-
Ocena brak
SPECJALIZACJA RYNKOWA
W tym przypadku firma koncentruje się na obsługiwaniu wielu potrzeb określonej grupy klientów. Za przykład mogłaby służyć firma, która dostarcza szereg produktów dla laboratoriów uniwersyteckich, na przykład mikroskopy, oscyloskopy, palniki bunsenowskie, retorty chemiczne. Firma zdobywa dobrą opinię...
-
Ocena brak
zagrożenie wzrostem siły przetargowej dostawców
zagrożenie wzrostem siły przetargowej dostawców: segment jest nieatrakcyjny, jeżeli dostawcy przedsiębiorstwa są w stanie podnieść ceny lub obniżyć jakość lub ilość dostarczanych towarów i usług. Dostawcy są silni, gdy rośnie stopień ich koncentracji lub zorganizowania, gdy istnieje niewiele...
-
Ocena brak
zagrożenie wzrostem siły przetargowej nabywców
zagrożenie wzrostem siły przetargowej nabywców: segment jest nieatrakcyjny, jeżeli nabywcy posiadają silną bądź rosnącą siłę przetargową. Będą oni próbowali obniżyć ceny, żądać lepszej jakości lub serwisu oraz przeciwstawiać sobie konkurentów - wszystko kosztem zysków ności sprzedaży...
-
Ocena brak
Opracowanie profilu segmentu rynku konsumentów
Każdy segment rynku konsumentów, będący w polu zainteresowań przedsiębiorstwa powinien być wyprofilowany bardziej szczegółowo. Musimy uwzględnić dalsze cechy opisujące segment, takie jak cechy demograficzne, cechy psychograficzne, sposoby reakcji konsumentów na środki strategii marketingowej, postawy...
-
Ocena brak
Badanie i wybór rynków docelowych
Faza gotowości nabywcy. Rynek składa się z ludzi znajdujących się w różnych fazach gotowości do nabycia produktu. Część ludzi nie jest świadoma istnienia produktu, część jest jego świadoma, jedni są o nim poinformowani, inni wykazują tylko zainteresowanie, są tacy co pragnęliby posiadać...
-
Ocena brak
Wskaźnik (intensywność) użytkowania
Rynki mogą być również poddane segmentacji na grupy użytkowników „okazjonalnych", „średnich" i „intensywnych". „Intensywni" użytkownicy stanowią często małą część rynku, lecz mają wysoki udział w ogólnej konsumpcji. Niektóre dane na temat wskaźników użytkowania dla popularnych produktów...
-
Ocena brak
Segmentacja według wieku i dochodu nieinstytucjonalnych klientów banku
Pod koniec lat 50-ych. fordy i chevrolety były promowane jako samochody o różnych osobo-wościach. Nabywcy forda byli identyfikowani jako „niezależni, impulsywni, męscy, gotowi do zmian i pewni siebie", podczas gdy posiadacze chevroletów byli „konserwatywni, oszczędni, świadomi swojego prestiżu, mniej...