Logopedia /826 prac/

  • Ocena brak

    Okres wyrazu

    Okres kiedy pojawia się pierwszy wyraz. Pojawia się strukturalizacja gaworzenia i mamamama – dziecko wypowiada mama. Wyraz dziecko wypowiada już świadomie, dziecko wie jakie ma znaczenie ten wyraz. Wołając mamę wie, że to mama, dziecko łączy wymawianie ze znaczeniem. Początkowo mama, to każda kobieta...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 420

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Okres melodii

    Okres zaraz po urodzeniu, trwa pierwszy rok życia. Objawy prawidłowego rozwoju mowy :

    - krzyk po urodzeniu, pierwsze porozumienie z otoczeniem (dziecko krzyczy, bo jest nagła zmiana temperatury, dziecko wypuszcza powietrze, nie słyszy bicia serca matki, niepokoi się, krzyczy: a, u, e ...)

    - głużenie 2/3-4...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 881

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dyslalia funkcjonalna

    To wada, na skutek złej pielęgnacji (nieprawidłowy przebieg funkcji pokarmowych, funkcji oddychania, dysfunkcja, parafunkcja).

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /129

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy rozwoju mowy dziecka 6-letniego

    W wieku 6 lat dziecko posiada rozwinięty aparat artykulacyjny, a jego mowa jest opanowana. Posługuje się swobodnie mową potoczna używając wszystkich części mowy i złożonych form gramatycznych. Zdania złożone współrzędnie znacznie przeważają nad złożonymi podrzędnie. Utrzymuje się nasilona...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /856

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy rozwoju mowy dziecka 3-letniego

    W tym wieku kształtują się ruchy tylnej części języka i podniebienia miękkiego, konieczne do wymawiania (k, g, ch) oraz ruchy końca języka ku zębom przy wymowie (s, z, c, dz) od ich miękkich odpowiedników i nie powinno już ich wymawiać jako (ś, ź, ć, dź). Pod koniec 4 roku życia, pojawia sie...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 490

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etapy rozwoju mowy

    0-1rż – okres melodii

    2rż- okres wyrazu

    3rż- okres zdania

    3-7rż – okres swoistej mowy dziecka

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /112

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje kodów stosowanych w porozumiewaniu się słownym

    Kod podstawowy – językowy (dzieli się na fonologiczny, morfologiczny, leksykalny, syntaktyczny, stylistyczny.

    Kod podstawowy - parajęzykowy (dzieli się na akcent, intonacja, rytm, ton głosu, brzmienie, tempo mówienia).

    Kod podstawowy – niejęzykowy (dzieli sie na mimiczny, gestowy, zapachowy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /417

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Składniki wypowiedzi słownej

    Treść

    Forma językowa

    1+2 = myśl

    Substancja foniczna

    a/ płaszczyzna suprasegmentalna (melodia, rytm, akcent)

    b/ płaszczyzna segmentalna (głoski)

    3 to jeden z nośników myśli

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /213

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mowa w ujęciu społecznym

    Ujęcie społeczne – podkreśla, że mowa służy porozumiewaniu się społecznemu, to podstawowe narzędzie porozumiewania się.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /135

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mowa w ujęciu indywidualnym

    Ujęcie indywidualne- dotyczy budowy i odbioru wypowiedzi.

    Cerebracja to organizowanie w obszarach myślowych posiadanej wiedzy i doświadczenia przy pomocy języka w informacje /intencja – „ubieranie w słowa” – informacja językowa/. Warunkiem jej wystąpienia jest znajomość języka.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /313

    praca w formacie txt

Do góry