Logopedia /826 prac/

  • Ocena brak

    Dyscyplina

    -psychologia

    -pedagogika

    -językoznawstwo

    -medycyna: neurologia, laryngologia, ortodoncja, foniatria, androlog, psychiatra

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /125

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakres zainteresowań logopedii

    medyczna koncepcja- paramedyczna, ograniczająca zakres jej zainteresowań do zaburzeń i korekcji mowy oraz profilaktyki zaburzeń

    pedagogiczna-obejmuje zakres jak wyżej oraz problemy kształtowania się mowy u dzieci, w tym dzieci z zaburzeniem słuchu oraz porozumiewania się...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /664

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODA VOJTY

    Podstawowym elementem rehabilitacji dzieci jest rehabilitacja wieku rozwojowego, w której wykorzystuje się możliwości i szanse jakie daje rozwój dziecka w 1 roku życia, aby zapobiec kalectwu i pomóc dzieciom z wadami wrodzonymi lub wcześnie nabytymi. Opiera się ona na wykształcaniu u małego dziecka...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /5 577

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODA FAY`A - DOMANA - DELACATO

    Program usprawniania obejmuje równoprawne kształtowanie rozwoju motorycznego ciała, mowy, zręczności ręki, wzroku, słuchu i dotyku. Pacjent na początku jest testowany na podstawie Profilu Rozwojowego i zależnie od etapu rozwojowego na jakim się znajduje, wszechstronnie usprawniany przez bodźcowanie mózgu...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 960

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODA PETO

    Metodą tą usprawniane są dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Dzieci na stały pobyt przyjmowane są na 2 -3 lata z przerwą wakacyjną. Celem pobytu jest takie usamodzielnienie dziecka w podstawowych czynnościach ( chodzenie, mówienie, i pisanie ) aby mogło ono po zakończeniu usprawniania pójść do...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 388

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODA NDT BOBATH

    Najbardziej charakterystyczne dla tej metody jest stosowanie dużej liczby odruchów, specyficznej formy ułatwiania ruchów oraz prawidłowego następstwa rozwojowego prowadzonych ćwiczeń. Usprawnianie ma na celu rozwijać odruchy na danym etapie fizjiologiczne, a hamować odruchy patologicznie przetrwałe...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /2 607

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Postępowanie w przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy

    Opóźniony rozwój mowy spotykamy u dzieci niesłyszących, upośledzonych oraz zdrowych, u których trudno ustalić etiologię tego opóźnienia.

    Stosuje się u nich następujące ćwiczenia:

    - wszystkie grupy ćwiczeń stosowanych w terapii dyslalia – fonemowe, usprawniające narządy mowy

    - ćwiczenia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /881

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Postępowanie w przypadku dziecka niesłyszącego w przedszkolu i klasie szkolnej

    Stworzenie optymalnych warunków do odbioru mowy

    Posadzić dziecko w pierwszej ławce

    Mowa nauczyciela powinna być wyraźna, nieco wolniejsza, formułowana w formie krótkich zdań, wprowadzać wskazówki naprowadzające, główne słowa.

    Twarz mówiącego jasno oświetlona

    W toku lekcji...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 942

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje ćwiczeń stosowanych w terapii dyslalii

    Ćwiczenia przygotowujące narządy artykulacyjne i słuch do wywołania nowej głoski, której chcemy nauczyć:

    *ćwiczenia słuchu fonemowego, które maja na celu rozróżnienie nowego dźwięku spośród innych:

    Głoski w izolacji: np. sz, s ,s ,sz (z patrzeniem i bez patrzenia)

    Głoski w sylabach:...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 489

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Profilaktyka dysleksji w ujęciu J. Cieszyńskiej

    im wcześniej terapia tym lepiej

    krócej trwają zabiegi zapobiegawcze niż korekcyjne

    złe nawyki szybko się utrwalają i trudniej je leczyć

    u dzieci 5-6 letnich powinno się rozpoznać, wyłaniać dzieci z ryzykiem dysleksji. To moga być dzieci o dysharmonijnym rozwojem motorycznym...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 719

    praca w formacie txt

Do góry