-
Ocena brak
Czym jest METODA, podział metod
METODA - systematycznie stosowany sposób pracy z pacjentem, zespól celowych i jasno określonych czynności realizowanych za pomocą odpowiednio dobranych i znanych środków które doprowadzą do rozwiązania danego problemu.
PODZIAŁ METOD:
- logopedyczne-używane tylko w postępowaniu logopedycznym i dla niego...
-
Ocena brak
ZASADY TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
1) wczesnego rozpoczynania terapii-w sytuacjach w których poziom rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka uniemożliwia natychmiastowe podjęcie zajęć w gabinecie albo przy osobowości lub uprzedzenia pacjenta wykluczają współpracę-zaleca się inne formy opieki logopedycznej np. zmianę logopedy, nie można...
-
Ocena brak
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
Ogoterapia, postępowanie logopedyczne, obejmuje swoim zasięgiem całość specyficznych, zamierzonych oddziaływań ukierunkowanych na usunięcie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się –od prostych wad wymowy do niemożności mówienia włącznie. Oddziaływania te mają na celu:
-usuwanie zaburzeń...
-
Ocena brak
Pamięć słuchowa
Pamięć słuchowa bezpośrednia odgrywa dużą rolę w pisaniu pod dyktando. Zapamiętywanie kolejno następujących po sobie sekwencji słownych jest nieodzownym warunkiem ich odtworzenia w piśmie poprzez przełożenie słów na znaki graficzne w układach wyrazowych i zapis wyrazów w podanym szyku.
Podczas...
-
Ocena brak
Dyktanda przeprowadzane w trakcie badań
W poradni to ważny element diagnozy pedagogicznej. Uzyskany tą drogą materiał ma dość jednorodny charakter i umożliwia, obok oceny ilościowej, jakościową interpretację występujących w pisaniu błędów.Wytwory szkolne, chociaż są bardziej wiarygodnym dowodem występowania problemów, umożliwiają...
-
Ocena brak
Analiza aktualnych wytworów szkolnych i z młodszego wieku szkolnego ucznia
Analiza wytworów szkolnych aktualnych i z młodszych lat nauki jest zasadniczą podstawą do diagnozy zaburzeń w pisaniu. Wytwory szkolne ucznia są najbardziej wiarygodnym świadectwem występowania u niego problemów. Retrospektywne spojrzenie na pochodzenie uczniowskich błędów jest konieczne w ustaleniu, czy...
-
Ocena brak
Sprawdzenie znajomości zasad ortograficznych ucznia
Znajomość zasad ortograficznych powinna być sprawdzona w kontakcie z uczniem, jeśli na ten temat nie wypowiedział się nauczyciel kierujący go na badanie. Wprawdzie u dzieci i młodzieży dyslektycznej znajomość zasad często nie zapobiega popełnianiu błędów, to jednak jest jednym z ważnych czynników...
-
Ocena brak
Samodzielna praca pisemna ucznia na tematy osobiste
(np. „Moje szkolne problemy, osiągnięcia i porażki", „Jaka jest moja szkoła?", „Być sobą", „Co mnie przeraża, a co fascynuje we współczesnej rzeczywistości", „Gdybym mógł..." itp.), oprócz możliwości oceny umiejętności swobodnego wypowiadania się w formie pisemnej, wprowadza pedagoga i psychologa w...
-
Ocena brak
Rozmowa z uczniem
Dotyczy ona ogólnych i szczegółowych problemów, z którymi uczeń zgłosił się na badanie. W odpowiednio ukierunkowanej rozmowie i w trakcie odbywanych badań można uzyskać wiele wiadomości dotyczących samego ucznia i jego funkcjonowania w szkole i w domu. Będą to takie dane, jak:
- przebieg nauki szkolnej...
-
Ocena brak
Wywiad z rodzicami ucznia
Wywiad z rodzicami gromadzi m.in. takie informacje, jak:
- dane o rodzicach i rodzeństwie,
- warunki życiowe rodziny,
- przebieg ciąży i porodu,
- rozwój psychofizyczny dziecka od najwcześniejszego okresu życia,
- przebyte choroby i urazy,
- przebieg nauki szkolnej (m.in. objawy i zakres trudności w...