Logopedia /826 prac/

  • Ocena brak

    Klasyfikacje afazji - Klasyfikacja wg. D.F. Bensona i Geschwinda (1971)

    afemia Broca,

    czysta głuchota słów ( Wernickego),

    afazja kondukcyjna (przewodzeniowa),

    afazja nazywania,

    afazja całkowita,

    afazja transkorowa motoryczna,

    afazja transkorowa sensoryczna,

    zespół izolowanego pola mowy.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /278

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacje afazji - Klasyfikacja wg. Łurii (1976)

    afazja ruchowa kinetyczna (aferentna), wywołana uszkodzeniem zawoju zaśrodkowego lewej półkuli mózgu,

    afazja ruchowa kinetyczna (eferentna), wywołana uszkodzeniem okolicy Broca,

    dynamiczna, gdy uszkodzenie obejmuje lewą okolicę czołową (ku przodowi) od okolicy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /619

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacje afazji - Klasyfikacja wg. Goldsteina (1948)

    zaburzenia ekspresji, spowodowane uszkodzeniami korowymi, takie jak dysartria, obwodowa afazja ruchowa i centralna afazja ruchowa,

    zaburzenia mowy wynikające z zaburzeń niejęzykowych czynności umysłowych, zależnych od deficytu abstrakcyjnego myślenia bądź od zaburzeń tzw. „podstawowych...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /737

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacje afazji - Klasyfikacja wg. Heada (1926)

    afazja werbalna

    afazja nominacyjna

    afazja semantyczna

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /72

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacje afazji

    Istnieją różne klasyfikacje afazji opracowane przez specjalistów różnych dyscyplin naukowych, które zajmują się człowiekiem i jego wyższymi funkcjami psychicznymi, a zwłaszcza mową. Psychologia i logopedia, nauki medyczne, filozofia i nauki społeczne, lingwistyka, cybernetyka i fizyka badają różnorodne...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /806

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OPIEKA LOGOPEDYCZNA

    Obejmuje działania profilaktyczne, diagnostyczne, terapeutyczne, instruktażowe oraz popularozytatorskie zmierzające do zapobiegania, ograniczenia lub usuwania zakłóceń i zaburzeń procesu porozumiewania się oraz do łagodzenia ich skutków w wymiarze jednostkowym i społecznym

    System opieki logopedycznej w...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /3 565

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ETAPY TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

    - wstępny obejmuje przygotowanie do stymulacji, praksja

    - rozwijanie percepcji słuchowej w tym słuchowej, uwagi słuchowej, ćwiczeń słuchu fonemowego

    - usprawnianie aparatu oddechowego, kompensacyjne

    - wyrabianie pozytywnego stosunku do terapii logopedycznej.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /268

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODY PSYCHOLOGICZNE

    Techniki relaksacyjne:

    ~relaks progresywny Jacobsa- wykształcenie u pacjenta reagowania napięciem mięśniowym-napinanie i rozluźnianie się

    ~relaksacji Winterberta- ruchy bierne,polepszanie orientacji przestrzennej

    ~trening audiogenny Schultza- poprzez autosugetsję mają wywołać uczucie ciepła...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /639

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODY PEDAGOGICZNE

    Dobrego startu-założenie to jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, spostrzeżeniowych-wzrok, słuch, dotyk, kinestycznych i motorycznych oraz współdziałanie między innymi. Sprzyja dzieciom przygotowującym się do nauki czytania i pisania , niezbędna dla dzieci z opóźnieniem w rozwoju tych funkcji...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /1 144

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODY LOGOPEDYCZNE

    1) Ćwiczenia logopedyczne-mogą być włączone do programu i ćwiczeń stymulujących rozwój mowy:

    a) ćwiczenia oddechowe-polegają one na wykonywaniu szeregu ćwiczeń, zabaw, kształcących czynności oddechowe, ich zadaniem jest pogłębianie oddechowe, wydłużanie fazy oddechowej, rozruszanie przepony i...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /4 494

    praca w formacie txt

Do góry