-
Ocena brak
Klasyfikacje afazji - Klasyfikacja wg. D.F. Bensona i Geschwinda (1971)
afemia Broca,
czysta głuchota słów ( Wernickego),
afazja kondukcyjna (przewodzeniowa),
afazja nazywania,
afazja całkowita,
afazja transkorowa motoryczna,
afazja transkorowa sensoryczna,
zespół izolowanego pola mowy.
-
Ocena brak
Klasyfikacje afazji - Klasyfikacja wg. Łurii (1976)
afazja ruchowa kinetyczna (aferentna), wywołana uszkodzeniem zawoju zaśrodkowego lewej półkuli mózgu,
afazja ruchowa kinetyczna (eferentna), wywołana uszkodzeniem okolicy Broca,
dynamiczna, gdy uszkodzenie obejmuje lewą okolicę czołową (ku przodowi) od okolicy...
-
Ocena brak
Klasyfikacje afazji - Klasyfikacja wg. Goldsteina (1948)
zaburzenia ekspresji, spowodowane uszkodzeniami korowymi, takie jak dysartria, obwodowa afazja ruchowa i centralna afazja ruchowa,
zaburzenia mowy wynikające z zaburzeń niejęzykowych czynności umysłowych, zależnych od deficytu abstrakcyjnego myślenia bądź od zaburzeń tzw. „podstawowych...
-
Ocena brak
Klasyfikacje afazji - Klasyfikacja wg. Heada (1926)
afazja werbalna
afazja nominacyjna
afazja semantyczna
-
Ocena brak
Klasyfikacje afazji
Istnieją różne klasyfikacje afazji opracowane przez specjalistów różnych dyscyplin naukowych, które zajmują się człowiekiem i jego wyższymi funkcjami psychicznymi, a zwłaszcza mową. Psychologia i logopedia, nauki medyczne, filozofia i nauki społeczne, lingwistyka, cybernetyka i fizyka badają różnorodne...
-
Ocena brak
OPIEKA LOGOPEDYCZNA
Obejmuje działania profilaktyczne, diagnostyczne, terapeutyczne, instruktażowe oraz popularozytatorskie zmierzające do zapobiegania, ograniczenia lub usuwania zakłóceń i zaburzeń procesu porozumiewania się oraz do łagodzenia ich skutków w wymiarze jednostkowym i społecznym
System opieki logopedycznej w...
-
Ocena brak
ETAPY TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
- wstępny obejmuje przygotowanie do stymulacji, praksja
- rozwijanie percepcji słuchowej w tym słuchowej, uwagi słuchowej, ćwiczeń słuchu fonemowego
- usprawnianie aparatu oddechowego, kompensacyjne
- wyrabianie pozytywnego stosunku do terapii logopedycznej.
-
Ocena brak
METODY PSYCHOLOGICZNE
Techniki relaksacyjne:
~relaks progresywny Jacobsa- wykształcenie u pacjenta reagowania napięciem mięśniowym-napinanie i rozluźnianie się
~relaksacji Winterberta- ruchy bierne,polepszanie orientacji przestrzennej
~trening audiogenny Schultza- poprzez autosugetsję mają wywołać uczucie ciepła...
-
Ocena brak
METODY PEDAGOGICZNE
Dobrego startu-założenie to jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, spostrzeżeniowych-wzrok, słuch, dotyk, kinestycznych i motorycznych oraz współdziałanie między innymi. Sprzyja dzieciom przygotowującym się do nauki czytania i pisania , niezbędna dla dzieci z opóźnieniem w rozwoju tych funkcji...
-
Ocena brak
METODY LOGOPEDYCZNE
1) Ćwiczenia logopedyczne-mogą być włączone do programu i ćwiczeń stymulujących rozwój mowy:
a) ćwiczenia oddechowe-polegają one na wykonywaniu szeregu ćwiczeń, zabaw, kształcących czynności oddechowe, ich zadaniem jest pogłębianie oddechowe, wydłużanie fazy oddechowej, rozruszanie przepony i...