Logopedia /826 prac/

  • Ocena brak

    Diagnoza i terapia dysleksji rozwojowej

    Termin dysleksja rozwojowa oznacza specyficzne irudności w nauce czytania i/lub pisania. Trudności te są uwarunkowane konstytucjonalnie i występują, pomimo stosowania odpowiednich metod nauczania, u dzicci o prawidłowym rozwoju intelektualnym, bez deficytów sensorycznych (wad wzroku i słuchu) i...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /452

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    W jakim celu przeprowadzamy wywiad lub ankietę z uczniem?

    W diagnozowaniu trudności w czytaniu i pisaniu istotne jesl zdobycie informacji od samego zainteresowanego. Można to uczynić wykorzystując metodę sondażu diagnostycznego przeprowadzonego z uczniem w formie ankiety bądź wywiadu.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /238

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co jest celem diagnozy dysleksji rozwojowej?

    Celem diagnozy dysleksji rozwojowej jest rozpoznanie badanego zjawiska, występujących patomechanizmów, ustalenie ich przyczyn i przewidywanie dalszego rozwoju oraz wskazanie optymalnego (trafnego, dokładnego) programu pracy terapeutycznej.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /252

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaka jest rola obserwacji w diagnozowaniu dziecka?

    Wielu badaczy uważa obserwację za najważniejszą z metod diagnozowania, gdyż pozwala ona ująć dane zjawisko w aspekcie dynamicznym i holistycznym, a je] dodatnią cechą jest możliwość obejmowania badanych w spontanicznych reakcjach. Obserwacja pomocna jest w badaniach dotyczących procesu uczenia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /1 022

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kto dokonuje diagnozy dysleksji rozwojowej?

    Rzetelna diagnoza wymaga wieloaspektowej oceny zjawiska przez różnych specjalistów. W Polsce najczęściej dokonuje jej pedagog we współpracy z psychologiem, a w zależności od potrzeb włączają się w tę ocenę: logopeda i lekarze różnych specjalności pediatra, neurolog, okulista, laryngolog, foniatra...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /695

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaka jest rola psychologa w diagnozowaniu dysleksji?

    Uprawnienia do przeprowadzenia takiej diagnozy posiada wyłącznic psycholog. Głównym elementem diagnozy psychologicznej jest ocena ogólnego poziomu inteligencji dziecka. Służy temu przyjęta przez Światową Organizację Zdrowia i obowiązująca wc wszystkich krajach - choć uznana za niedoskonałą skala...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /7 522

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak przebiega postępowanie diagnostyczne w przypadku dziecka z dysleksją rozwojową?

    I. Określenie problemu

    1.    Badania wstępne:

    analiza dokumentacji dziecka (informacji o stanic dziecka po urodzeniu w skali Apgar, karty zgłoszenia do poradni dziecka z trudnościami w czytaniu i pisaniu),

    wywiad rozwojowy, wywiad środowiskowy,

    sondaż diagnostyczny przeprowadzony z uczniem w technice...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /1 814

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie są skutki nieudzielania wczesnej i fachowej pomocy dziecku ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu?

    Jedną z najpoważniejszych konsekwencji nieobjęcia dziecka dyslektycznego specjalistyczną opieką jesl narażenie go na niekorzystne funkcjonowanie psychospołeczne (Gindricłi 2002), na wtórne zaburzenia emocjonalne i na niebezpieczeństwo neurotycznego rozwoju osobowości na skutek wieloletnich...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /1 514

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaką rolę w diagnozie specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu odgrywa pedagog?

    Rola pedagoga w tym przedmiocie jest niezmiernie ważna i zaczyna się od przeprowadzenia szczegółowego wywiadu z rodzicami (opiekunami) dziecka, a także z samym dzieckiem, co może pomóc w rozpoznaniu przyczyn jego trudności.

    Ważne jest także zebranie danych od innych nauczycieli i konsultacja z nimi (z...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /838

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czemu służy analiza dokumentacji dziecka?

    Wstępne diagnozowanie dziecka należy rozpocząć od przeanalizowania dokumentacji dziecka. Pierwszych niepokojących sygnałów może dostarczyć już odczytanie danych o stanic dziecka po urodzeniu w skali Apgar.

    Uzyskanie przez dziecko wyniku niższego od 10 punktów sygnalizuje możliwość zaistnienia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /967

    praca w formacie txt

Do góry