Logopedia /826 prac/

  • Ocena brak

    Zakłócenia i zaburzenia rozwoju mowy - Problemy terminologiczne i definicyjne

    Przed przystąpieniem do szczegółowego opisu zjawiska zaburzeń rozwojumowy należy się ustosunkować do trudnych i spornych kwestii terminologicznych.Znaczne zróżnicowanie terminologiczne stanowi problem nie tylkow skali Polski, lecz i w święcie.

    Jego rozwiązaniu służą kolejne edycje opracowanychna...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /1 292

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakłócenie, zaburzenie czy opóźnienie rozwoju mowy?

    W polskiej logopedii do najbardziej dyskusyjnych terminów należą: alalia,alalia prolongata, afazja dziecięca, afazja rozwojowa i będące przedmiotemrozważań niniejszego rozdziału określenia: zaburzenia rozwoju mowy, opóźnionyrozwój mowy (ORM) oraz opóźnienie rozwoju mowy.

    W suplemencie do klasyfikacji IC...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /30 793

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym się różnią pojęcia: zakłócenia i zaburzenia rozwoju mowy?

    Znani polscy badacze problematyki rozwoju dziecka (m.in. M. Przełącznikową.M. Żebrowska, 11. Spionek, M. Bogdanowicz, H. Nartowska) w licznychpublikacjach podkreślają, iż rozwój psychiczny dziecka jest długotrwałym procesem.uwarunkowanym biologicznie i społecznic. „Jego efektem są ilościowei jakościowe...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /10 055

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie są objawy i patomechanizm odchyleń od normy w rozwoju mowy?

    Zaburzenia procesu kształtowania i rozwoju językowej sprawności systemowej,który u normalnie rozwijających się dzieci tw a do szóstego roku życia,mogą dotyczyć zarówno rozwoju mowy ekspresywnej. jak i impresywnej. Przejawiająsię one w rozmaity sposób, a to:

    - opóźnionym rozpoczęciem mowy,

    -...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /5 284

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie kryteria przyjmuje się w kategoryzacjach zaburzeń rozwoju mowy i języka?

    Zaburzenia rozwoju mowy i zmiany, do których one prowadzą, można rozpatrywaćz różnych perspektyw, np. medycznej, lingwistycznej, psychologicznej,pedagogicznej. Podstawa teoretyczna i wynikający z niej przedmiot zainteresowańposzczególnych dyscyplin sprawiają, źe ich reprezentanci skupiają się...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /9 936

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym się różnią zaburzenia komunikacji językowej występujące u dzieci i u dorosłych?

    Jak ustalono, u małych dzieci zanim pojawią się konkretne formy zaburzeńmowy, z charakterystycznymi dla nich objawami, wcześniej obserwuje się różnorodneprzejawy zaburzeń procesu kształtowania i rozwoju mowy. które przyczyniająsię do powstawania opóźnień w przebiegu tego procesu i mogą prowadzićdo...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /3 673

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacje zaburzeń mowy

    Pomimo wielu starań i licznych prób taksonomii zaburzeń mowy, nadal nie udało się opracować klasyfikacji, która oddawałaby pełny obraz odbiegających od normy zachowań językowych (zarówno systemowych, jak i komunikacyjnych). Zdaniem S. Grabiasa (1997 b) trudności te wynikają z:

    - faktu, że od...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /4 403

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak dzieli się zaburzenia mowy według kryterium przyczynowego?

    Kategoryzacje dokonane według kryterium etiologicznego, uwzględniające przyczyny i patomcchanizm zaburzeń mają na celu ukazanie źródła nieprawidłowości i sposobu, w jaki do nich dochodzi. Z opinią I. Styczek zgadza się S. Grabias, który uważa, że klasyfikacje wynikające z biologicznej...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /16 846

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak klasyfikuje się zaburzenia mowy na podstawie objawów?

    W literaturze przedmiotu spotyka się wiele klasyfikacji objawowych, które tworzono już w XVII w. (taksonomia J. Franka, A. Kussmaula). Do współczesnych. znanych kategoryzacji tego typu, stworzonych przez polskich autorów, należą klasyfikacja 1. Styczck i klasyfikacja L. Kaczmarka. W podziałach...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /2 984

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak dzieli się zaburzenia mowy w świetle najnowszych logopedycznych klasyfikacji zaburzeń mowy?

    W ostatnich latach coraz częściej obserwuje się próby dokonywania kategoryzacji zaburzeń mowy na podstawie niejednego, lecz kilku kryteriów (np. ofc-jawowego i przyczynowego) lub ujmuje się le zagadnienia z zupełnie różnej oił dotychczasowej perspektywy, tworząc klasyfikacje, które mają na względzie...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /12.03.2013 Znaków /4 904

    praca w formacie txt

Do góry