Logopedia /826 prac/

  • Ocena brak

    Jak według kryterium objawowego dzieli się dysartrię u dzieci?

    Różne postacie zaburzeń dysartrycznych u dzieci z jednej strony zależą od miejsca porażenia, z drugiej zaś nie mają one tak wyraźnych objawów, jak w przypadku mowy, która już jest ukształtowana.

    Przy wszystkich typach dysartrii obserwuje się zaburzenia napięcia mięśniowego. Napięcie mięśniowe...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /9 775

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie są objawy rozwojowej afazji, dysfazji dziecięcej?

    Pomimo występujących różnic terminologicznych i braku dokładnego określenia przyczyn afazji rozwojowej, istnieje powszechna zgodność co do objawów tego zjawiska. Wśród polskich badaczy autorką o największym wkładzie w naświetlenie tego problemu jest Z. Kordyl. Jej zdaniem (1968, 257), język...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /14 142

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    W jakim stopniu u dzieci z dysartrią zaburzone są podstawowe czynności mowy?

    Oceniając funkcje związane z mową obserwuje się różne nieprawidłowości zarówno w zakresie oddychania, fonacji, jak i artykulacji,

    •    Zaburzenia w oddychaniu występują zarówno w czasie mówienia, jak i w spoczynku. Oddech jest krótki, powierzchowny i odbywa się przez nos. Oddychanie spoczynkowe...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /3 974

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym się różni afazja, dysfazja rozwojowa od całościowych zaburzeń rozwojowych?

    Afazję, zwłaszcza rozwojową typu ekspresyjno-perccpcyjnego, często myli się z autyzmem. Dzieci z tym typem afazji cechuje bowiem opóźnienie rozwoju społecznego. Podobnie jak dzieci autystyczne bezmyślnie naśladują one wypowiedzi, których nic rozumieją, a także przejawiają zawężenie...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /8 059

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym różnią się zaburzenia dysartryczne u dzieci i u dorosłych?

    Różnice te przede wszystkim wynikają z faktu, żc zaburzenia dysartryezne u dzieci nakładają się na proces rozwojowy, co nie ma miejsca w przypadku dorosłych. Uszkodzenie struktur ośrodkowego układu nerwowego, które odpowiadają za sprawne funkcjonowanie aparatu ruchowego nie pozostaje bez znaczenia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /4 762

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zaburzenia dysartryczne u dzieci

    Zagadnienie zaburzeń rozwoju mowy i języka nie należy do kwestii łatwych. Stwierdzenie to odnosi się również do problematyki zaburzeń dysartryeznych u dzieci. Wynika to ze zróżnicowanej i wieloczynnikowej etiologii, a także / niejednolitego obrazu klinicznego dysartrii (zależnego od rodzaju zespołu...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /1 392

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dyslalia

    W polskiej logopedii nic ma dotąd ogólnie akceptowanej terminologii, a poszczególne określenia są zaczerpnięte z rozmaitych dyscyplin i nieraz tworzone bez dbałości o wypracowanie takich form, które służyłyby jasnemu, jednoznacznemu przekazywaniu informacji. Wymaga to niewątpliwie komisyjnych...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /808

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co jest istotą zaburzeń dysartrycznych u dzieci?

    Zaburzenia dysartryczne u dzieci to kompleks dysfunkcji, wynikający z nieprawidłowej pracy mięśni oddechowych, fonacyjnych i artykulacyj-nych. Przyczyną zaburzeń funkcjonowania aparatu mchowego są uszkodzenia odpowiednich struktur ośrodkowego układu nerwowego. Uszkodzenia tc mogą być zlokalizowane...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /7 692

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co oznacza termin dyslalia?

    Termin dyslalia (z grcc. dys - ‘zaburzenie’; lalia - ‘mowa’) to ogólne pojęcie stosowane przy określaniu różnych postaci wad wymowy. Wywodzi się z fonia-trii i najczęściej stosowany jest w klasyfikacjach zaburzeń mowy. Mimo że po raz pierwszy został on użyty już w 1827 r., nadal jest nośnikiem...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /11 293

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Na co zwraca się uwagę w opisach zaburzeń dysartrycznych u dzieci?

    Mowa z fizjologicznego punktu widzenia jest procesem ruchowym, którego przebieg zależy od sprawnie działających ośrodków motorycznych w ośrodkowym układzie nerwowym, czyli od układu piramidowego, pozapiramidowego i móżdżkowego. W zależności od tego, które struktury nerwowe zostały uszkodzone...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /12.03.2013 Znaków /12 986

    praca w formacie txt

Do góry