Logopedia /826 prac/

  • Ocena brak

    Jaki jest uniwersalny schemat diagnozy logopedycznej?

    Zgodnie z obowiązującą procedurą poznania naukowego każda czynność diagnostyczna wymaga zrealizowania pewnych ustalonych etapów:

    Należą do nich:

    I. postawienie problemu,

    II. wysunięcie hipotezy,

    III. weryfikacja hipotezy przy zastosowaniu odpowiednich metod badawczych (Lewicki 1978. 84).

    Wymienione...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /2 617

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie miejsce w psychopatologii zajmuje schizofrenia dziecięca?

    Schizofrenia dziecięca stanowi osobne zagadnienie w psychiatrii dziecięcej. W klasyfikacji ICD-10 nic wydzielono schizofrenii dziecięcej (Pu-żyński. Boręsewicz 1993), gdyż jednostka ta pozostaje przedmiotem teoretycznego sporu i niektórzy psychiatrzy nic wyodrębniają jej przed okresem adoles-ccncji...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /8 619

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co może być istotne w rehabilitacji osób z autyzmem?

    W dziedzinie tak obszernej i złożonej, jaką stanowi proces porozumiewania się osób z autyzmem mamy do czynienia z bardzo wieloma niewiadomymi, co utrudnia postępowanie diagnostyczne i rehabilitację. Wydaje się, że znaczący wkład do lej problematyki wnoszą badania koncentrujące się na mechanizmach...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /8 560

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co rozumie się pod pojęciem zaburzeń afektywnych?

    W klasyfikacji ICD 10 nic wyodrębniono osobnej gmpy zaburzeń afektyw-nych u dzieci i młodzieży. Stopień rozpowszechnienia depresji u dzieci nie jesl dokładnie poznany, określany jest on w szerokich granicach 1,5- 10%.

    W psychiatrii dziecięcej uważa się, że rola czynników psychologicznych...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /2 636

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zaburzenia komunikacji związane z zaburzeniami psychicznymi

    Niniejszy podrozdział jest próbą przedstawienia wybranych zagadnień z zakresu działań psychiatrii dziecięcej, zc szczególnym uwzględnieniem zespołów objawowych najczęściej spotykanych w praktyce ambulatoryjnej. Na wstępie zaznaczyć trzeba, że w psychiatrii dziecięcej, tak jak i w innych działach...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /1 376

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie metody stosuje się w leczeniu i psychoterapii zaburzeń psychicznych?

    Terapia tradycyjnie kojarzy się z leczeniem oraz z powroiem osoby chorej do zdrowia. Niezależnie od światopoglądowych dyskusji na lemal tego co jest zdrowiem, co jest normą społeczną, a ca zachowaniem anormalnym i wymagającym korekcji, przyjmijmy, żc celem terapii jest usunięcie cierpienia i...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /5 028

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak porządkuje się zaburzenia psychiczne w klasyfikacji ICD-10?

    Klasyfikacje medyczne ulegają zmianie co kilka lat, można jednak przyjąć, że są reprezentatywne dla aktualnego stanu wiedzy. Podstawowym kryterium klasyfikacji ICD-10 jesl kryterium opisu choroby. Taki podział ma na celu ujednolicenie często zbyt różnorodnego zbioru pojęć psychopatologicznych w...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /2 064

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metodyka ogólna diagnozy i terapii logopedycznej

    Przez metodykę diagnozy i terapii logopedycznej należy rozumieć zespól określonych zasad i sposobów postępowania diagnostyczno-terapeutycznego z osobami wykazującymi nieprawidłowości w rozwoju mowy lub mającymi trudności z porozumiewaniem się.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /271

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie występują ograniczenia i trudności związane z percepcją w procesie komunikacji?

    Obszerny i wyczerpujący przegląd dociekań nad percepcją przedstawili Prith i Baron-Cohcn (1987), opisując interesujące wyniki badań eksperymentalnych nad rozmaitymi rodzajami percepcji w autyzmie, Dane tc dotyczyły osób zarówno o wyższym, jak i niższym poziomic funkcjonowania intelektualnego...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /8 846

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie są implikacje praktyczne dotyczące dwujęzycznego wychowania?

    Nie posiadamy jeszcze w kraju własnych doświadczeń w systematycznym realizowaniu programów dwujęzycznego wychowania i kształcenia dzieci i młodzieży głuchej. Pierwsze próby podejmowane w tym zakresie w Instytucie Głuchoniemych w Warszawie przy współpracy Szkoły Manilla w Sztokholmie są pozytywne i...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /12 218

    praca w formacie txt

Do góry