Inne /27 417 prac/

  • Ocena brak

    Cyprien (Cipriano) de Rore, Philipe de Monte i Charles Luython

    Do mistrzów piatego pokolenia kompozytorów niderlandzkich nalea - de Rore, de Monte, Luython i di Lasso. Z nich Orlando di Lasso zasługuje jako najwiekszy twórca swojej epoki naosobne potraktowanie. Flamandczyk Cyprien (Cipriano) de Rore (1516-1565) był uczniemWillaerta w Wenecji i działał na dworach włoskich...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 994

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Styl szkół niderlandzkich

    Kompozytorzy szkół niderlandzkich stworzyli nowy wokalny styl polifoniczny o wielkiejsamodzielnosci poszczególnych głosów. W chórze Niderlandczyków zaczyna dominowacczteroglosowosc. Dodawano partie głosów niszych, dzieki czemu współbrzmienia zyskały napełni. Posługiwano sie czesto akordami, których...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /839

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jean Ockeghem

    Pierwsze pokolenie twórców niderlandzkich działajacych w drugiej połowie XV wiekureprezentuja przede wszystkim Ockeghem i Obrecht. Starszy z nich, Jean Ockeghem (ur. ok.1425, zm. ok. 1496 w Tours), spiewak i kapelmistrz, pozostaje dla dzisiejszych badaczy wciawielka zagadka: nie wiemy nic ani o jego pochodzeniu...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 000

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Josquin des Pres

    Josquin des Pres (ok. 1440-1521) był bodaj najwieksza indywidualnoscia w muzyce przełomuXV i XVI wieku. Pochodził, jak wiekszosc wielkich twórców niderlandzkich, z Henegowii.Był kapelmistrzem katedralnym w Mediolanie, działał w Rzymie, w Cambrai, Modenie iFerrarze, wreszcie na dworze francuskiego Ludwika XII...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /2 122

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jacob Obrecht

    Jacob Obrecht (ok. 1450-1505) był równie spiewakiem i kapelmistrzem, działał kolejno wwielu miastach (Utrecht, Cambrai, Ferrara), w tym równie w bogatej Antwerpii. Byłnauczycielem humanisty Erazma z Rotterdamu. Uprawiał muzyke bardziej tradycyjna, opartana licznych imitacjach wokalnych, czesto bliskich...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 212

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nicolas Gombert

    Uczen Josquina des Pres, Nicolas Gombert (ur. w ostatnich latach w. XV, zm. 1556), Flamandczyk, był kapelmistrzem i duchownym, autorem wielu dzieł, które ukazywały sie judrukiem (10 mszy, ok. 160 motetów, 8 magnincatów, ok. 60 chansons). Niektóre jego piesnimiały charakter ilustracyjno-programowy (np. Cham des...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /617

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Missae parodiae

    Terminem parodia okreslano w muzyce przede wszystkim przemiane, dopiero pózniej bedzieon oznaczał umyslne odwartosciowywanie przez wykpienie, przez przekształcenie elementówserio w elementy komiczne.

    Missa parodia pojawia sie po raz pierwszy jako technika w mszy,której autorem był Jacques Paix (XVI w.), a...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 188

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ludwig Senfl

    Ludwig Senfl (a take Sennfli czy Sennti, ok. 1486 - ok. 1543) działał w Augsburgu, a pózniejjako kapelmistrz dworski w Monachium. Jako muzyk wszechstronny umiał skomponowac iprosta piesn uliczna, i skupiona w wyrazie msze. Był katolikiem, wysoce cenionym przez Lutra, mistrzem kunsztownej wielogłosowej piesni...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /701

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Heinrich Finek i Henricus Isaac

    Z mistrzów niemieckich tego okresu na szczególna uwage zasługuja Finek i Isaac, autorzymszy, motetów i piesni. Heinrich Finek (1445-1527) podobno studiował w Krakowie. Pewne jest, e działał w kapeli królewskiej w Krakowie i na Wegrzech, wSalzburgu i Wiedniu.

    W r.1536 ukazały sie w Norymberdze jego...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /1 136

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pierwszy leksykograf muzyczny - Tinctoris

    Czołowym teoretykiem szkoły niderlandzkiej był Johannes Tinctoris (ok. 1435-1511), który pierwszy wskazał na zródła nowej muzyki w Anglii i na olbrzymie znaczenie szkoły burgundzkiej, a zwłaszcza uczniów Dufaya. Tinctoris był muzykiem, matematykiem, duchownym, pedagogiem i nauczycielem prawa, a w latach...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /KonstancjuszII Dodano /08.04.2013 Znaków /590

    praca w formacie txt

Do góry