Inne /27 417 prac/

  • Ocena brak

    Vitali, Bassani i szkoła bolońska

    W XVII wieku wanym centrum muzyki stała sie Bolonia. Tu działali Torelli i Corelli,zasługujacy na osobne omówienie. Z innych reprezentantów szkoły bolonskiej na pierwszyplan wybili sie Vitali, Bassani i Domenico Gabrielli. Kompozytorzy ci pisali głównie muzykeinstrumentalna i przyczynili sie do rozwoju...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /882

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    S. Rossi, Marini i Legrenzi

    W XVII wieku trzej muzycy włoscy zasługuja na wyrónienie: Salomone Rossi, Biagio Marinii Giovanni Legrenzi. Salomone Rossi (1570 — ok. 1630), włoski kompozytor i skrzypek, który sam siebie nazwał Ebreo ( yd), muzyk na dworze w Mantui, był jednym znajczynniejszych kompozytorów swojego czasu. Wielkie zasługi...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 300

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy baroku w muzyce

    Barok własciwy wyznaczony jest w historii muzyki datami 1620—1680. W ciaguszescdziesieciu lat (w przyblieniu) zmieniło sie stosunkowo niewiele, był to jednak okrespełnego rozkwitu zapoczatkowanych we wczesnym baroku form i rodzajów muzyki. Okresten charakteryzuje przede wszystkim przeniesienie nowych idei z...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /4 662

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Karmelita Bartłomiej Pękiel

    Karmelita Bartłomiej Pękiel (zm. 1670) działał jako kapelmistrz na dworze królewskim wWarszawie, a pózniej przy katedrze wawelskiej w Krakowie. Pisał muzyke koscielna w stylukompozytorów weneckich.

    Jest autorem mszy czterogłosowej, motetów, kantat, piesniłacinskich, koncertów i przypuszczalnie 40 tanców...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 014

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Instrumentalna muzyka XVII wieku

    Klawesyniści niewatpliwie wyprzedzali swoja epoke. Jako instrument akordowy, uniwersalny,solowy, w dodatku nieodzowny w praktyce scenicznej i kameralnej, klawesyn stał sieinstrumentem niemal eksperymentalnym. Ale o istotnym rozwoju muzyki nie miałyzadecydowac takie instrumenty, jak klawesyn czy organy, lecz...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 793

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jacek Różycki

    Wybitnym twórca polskiej muzyki religijnej był te Jacek Róycki (ok. 1625/35—ok. 1704),dyrygent kapeli królewskiej w Warszawie (nastepca Pekiela), gdzie wespół z I. C. Schmidtembył kapelmistrzem króla Augusta II, a potem w Dreznie. Pisał utwory wokalnoinstrumentalne,głównie koncerty koscielne i motety...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /699

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wielcy lutnicy

    Ogromna role w dziejach muzyki instrumentalnej odegrały instrumenty smyczkowe. Przykoncu XVI wieku pojawiły sie skrzypce, a z czasem według ich modelu zaczeto konstruowacinstrumenty wieksze — altówke i wiolonczele. Warto podkreslic, e pierwsze wiadomosci oskrzypcach spotykamy ju w XV wieku, i to w Polsce...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 775

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Amati, Guarneri i Stradivari

    Najwybitniejszymi mistrzami cremonskimi byli: Andrea Amati (1500/05—ok. 1580), jego synowie Antonio (1538 - przed 1640) i Girolamo (1561—1630) oraz —jako najwybitniejszy— syn Girolama, Nicola Amati (1596—1684), nauczyciel Stradivariego, Guarneriego,Ruggieriego i Grancina. Hieronymus (lub Girolamo II, 1649—1740)...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 054

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Marc-Antoine Charpentier

    Marc-Antoine Charpentier (ok. 1636—1704) był uczniem Carissimiego w Rzymie. Działałjako kapelmistrz w Paryu.

    Wypierany notorycznie przez Lully'ego, napisał tylko dwie opery imuzyke do kilku przedstawien teatralnych Moliera i Corneille'a. Był jednym z najwiekszychmistrzów baroku europejskiego. Ogromne...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /738

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Adam Jarzebski

    Polska muzyke instrumentalna reprezentuje obok naleacego do szkoły weneckiej Mikołaja Zielenskicgo Andrzej Rohaczewski, ale najwieksze zasługi w tym zakresie połoył Adam Jarzebski (przed 1590—1649), piszacy wyłacznie muzyke instrumentalna.

    Jego główne dziełoto 27 Canzoni e concerti na 2, 3 lub 4...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 051

    praca w formacie txt

Do góry