Inne /27 417 prac/

  • Ocena brak

    Koncert solowy

    Pierwsze koncerty solowe datuja sie z przełomu XVII i XVIII wieku. Ich autorami byli kompozytorzy włoscy. Wybitnym twórca, producentem niemal koncertów solowych był Antonio Vivaldi, autor ponad 200 koncertów na skrzypce i orkiestre smyczkowa z udziałemklawesynu lub organów.

    Koncerty solowe wyrosły na tle...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 086

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Concerto Grosso

    Concerto oznacza w Jezyku włoskim zarówno „współdziałanie". Jak i pojedynek. W XVI i XVII wieku nazwa concerti odnosiła sie najpierw do dzieł chóralnych, a pózniej do dzieł instrumentalnych wykonywanych przez wieksza grupe muzyków, głównie w technice przeciwstawiajacej sobie dwa chóry lub dwa zespoły...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 703

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Francesco Maria Veracini

    Francesco Maria Veracini (1690—ok. 1768) był wybitnym skrzypkiem, uczniem swego wuja Antonia Veraciniego, a take Casiniego i Gaspariniego. W r. 1714 wystapił w Wenecji z takwielkim powodzeniem, e przeraony jego wielkimi umiejetnosciami Tartini przeniósł sie doAncony, gdzie oddał sie doskonaleniu techniki...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /960

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sztuka improwizacji

    Wczesnie w muzyce wprowadzona zasada improwizacji opiera sie-na jednoczesnym wynajdowaniu i realizowaniu pewnego spójnego stylistycznie rodzaju muzyki. Nie ma tu miejsca ani na komponowanie, ani na interpretacje, jest tylko sama realizacja, która w swoichwalorach artystycznych nie powinna ustepowac kompozycji...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 172

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Giuseppe Torelli

    Giuseppe Torelli (1658—1709) był (przypuszczalnie) twórca koncertu na skrzypce ztowarzyszeniem instrumentów (napisał 6 dzieł tego typu). Działał zrazu jako altowio-lista, pózniej jako kapelmistrz w Ansbach i jako skrzypek w Bolonii.

    Przypuszczalnie te jest pierwszym twórca formy concerto grosso (z pewnoscia...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 176

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scheidt, Froberger i Pachelbel

    W niemieckiej muzyce organowej trzech wybitnych muzyków — Scheidt, Froberger i Pachelbel — stworzyło nowy styl.

    Samuel Scheidt (1587—1654), uczen Sweelincka, działał wHalle. Był mistrzem wariacji na temat znanych piesni. Autor licznych dzieł klawesynowych iorganowych oraz utworów z gatunku koncertów...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 256

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Johann Kuhnau

    Muzyka instrumentalna przechodziła swoje koleje. Formy nie pojawiały sie od razu, lecz byływynikiem powolnej ewolucji, l tak np. forme sonaty triowej z muzyki skrzypcowejprzeszczepił na muzyke klawesynowa w Niemczech Johann Kuhnau (1660—1722).

    We Włoszech uczynił to Bernardo Pasquini (1637—1710), autor oper...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 319

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Arcangelo Corelli

    Arcangelo Corelli (1653-1713) byt kapelmistrzem opery, nadwornym muzykiem szwedzkiej królowej Krystyny (mieszkajacej w Rzymie), wreszcie muzykiem kardynała Ottoboniego.

    Kompozycje swoje pisał w cyklach po 12 utworów: dwa cykle sonat koscielnych, dwa cyklesonat skrzypcowych (wsród nich jest słynna Lafollia...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 072

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prelud chorałowy

    Na podłożu melodii chorałowej tworzono na organach kompozycje, które okreslano mianem preludu chorałowego. Prelud chorałowy wywodzi sie z praktyki organistów, którzy rozpoczynali nim wspólny spiew chorałowy w kosciele.

    Z czasem forma ta zyskała naautonomii, wypracowano jej kunsztowne zasady i utworzono...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 092

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Franz Biber

    Jak Kuhnau, autorem programowych sonat był równie Austriak Franz Biber (1644—1704), wybitny twórca, kompozytor suit smyczkowych i muzyki koscielnej. Podróżował wielejako skrzypek, w swoim czasie uchodził za najznakomitszego wirtuoza, smiałego wpomysłach (wprowadził m. in. scordature, czyli przestrajanie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /942

    praca w formacie txt

Do góry