Inne /27 417 prac/

  • Ocena brak

    Opera włoska — Metastasio i libreciści operowi

    W XVIII wieku przewaał w Europie gatunek opery, który mona by nazwac operakoncertowa, w przeciwienstwie do opery dramatycznej X VI l wiek u. O operze stanowiłyodtad arie da capo, popisowe numery operowe, w których wielcy spiewacy mieli monosc nietylko zabłysnac swoim pieknym głosem, ale i wzruszyc do głebi...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /3 131

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Oratoria Haendla

    O pozycji Haendla w dziejach muzyki zadecydowały w pierwszym rzedzie jego oratoria.Bogata twórczosc operowa była dobra szkola dla twórczosci oratoryjnej Haendla. Powstałe wAnglii oratoria Haendla ograniczaja sie do tematów biblijnych i mitologicznych.

    Wielkie oratoria biblijne (Suul, Izrael w Egipcie, Samson...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 595

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Georg Friedrich Haendel

    Georg Friedrich Haendel (Handel, 1685—1759) urodził sie w Halle, nauke muzyki rozpoczął majac 8 lat. Przeznaczony do zawodu prawniczego, kształcił sie w naukach muzycznych podkierunkiem organisty F. W. Zachowa. Studiował i prawo, i muzyke; był organista, duokomponował.

    W r. 1703 opuscił Halle, przeniósł...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /3 768

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera buffa

    Samodzielna opera buffa powstała na poczatku XVIII wieku: Patro Callieno delia Costa, 1709,z muzyka Antonia Orefice(ok. 1685—ok. 1727). Wielkim sukcesem tego rodzaju opery stałasie Pergolesego La serva.pad.rona. Włoska opera buffa i francuska opera comique (w Angliiich odpowiednikiem była ballad opera, w...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 351

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Organowa muzyka Bacha

    Wsród dzieł instrumentalnych Bacha najwaniejsze miejsce zajmuje muzyka organowa, bycmoe dlatego, że styl tej muzyki oddaje najwierniej jego styl indywidualny, a jednoczesniestanowi jakby podsumowanie wielkiej tradycji muzyki polifonicznej. Nie wszystkie dziełaorganowe sa autentyczne; po kantoratach krayły w...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 530

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Stanisław Sylwester Szarzyński

    Stanisław Sylwester Szarzyński żył i działał na przełomie XVII i XVIII wieku (dokładnedaty nie sa-znane). Był czołowym przedstawicielem polskiego póznego baroku.

    W bibliotece kolegiaty w Łowiczu zachowała sie pewna ilosc utworów, głównie koncertów solowych wokalno-instrumentalnych (Jesu spes mea, Ave...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 202

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rzymianin Girolamo Frescobaldi

    Rzymianin Girolamo Frescobaldi (1583—1643), spiewak i klawesynista, organista koscioła św. Piotra, wielka sława w tym zakresie, był jednym z najwczesniejszych mistrzówsamodzielnej muzyki instrumentalnej. Był — jak jemu współczesni — zwolennikiemjednotematycznosci (ricercare), choc w formach typu canzony...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 388

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Francuska muzyka instrumentalna

    Jako instrument solowy instrumentem pierwszoplanowym w muzyce francuskiej staje sieklawesyn, zwłaszcza w opracowaniach tanców. Usuwany nieco na plan drugi przezwszechobecna lutnie, pojawia sie w XVII wieku jako instrument typowy dla nowego stylu.

    Najważniejszym autorem muzyki klawesynowej był w tym czasie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 539

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pepusch i ballad opera

    John Christopher Pepusch (1667—1752) urodził sie w Berlinie, działał jednak w Anglii jakokompozytor, pedagog, instrumentalista i dyrygent, a take jako organizator ycia teatralnego.

    Był wyjatkowo wszechstronnie wykształconym muzykiem (jako muzykolog zajmował siedawna muzyka). Pisał kantaty, koncerty i...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 372

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Agostino Steffani

    Agostino Steffani (1654-1728) kształcił sie w muzyce w Monachium i w Rzymie, studiowałteologie we Francji i we Włoszech. Jako dyplomata działał w Hanowerze, gdzie jednoczesniebył kapelmistrzem operowym. Był te organista dworskim w Monachium.

    Pózniej przebywał w Brukseli. W roku 1707 został biskupem...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /952

    praca w formacie txt

Do góry