Inne /27 417 prac/

  • Ocena brak

    Nicola Porpora i Domenico Alberti

    Nicola Porpora (1686—1768), Neapolitanczyk, działał jako kapelmistrz i pedagog w rónychmiastach włoskich, a take w Wiedniu (gdzie był nauczycielem Haydna), Dreznie i w Londynie, gdzie z powodzeniem konkurował z Haendlem. Był wybitnym przedstawicielem opery włoskiej, mistrzem bel canta (którego uczył...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 352

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Antonio Soler

    Uczniem D. Scarlaltego był Padre Antonio Soler (1729—1783), mnich, organista, kapelmistrzi kompozytor hiszpanski, autor muzyki koscielnej, kameralnej i sonat fortepianowych.

    Był niezwykle płodnym kompozytorem (ponad 400 kompozycji rónego rodzaju, wsród którychnie brak wzorowanych na nauczycielu utworów na...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /637

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Michel Corrette

    We Francji dał sie poznac jak o wielki wirtuoz swojej epoki Jean-Marie Leclair (1697—1764), zamordowany w Paryu na tle bliej nie wyjasnionym; tancerz i kompozytor, autorkoncertów skrzypcowych i sonat.

    Jeszcze bedac tancerzem w Turynie, Leclair komponował intermedia, uczył sie te gry skrzypcowej u słynnego...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 299

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Giuseppe Tartini

    Na poczatku XVIII wieku pojawia sie we Włoszech szereg wybitnych indywidualnosci, którym przewodzi genialny skrzypek, pedagog i kompozytor Giuseppe Tartini (1692-1770).

    Tartini udoskonalił swoja gre do ówczesnych granic moliwosci; wykształconywszechstronnie, sam załoył w Padwie akademie muzyczna, gdzie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 193

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Louis Couperin

    Louis Couperin (ok. 1626—1661), organista i klawesynista francuski, naley wespół z bracmiFrancois (ok. 1630 — po 1708) i Charles'em Couperinem (1638—1679) do pierwszej generacjisłynnej we Francji muzycznej rodziny.

    Rodzina organistów Couperinów była we Francjirównie rozgałeziona, jak w Niemczech rodzina...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /858

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mistrzowie klawesynu

    Obok wirginału i pokrewnego mu szpinetu rozwijały sie w czasach baroku inne instrumentyklawiszowe: klawesyn (clavicembalo) i klawikord. Ton klawikordu — co wynikało z typumechanizmu — był słabszy od klawesynu, w którym struna nie była ju uderzana (tangentem),lecz wrecz szarpana (piórkiem kruczym).

    W...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /2 330

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Francois Couperin

    Kompozytorem, który przyczynił sie do podniesienia muzyki francuskiej do rangi ideału kulturowego, obowiazujacego pózniej w Europie, był Francois Couperin (1668—1733), zwanyte Couperinem Wielkim. Był on wybitnym organista i nauczycielem ksiaat na dworzefrancuskim.

    W ostatnich latach życia wycofał sie z...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 351

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Antonio Vivaldi

    Klasykiem swoich czasów okazał sie też Wenecjanin Antonio Vivaldi (1678—1741), zmarływ Wiedniu, skrzypek wirtuoz, dyrygent i kompozytor.

    Vivaldi napisał 49 oper, 2 oratoria (wsród nich znakomita Judyta, 1716) 23 symfonie, sonaty skrzypcowe, tria smyczkowe, 454 koncerty na 1—4 skrzypiec, na wiolonczele, flet...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 039

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera w Niemczech

    W XVII i XVIII wieku w Niemczech palme pierwszenstwa dzieryła opera włoska,kompozytorami dworskich teatrów byli mistrzowie włoscy, w Wiedniu, Monachium,Hanowerze i Stuttgarcie panoszyli sie włoscy muzycy i spiewacy. Z kompozytorów włoskichdziałali tu Cesti, Caldara, Steffani i Jommelli. W koncu jednak...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 193

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Singspiel

    Opera miała stale swoich przeciwników, zwłaszcza opera seria. Wysmiewano jej sztucznypatos (choc jeszcze wcia ulegano jego urokowi), wytykano jej brak zwiazku z yciem. Bliejycia były lejsze formy komediowe, w których prosta piesn odgrywała wielka role, a któreponadto były tak łatwe do...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 416

    praca w formacie txt

Do góry