Inne /27 417 prac/

  • Ocena brak

    Późny barok

    Okres wielkiej syntezy nowo odkrytej homofonii z odnowiona i niejako zaktualizowanapolifonia okreslany jest mianem póznego baroku. Kompozytorzy, którzy tu przynależa (Corelli, J. S. Bach), nadaja temu okresowi znaczenie wyjatkowe: jest on epoka konsolidacji i(nawet) schematyzacji okreslonych gatunków formalnych...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /3 431

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uwertura włoska i francuska

    Polifonia traciła z biegiem lat na znaczeniu, jej miejsce zajmował styl monodyczny, którywkrótce opanował niemal wszystkie gatunki muzyki. Stare formy były kontynuowane,zmieniał sie stopniowo ich styl, ale hegemonia muzyki instrumentalnej wytworzyłazainteresowanie twórców formami nowymi. Z okresu wahan miedzy...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 632

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dramatyczna muzyka Haendla

    Haendel zainteresował sie najpierw opera. Poznaija bardzo wczesnie, majac lat 18, gdy wHamburgu zaczał działac jako skrzypek i kapelmistrz. Tu napisał swoje pierwsze cztery opery,z nich zachowała sie tylko Almira (1705). Po dwu latach tworzy swoja pierwsza opere włoska,Rodrigo. W pierwszej operze pisanej dla...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 392

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opera włoska — Metastasio i libreciści operowi

    W XVIII wieku przewaał w Europie gatunek opery, który mona by nazwac operakoncertowa, w przeciwienstwie do opery dramatycznej X VI l wiek u. O operze stanowiłyodtad arie da capo, popisowe numery operowe, w których wielcy spiewacy mieli monosc nietylko zabłysnac swoim pieknym głosem, ale i wzruszyc do głebi...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /3 131

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Oratoria Haendla

    O pozycji Haendla w dziejach muzyki zadecydowały w pierwszym rzedzie jego oratoria.Bogata twórczosc operowa była dobra szkola dla twórczosci oratoryjnej Haendla. Powstałe wAnglii oratoria Haendla ograniczaja sie do tematów biblijnych i mitologicznych.

    Wielkie oratoria biblijne (Suul, Izrael w Egipcie, Samson...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 595

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Georg Friedrich Haendel

    Georg Friedrich Haendel (Handel, 1685—1759) urodził sie w Halle, nauke muzyki rozpoczął majac 8 lat. Przeznaczony do zawodu prawniczego, kształcił sie w naukach muzycznych podkierunkiem organisty F. W. Zachowa. Studiował i prawo, i muzyke; był organista, duokomponował.

    W r. 1703 opuscił Halle, przeniósł...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /3 768

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Stanisław Sylwester Szarzyński

    Stanisław Sylwester Szarzyński żył i działał na przełomie XVII i XVIII wieku (dokładnedaty nie sa-znane). Był czołowym przedstawicielem polskiego póznego baroku.

    W bibliotece kolegiaty w Łowiczu zachowała sie pewna ilosc utworów, głównie koncertów solowych wokalno-instrumentalnych (Jesu spes mea, Ave...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 202

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Arcangelo Corelli

    Arcangelo Corelli (1653-1713) byt kapelmistrzem opery, nadwornym muzykiem szwedzkiej królowej Krystyny (mieszkajacej w Rzymie), wreszcie muzykiem kardynała Ottoboniego.

    Kompozycje swoje pisał w cyklach po 12 utworów: dwa cykle sonat koscielnych, dwa cyklesonat skrzypcowych (wsród nich jest słynna Lafollia...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 072

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prelud chorałowy

    Na podłożu melodii chorałowej tworzono na organach kompozycje, które okreslano mianem preludu chorałowego. Prelud chorałowy wywodzi sie z praktyki organistów, którzy rozpoczynali nim wspólny spiew chorałowy w kosciele.

    Z czasem forma ta zyskała naautonomii, wypracowano jej kunsztowne zasady i utworzono...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /1 092

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Franz Biber

    Jak Kuhnau, autorem programowych sonat był równie Austriak Franz Biber (1644—1704), wybitny twórca, kompozytor suit smyczkowych i muzyki koscielnej. Podróżował wielejako skrzypek, w swoim czasie uchodził za najznakomitszego wirtuoza, smiałego wpomysłach (wprowadził m. in. scordature, czyli przestrajanie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /09.04.2013 Znaków /942

    praca w formacie txt

Do góry