Inne /27 417 prac/

  • Ocena brak

    Friedrich Kuhlau

    Friedrich Kuhlau (1786—1832), kompozytor dunski, studiował w Hamburgu. Uciekł, by nie służyc w armii francuskiej, do Kopenhagi, gdzie zrazu działał jako pedagog, a pózniej jako kompozytor dworski. Napisał dla Kopenhaskiej Opery szereg dzieł scenicznych; jedna z jegooper w typie singspielu stała sie...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /743

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Felix Mendelssohn Bartholdy

    Felix Mendelssohn Bartholdy (1809—1847) wyrósł w zamożnej rodzinie o wysokim poziomie intelektualnym. Studiował kompozycje, zdobył uznanie jako pianista i dyrygent, był jednym zzałoycieli konserwatorium w Lipsku. Jego wzorami byli Bach, Haendel, a przede wszystkimklasycy wiedenscy. W ich stylu pisał...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /1 427

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Louis Spohr

    Obok Hoffmanna wybitnym twórca operowym był Louis Spohr (1784—1859), w historii wykonawstwa znany przede wszystkim jako skrzypek. Sławny wirtuoz, wiele podróował,jako dyrygent działał pózniej w Wiedniu i we Frankfurcie nad Menem oraz w Kassel. Był znakomitym pedagogiem, autorem Szkoly skrzypcowej.

    Oprócz 10...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /1 254

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Carl Loewe

    Carl Loewe (1796—1869) kształcił sie w Halle, działał przez długie lata w Szczecinie, głównie jako kantor i organista, ale take jako dyrektor muzyczny gimnazjum (uczył też greki i nauk przyrodniczych). Był autorem oper, dzieł chóralnych (oratorium Gutenherg, 1837), muzykikameralnej, 2 symfonii, kantat...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /930

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Field

    Romantyzm był epoka fortepianu. Instrument ten wyparł poprzednie rodzaje instrumentów klawiszowych: klawikord i klawesyn. Pojawiła sie nowa literatura fortepianowa.

    Clementi kultywował na tym instrumencie polifonike, ale inni — Cramer, Moscheles — wprowadzaliju nowy rodzaj muzyki, wyzyskujac nowy, angielski...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /1 557

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Johann Nepomuk Hummel

    Austriak Johann Nepomuk Hummel (1778—1837), pianistakoncertujacy z wielkim powodzeniem w całej Europie (równie w Warszawie), podziwianyprzez współczesnych muzyków, był autorem siedmiu brawurowych koncertówfortepianowych, wariacji i dwu zbiorów preludiów we wszystkich 24 tonacjach, a nadtocenionych etiud i...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /871

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Franz Peter Schubert

    Franz Peter Schubert (1797-1828) jako chłopiec spiewał w chórze kapeli dworskiej w Wiedniu.W kanwikcie pijarskim, gdzie przebywał, miał okazje uczyc sie krótko u A. Salieriego(podstawy muzycznego wykształcenia zdobył u swego ojca). Majac zaledwie lat 17,skomponował piesn Gretchen am Spinnrade ( Małgorzata...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /2 197

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Romantyzm i romantycy

    Romantycy łatwo zrezygnowali z jasności i prostoty muzyki klasycznej. Wprowadzili domuzyki wieloznacznosc, co umoliwiło rozmaitosc interpretacji dzieł tego okresu. Szlachetny liberalizm romantyków, tendencja do eksponowania elementów ludowych i do podkreslanianarodowego charakteru muzyki od razu wytworzyły...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /6 745

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    U progu romantyzmu

    Różnie okreslano romantyzm. Próbowano rozmaitych definicji; przejawienie sie wolisubiektywnego wyrazu, zniszczenie formy (klasycznej oczywiscie), rozdwojenie osobowosci,eksponowanie nastroju, przeycia osobistego —- oto pokrótce tworzywo lefinicji romantyzmu,którego progiemjest twórczosc Beethovena. Muzyka...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /2 200

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koncerty w epoce Haydna i Mozarta

    Epoke Haydna i Mozarta moemy okreslic mianem epoki koncertu instrumentalnego. Wyrosłe z idei concerto grosso koncerty solowe datuja sie co prawda od poczatku XVIII wieku(Torelli, Albinoni, Jacchini), ale dopiero pod koniec tego wieku nastepuje pełny rozkwit tejformy. Haydn napisał 20 koncertów fortepianowych...

    Ocena / Przedmiot / Muzyka

    Autor /Burchard Dodano /10.04.2013 Znaków /3 494

    praca w formacie txt

Do góry