Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Jakie metody lingwistyczne wykorzystuje się w terapii logopedycznej?

    1. Metoda fonetycznych przekształceń (metoda substytucyjna Seemana wraz z jej różnymi modyfikacjami)

    Jest to metoda niezwykłe ważna i często stosowana w terapii zaburzeń artykulacji. Wykorzysluje ona fonetyczne analogie głosek, czyli podobieństwo pomiędzy głoskami różniącymi się tylko jedną...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /3 122

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakich narzędzi, środków i pomocy używa się w diagnozowaniu i terapii logopedycznej?

    Narzędzia badawcze w logopedii to wszelkie próby, skale, testy (wystandaryzowane i nic wystandaryzowane), kwestionariusze, ankiety, programy komputerowe, karty badania itp.

    Obecnie do najbardziej znunych i używanych w praktyce narzędzi diagnostycznych należą:

    a)    do badania artykulacji kwestionariusze...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /2 665

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie metody pedagogiczne wykorzystuje się w terapii logopedycznej?

    1. Metoda dobrego startu

    Metoda dobrego startu (MDS) została opracowana przez Marlę Bogdanowicz na wzorach francuskiej metody Lc Bon Depart. Od 1967 r, kontynuowana jcsl praca nad rozwijaniem (ej metody; podręcznik opublikowano w 1985 r., kolejne zaś jej modyfikacje powstały w latach...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /8 573

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co należy rozumieć przez terapię logopedyczną?

    Terapia logopedyczna (syn. logolcrapia, postępowanie logopedyczne) jest terminem szerszym od pojęć korekta logopedyczna i reedukacja mowy, obejmuje swoim zasięgiem całość specyficznych, zamierzonych oddziaływań, ukierunkowanych na usunięcie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się (od prostych...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /2 187

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie metody psychologiczne wspomagają terapię logopedyczną?

    1. Techniki relaksacyjne

    Pod pojęciem relaksacji rozumie się formę odprężenia, polegającą na rozluźnieniu mięśni i zmniejszeniu aktywności umysłowej do minimum. Slan len może być osiągnięly dzięki izolacji od bodźców środowiskowych (hałasu, światła, wzruszeń itd,), co wymaga ograniczenia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /7 554

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co warto brać pod uwagę w realizacji programów stymulujących rozwój mowy?

    Nasze plany dotyczące postępowania rehabilitacyjnego wohcc dzieci i młodzieży z autyzmem nic mogą pozostawać bez solidnych podstaw teoretycznych, nawet jeśli nie wszystkie aspekty procesu komunikacji i jego zaburzeń w ich przypadku są nam znane. Aby mieć pewien stopień prawdopodobieństwa, że...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /2 942

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaki jest uniwersalny schemat diagnozy logopedycznej?

    Zgodnie z obowiązującą procedurą poznania naukowego każda czynność diagnostyczna wymaga zrealizowania pewnych ustalonych etapów:

    Należą do nich:

    I. postawienie problemu,

    II. wysunięcie hipotezy,

    III. weryfikacja hipotezy przy zastosowaniu odpowiednich metod badawczych (Lewicki 1978. 84).

    Wymienione...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /2 617

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie miejsce w psychopatologii zajmuje schizofrenia dziecięca?

    Schizofrenia dziecięca stanowi osobne zagadnienie w psychiatrii dziecięcej. W klasyfikacji ICD-10 nic wydzielono schizofrenii dziecięcej (Pu-żyński. Boręsewicz 1993), gdyż jednostka ta pozostaje przedmiotem teoretycznego sporu i niektórzy psychiatrzy nic wyodrębniają jej przed okresem adoles-ccncji...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /8 619

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co może być istotne w rehabilitacji osób z autyzmem?

    W dziedzinie tak obszernej i złożonej, jaką stanowi proces porozumiewania się osób z autyzmem mamy do czynienia z bardzo wieloma niewiadomymi, co utrudnia postępowanie diagnostyczne i rehabilitację. Wydaje się, że znaczący wkład do lej problematyki wnoszą badania koncentrujące się na mechanizmach...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /8 560

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co rozumie się pod pojęciem zaburzeń afektywnych?

    W klasyfikacji ICD 10 nic wyodrębniono osobnej gmpy zaburzeń afektyw-nych u dzieci i młodzieży. Stopień rozpowszechnienia depresji u dzieci nie jesl dokładnie poznany, określany jest on w szerokich granicach 1,5- 10%.

    W psychiatrii dziecięcej uważa się, że rola czynników psychologicznych...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Eustachy777 Dodano /13.03.2013 Znaków /2 636

    praca w formacie txt

Do góry