Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Jakie ćwiczenia logopedyczne prowadzi się w przypadku afazji (dysfazji) motorycznej?

    Terapię logopedyczną rozpoczyna się od ćwiczeń wstępnych, do których należą ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne (praksji i kinestezji oralnej). Ćwiczy się najpierw proste ruchy warg i języka, a następnie stopniowo przechodzi się do bardziej złożonych ruchów artykulatorów.

    W...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /6 195

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie etapy wyróżnia się w terapii dysartrii?

    Ogólne stymulowanie rozwoju dziccka powinno uwzględniać fakt, że dziecko z porażeniem wzrasta i wychowuje się w specyficznych warunkach. Rozwojowi bowiem nic sprzyjają częste hospitalizacje, ograniczenie kontaktów z rówieśnikami czy ubogie doświadczenie osobnicze (nakładające się na podstawowy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /9 938

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie ćwiczenia logopedyczne prowadzi się w przypadku afazji (dysfazji) akustycznej?

    W literaturze przedmiotu metody reedukacji afazji (dysfazji) sensorycznej są opracowane znacznie mniej dokładnie niż metody reedukacji afazji motorycznej. Istotą terapii afazji akustycznej jest nauczenie pacjenta kojarzenia słownych bodźców słuchowych z ich znaczeniem.

    Terapię rozpoczyna się od...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /3 541

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaki jest cel oraz przebieg terapii zaburzeń dysartrycznych u dorosłych?

    Podstawowym celem terapii logopedycznej osób dorosłych jest umożliwienie im porozumiewania się z otoczeniem.

    Terapię dorosłych dysanryków prowadzi się w zasadzie tak samo jak terapię dzieci. Nie obejmuje ona tylko ćwiczeń służących stymulowaniu rozwoju mowy (tj. rozwijających słownictwo...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /568

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Diagnoza i terapia dysartrii

    Uszkodzenie ośrodkowego układu nerwowego może prowadzić do różnych zaburzeń rozwoju motorycznego. Istnieją trzy stopnic upośledzenia ruchowego:

    a)    lekki - dziecko chodzi, mówi i jedynie jego ruchy są niezgrabne,

    b)    umiarkowany dziecko chodzi niepewnie, ma trudności w kontrolowaniu ruchów rąk. a...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /1 119

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co jest celem diagnoz dysartrii?

    Dziecko z zaburzeniami dysartrycznymi najczęściej trafia do logopedy już z rozpoznaniem choroby (mózgowe porażenie dziecięce czy inne zespoły pora-żenne), klórcj towarzyszą zaburzenia mowy. Logopeda dysponuje więc zazwyczaj pełnym zestawem wyników budań lekarskich, psychologicznych i innych, które...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /692

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaki jest schemat postępowania badawczego w przypadku dysartrii?

    Sformułowany cel diagnozy logopedycznej wyznacza w przypadku dysartrii odpowiednią kolejność kroków postępowania diagnostycznego. Ogólny schemat badania logopedycznego ulega więc pewnej modyfikacji i wygląda następująco:

    I.    Określenie problemu

    1.    Badania specjalistyczne.

    2.    Badania...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /747

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak realizowane są kolejne etapy postępowania diagnostycznego w przypadku dysartrii?

    I etap Określenie problemu

    Celem tego etapu jesl stwierdzenie, na czym polega problem pacjenta, czy rzeczywiście zgłaszane trudności mają charakter zaburzeń dysartrycznych.

    1. Badania specjalistyczne

    Jak już wspomniano, w przypadku zaburzeń dysartrycznych dziecko najczęściej trafia do logopedy z...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /9 069

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co warunkuje efektywność terapii afazji (dysfazji)?

    Skuteczność terapii afazji zależy od:

    stopnia, rodzaju i głębokości uszkodzenia mózgu,

    cech chorego (jego wieku, stanu fizycznego i psychicznego),

    momentu rozpoczęcia reedukacji mowy,

    -    częstotliwości spotkań,

    stosunku otoczenia do chorego i jego terapii,

    trafności zastosowanych...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /1 070

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie są strategie reedukacji mowy chorych z afazją?

    M. Maruszewski (1974) uważa, żc każdy logopeda przed przystąpieniem do terapii afazji powinien dokonać wyboru jednej z Irzech poniżej wyszczególnionych strategii

    1. Strategia maksymalistyczna zakłada, ż.e chory będzie pozostawał pod specjalistyczną opieką tak długo, jak wymaga tego program...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /1 109

    praca w formacie txt

Do góry