Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Jakie są podstawy prawne opieki psychologiczno - pedagogicznej?

    Przedstawiony system opieki nad dziećmi dyslektycznymi opiera się na takich dokumentach, jak ustawa o systemie oświaty oraz rozporządzenia wydawane przez ministra edukacji narodowej i sportu. Podstawą prawną do skorzystania z uprawnień, jakie przysługują uczniowi z dyslcksją jest posiadanie aktualnej...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /7 929

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dlaczego w diagnozowaniu dysleksji rozwojowej ważna jest analiza wytworów dziecka?

    Analiza szeroko rozumianych wytworów diagnozowanego dziecka, polegająca na ich opisie i inlcrprciacji. służy zdobyciu informacji na temat rodzaju i zakresu jego trudności. W wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ocenie i interpretacji poddawane są często rysunki dzieci, pomagające ustalić poziom ich...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /1 529

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakich informacji dostarcza wywiad rozwojowy?

    Wywiad rozwojowy, przeprowadzony z rodzicami (opiekunami) dziecka, ma na celu zdobycie bogatej informacji na jego lemat, przydatnej w formułowaniu diagnozy. 

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /165

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    O czym powinien pamiętać nauczyciel ucznia dyslektycznego?

                                                 N i e

    I Nie traktuj ucznia jak chorego, kalekiego, niezdolnego, złego lub leniwego.

    2. Nic karz, nic wyśmiewaj ucznia w nadziei, żc zmobilizujesz go do pracy.

    3    Nic ludż się. żc dziecko samo wyminie z trudności, weźmie się w garść, przysiądzie fałdów...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /2 911

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym jest wywiad środowiskowy?

    Analiza danych z przeprowadzonego, także z rodzicami (opiekunami) dziecka, wywiadu środowiskowego dostarcza diagnoście szerszych informacji o dziecku i jego społecznych uwarunkowaniach rozwojowych.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /204

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Diagnoza i terapia dysleksji rozwojowej

    Termin dysleksja rozwojowa oznacza specyficzne irudności w nauce czytania i/lub pisania. Trudności te są uwarunkowane konstytucjonalnie i występują, pomimo stosowania odpowiednich metod nauczania, u dzicci o prawidłowym rozwoju intelektualnym, bez deficytów sensorycznych (wad wzroku i słuchu) i...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /452

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    W jakim celu przeprowadzamy wywiad lub ankietę z uczniem?

    W diagnozowaniu trudności w czytaniu i pisaniu istotne jesl zdobycie informacji od samego zainteresowanego. Można to uczynić wykorzystując metodę sondażu diagnostycznego przeprowadzonego z uczniem w formie ankiety bądź wywiadu.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /238

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co jest celem diagnozy dysleksji rozwojowej?

    Celem diagnozy dysleksji rozwojowej jest rozpoznanie badanego zjawiska, występujących patomechanizmów, ustalenie ich przyczyn i przewidywanie dalszego rozwoju oraz wskazanie optymalnego (trafnego, dokładnego) programu pracy terapeutycznej.

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /252

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaka jest rola obserwacji w diagnozowaniu dziecka?

    Wielu badaczy uważa obserwację za najważniejszą z metod diagnozowania, gdyż pozwala ona ująć dane zjawisko w aspekcie dynamicznym i holistycznym, a je] dodatnią cechą jest możliwość obejmowania badanych w spontanicznych reakcjach. Obserwacja pomocna jest w badaniach dotyczących procesu uczenia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /1 022

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kto dokonuje diagnozy dysleksji rozwojowej?

    Rzetelna diagnoza wymaga wieloaspektowej oceny zjawiska przez różnych specjalistów. W Polsce najczęściej dokonuje jej pedagog we współpracy z psychologiem, a w zależności od potrzeb włączają się w tę ocenę: logopeda i lekarze różnych specjalności pediatra, neurolog, okulista, laryngolog, foniatra...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /14.03.2013 Znaków /695

    praca w formacie txt

Do góry