Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Prawo - Dwa znaczenia terminu

    - Empiryczne - tzw. prawa nauki sformułowane przez człowieka; - Jurydyczne - prawo jako normy postępowania stanowione przez państwo- prawo-wytwór ludzkiej kultury, a nie natury. W sensie jurydycznym prawo oznacza ogól norm postępowania, pewien ich fragment. Pod pojęciem prawo w podstawowym znaczeniu możemy...

    Ocena / Przedmiot / Prawo

    Autor /czeslaw Dodano /22.03.2011 Znaków /1 435

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co to jest prawoznawstwo

    To zespól nauk, których przedmiotem jest państwo i prawo oraz poglądy na państwo i prawo (nauki prawne). Prawoznawstwo w okresie, gdy nauki były mniej rozwinięte określano jako jurysprudencję- naukę prawa. Ponieważ teraz możemy wyróżnić wiele dyscyplin, termin jurysprudencja stal się niewystarczający...

    Ocena / Przedmiot / Prawo

    Autor /czeslaw Dodano /22.03.2011 Znaków /1 452

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOSKONALENIE WYMOWY W GRUPIE NAJMŁODSZEJ

    Niemałym problemem już w grupach najmłodszych jest niewyraźna mowa dziecka a nawet zespół opóźnienia rozwoju mowy czynnej. Dziecko takie mówi bardzo mało albo wcale a jego gramatyka jest nieprawidłowa.

    Z powodu niewyraźnej mowy nie nawiązuje kontaktu z innymi rówieśnikami, co może...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /zofia Dodano /17.03.2011 Znaków /3 099

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROGRAM PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM

    1. POJĘCIE I CECHY CHARAKTERU UCZNIA ZDOLNEGO

    Szkoła współczesna (nie tylko polska) nastawiona jest na kształcenie powszechne, pracuje z uczniem przeciętnym, boryka się ze słabym i nie widzi uczniów zdolnych. Ci ostatni znudzeni nie rozwijają się na miarę swych możliwości, nie czynią odpowiednich...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /zofia Dodano /17.03.2011 Znaków /13 561

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pięć dowodów na istnienie Boga św. Tomasza z Akwinu.

    Pierwsza i bardziej przejrzysta wychodzi ze zjawiska ruchu, którego istnienie stwierdzamy na tym świecie przy pomocy zmysłów. Ale wszystko co się porusza, zostało pobudzone do ruchu przez coś innego, gdyż jest w możności do tego ku czemu jest poruszane. Ale poruszać może tylko to, co istnieje w...

    Ocena / Przedmiot / Filozofia

    Autor /zofia Dodano /17.03.2011 Znaków /4 381

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Filozofia mody

    Cała historia społeczeństwa odbija się w uderzających konfliktach, kompromisach, powoli zdobywanych i szybko traconych, pomiędzy socjalizacyjną adaptacją do społeczeństwa i jednostkowym odbieganiem od jego roszczeń. Mamy tu, rzec by można, prowincjonalne formy tych wielkich antagonistycznych sił...

    Ocena / Przedmiot / Filozofia

    Autor /zofia Dodano /17.03.2011 Znaków /26 975

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ćwiczenia języka

    Ćwiczenia języka — ćwiczenia mają­ce na celu doskonalenie zmiany kształtu i położenia masy języka oraz precyzyjności i szybkości ruchów specyficznych dla arty­kulacji głosek. Ćwiczenia języka rozpoczyna się od du­żych ruchów na zewnątrz jamy ustnej.

     

    Przy­kłady ćwiczeń (według stopnia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /zofia Dodano /17.03.2011 Znaków /7 558

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    METODY ZDOBYWANIA INFORMACJI O DZIECKU

    Obserwacja- podstawowa metoda gromadzenia informacji, polegająca na systematycznym rejestrowaniu zachowań osoby obserwowanej oraz na interpretacji uzyskanych danych.

    obserwacja luźna- polega na swobodnym , nie ustrukturalizowanym, nie zamierzonym uprzednio zbieraniu danych w trakcie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /zofia Dodano /17.03.2011 Znaków /1 182

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wprowadzenia do Psychologii

    Behawioryzm

     

    Powstanie, główni przedstawiciele, główne założenia.

    Koncepcja behawiorystyczna człowieka powstaje na przełomie XIX i XX wieku. Staje się najbardziej dojrzała i klarowna dzięki eksperymentom Thorndike’a, Tolmana i Skinner’a. Badacze ci sformułowali wiele praw rządzących...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /zofia Dodano /17.03.2011 Znaków /30 109

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OKRES PRZEDSZKOLNY OD 3 DO 7 ROKU ŻYCIA

    Rozwój fizyczny:

    Rozwój układu nerwowego: *duża pobudliwość nerwowa (zmienność usposobienia) *duża skłonność do płaczu i śmiechu (labilność emocjonalna) *hałaśliwość *szybkie znużenie *płytki sen ponieważ obwodowy i centralny układ nerwowy dopiero stopniowo się rozwija *zwiększa się masa...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /zofia Dodano /17.03.2011 Znaków /11 838

    praca w formacie txt

Do góry