Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Dźwięk a ukryta perswazja

     

    Istotnym zagrożeniem dla konsumenta jest również wpływanie na jego decyzje za pomocą sygnałów dźwiękowych. Badania psychologiczne opublikowane w 1976 roku przez N. Millera, G. Maruyame, R. J. Bearbera, K.Valone'a wykazały, że przyspieszone słowne komunikaty mają większą siłę przekonywania, a...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /2 189

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Brzmienie słów reklamowych

     

     Klasyczna reguła dotycząca podstaw wiedzy o komunikacji werbalnej zakłada, że istotne jest to, kto mówi, do kogo mówi, o czym mówi i jak mówi. Banalne odkrycie, że osoba reklamująca produkt powinna mówić przekonywująco jest tak oczywiste, że nie ma sensu go omawiać. Swoją uwagę chciałabym skupić...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /3 216

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tekst i obraz jako ukryty przekaz

     

    Janiszewski (1990) podjął się analizy znaczenia podświadomych procesów przetwarzania informacji w sposobie wzrokowego spostrzegania rysunków i tekstów w codziennych gazetach i popularnych pismach. Z badań nad uwagą m. in. Schneidera, Dumaisa i Shiffrina (1984) wiadomo, że podczas czytania tekstu i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /6 510

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TRZY REGUŁY PSYCHOLOGII PERCEPCJI

     

    Reguła równowagi

        Psychologia percepcji odkryła pewne reguły organizujące spostrzeganie przez człowieka obrazu. Pierwszą z nich jest reguła równowagi. Zgodnie z tą regułą tzw. optyczny punkt centralny znajduje się w jednej trzeciej odległości od górnego krańca. Jeśli ktoś patrzy na plakat czy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /4 176

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Reklama społeczna

     

    Osobnym zagadnieniem jest reklama społeczna, w Polsce wciąż jeszcze nie dość rozpowszechniona. Teoretycznie rządzi się tymi samymi prawami co każda promocja, ale mimo to ma zupełnie inne zadanie. Nie chodzi tutaj bowiem o prezentację czy sprzedaż, ale jedynie o uświadomienie odbiorców o istotnych dla...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /3 151

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Muzyka w reklamie

     

    Czynnikiem kształtującym nastrój jest także muzyka, która podobnie jak kolor określa cechy produktu i działa na zmysły. Stąd utwory dynamiczne, radosne czy przeciwnie - spokojne, stanowiące w zasadzie niezauważalne tło dla reklamy. Takie w każdym razie było pierwotne założenie. Obecnie dużą...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /682

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kolor w reklamie

     

    Najistotniejszym czynnikiem kształtującym nastrój każdej reklamy są barwy, które ściśle się wiążą z cechami przedstawianego produktu i przywodzą na myśl konkretne skojarzenia i odczucia. Mogą również być wizytówką firmy, tak jak logo. Kolorem można wyrazić smak, zapach, temperament, emocje...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /4 285

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tło reklamy

     

    Swoje znaczenie ma również otoczenie, w którym rozgrywa się akcja reklamy. Umiejscowienie jej wśród rozkwitających łąk przywodzi na myśl wypoczynek, beztroskę i kontakt z obfitującą w bogactwa naturą. Jest również wdzięcznym tłem dla hasła Produkt polski, w czym nie ustępuje widokom rodzimych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /2 584

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zwierzęta w reklamie

     

    Istotne miejsce w ikonografii reklamowej zajmują zwierzęta, które do naszych czasów zachowały znaczenia funkcjonujące w dawnej kulturze i jednocześnie zaczęły przyjmować nowe cechy. Przedstawię kilka najczęściej spotykanych zwierząt. Jednym z nich jest koń utożsamiany z wielkimi ideami, odwagą...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /3 162

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dziecko w reklamie

     

    Dziecko w reklamie jest zawsze "słodziutkie", "niewinne", "kochane". Z badań przeprowadzonych w 1943 roku przez laureata Nagrody Nobla Konrada Lorenza  wynika, iż człowiek jest w szczególny sposób wrażliwy na pewne bodźce kluczowe dostarczane przez dziecko. Bodźce te związane są przede wszystkim z...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Mackenzie Dodano /09.04.2011 Znaków /2 009

    praca w formacie txt

Do góry