Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Adaptacja sensoryczna a habituacja

    Polega ono na stopniowym zaniku reakcji na powtarzające się pobudzenia zewnętrzne o średniej sile. Habituacja różni się od zmęczenia tym, że może występować w stosunku do bodźców pojawiających się bardzo rzadko. Jako przykład habituacji możemy też wymienić wygaszanie reakcji orientacyjnej która...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /649

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje uczenia się

    Przyjmując, że uczenie się przejawia się w zmianach zachowania J. Altman (1970) wyróżnia trzy rodzaje zachowań:

    a) zachowania o sztywnym programie morfogenetycznym, które nie ulegają żadnym modyfikacją pod wpływem nowych doświadczeń.

    b) zachowania o dającym się modyfikować programie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /608

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się jako ujawnianie w zachowaniu nowego doświadczenia

    Stefan Baley traktuje uczenie jako proces prowadzący do modyfikacji zachowania jednostki w wyniku jej uprzednich doświadczeń. Takie ujęcie przewiduje możliwość uczenia się w każdej dziedzinie zachowania ludzkiego. Uczenie się zakłada konieczność istnienia pamięci czyli zdolności funkcjonalnej układu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /700

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria podwójnego kodowania PAIVO

    Powstała pewna koncepcja tzw. koncepcja podwójnego kodowania, którą opracował PAIVIO. Zastanawiał się czy między dwoma systemami reprezentacji mogą zachodzić jakieś relacje i przejścia. Jeden oparty na sądach dysponuje czymś co nazywamy logo genami, a więc pewne abstrakcyjne pojęcia jakiś obiektów...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 184

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Spór wokół mechanizmów przetwarzania informacji: kodów opartych na sądach i kodów przestrzennych

    Możemy mówić o reprezentacjach opartych o sądy (model propozycjonalny). Możemy również mówić o pewnym innym modelu reprezentacji opartym na obrazach, albo modelem analogowym. Ten spór o wyobraźnię trwa od czasów starożytnych, bowiem Arystoteles powiedział, że wyobrażenia są głównym nośnikiem procesów...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 737

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Spór wokół teorii reprezentacji poznawczych: wiedzy deklaratywnej i proceduralnej

    Czy nasza wiedza jest wiedzą tylko o rzeczach? Ten rodzaj wiedzy nazywany jest wiedzą deklaratywną. Czy też ta nasza wiedza o świecie, w związku z tym pamięć ma działaniowy, dotyczy pewnych procedur. Ta pierwsza wiedza to wiedza czysto teoretyczno – rzeczową badaną w tych modelach deklaratywnych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /2 746

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koncepcje schematowe

    Wielki spór dotyczący tego jak nasz umysł działa, czy odwzorowuje wiernie rzeczywistość, skłonił psychologów do przyjęcia takiej oto tezy zgodnej z wieloma rozwiązaniami filozoficznymi, które nazywają się np. konwencjonalizmem w epistemologii. Powiadają, że nauka nie oddaje prawdy o świecie ale...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /2 265

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koncepcja G. KELLY’EGO konstruktów osobistych

    G. KELLY opublikował w 55r. książkę p.t.: „Psychologia konstruktów osobistych”. Właściwie od KELLEGO zaczęła się cała psychologia poznawcza. KELLY mówi tak: żeby zrozumieć człowieka musimy przyjąć że między człowiekiem a badaczem i naukowcem właściwie nie ma wielkiej różnicy, bowiem każdy z...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /1 303

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tradycje paradygmatu poznawczego w psychologii

    Psychologowie od dawna interesują się badaniem rozwoju procesów poznawczych. Istnieje pewien brak ciągłości pomiędzy procesami poznawczymi u dzieci i u dorosłych. Dzieci zaczynają życie jako naiwni realiści przyjmując pozory za dobrą monetę. Według PIAGETA, rozwój poznawczy zachodzi wtedy, gdy dzieci...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /1 438

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Model psychologii poznawczej

    Termin „poznanie” oznacza proces poznawania w najszerszym sensie, obejmującym percepcje, pamięć, ocenianie, mowę itd. Lecz odnosi się on również do wyniku czy wytworu aktu poznawania. Koniecznym warunkiem wszechstronnego rozwoju intelektualnego jest uwolnienie się procesu konceptualizacji od jego...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /28.06.2011 Znaków /1 008

    praca w formacie txt

Do góry