Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Wpływ czynników poprzedzających uczenie się – transfer. Rodzaje transferu i czynników nań wpływające

    Transfer to przeniesienie wprawy w procesie uczenia się z zadania poprzedniego na następne. Czyli transfer to przeniesienie wprawy na zadania, których uczyliśmy się wcześniej na zadania, którego uczymy się następnie. Taki transfer nazwiemy transferem pozytywnym. 

    Taki transfer kiedy oba rodzaje zadań...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sposoby powtarzania

    Kiedy coś już umiemy i przerywamy proces uczenia się, ale przerywamy nie korzystając z dobrodziejstwa przerwy, jeszcze raz to powtarzamy to się nazywa pierwszym powtarzaniem . Pierwsze powtórzenia tekstu są kolejnym wzmocnieniem wynikającym z tego, że my ten tekst już umiemy. To pierwsze powtórzenie ma...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /847

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozłożenie powtórzeń w czasie – uczenie się z przerwami

    Wiele doświadczeń pokazuje, że metoda uczenia się z przerwami daje lepsze rezultaty, zwłaszcza gdy uczymy się materiału długiego. Te rozłożenia w czasie sprzyjają lepszemu zapamiętywaniu. Udowodnił to Jost. Drugie prawo uczenia się Josta mówi: tym co faworyzuje tą metodę rozłożenia w czasie są...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 985

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się jako funkcja miejska w szeregu i objętości materiału

    Zapamiętywanie czyli uczenie się jest również, funkcją miejsca w szeregu. Jeśli uczymy się jakiegoś, długiego tekstu, to zastanawiamy się co lepiej pamiętamy, jakie elementy tego szeregu są lepiej pamiętane. W pierwszej kolejności zapamiętywane są dosyć dobrze te początkowe elementy, gorzej...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /895

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza krzywych uczenia się – prawo ćwiczenia

    Prawo częstości:

    Jeżeli coś długo utrzymuje się w naszej świadomości to występuje większe prawdopodobieństwo utrwalenia się. Prawo ćwiczenia powiada, że w miarę postępu uczenia się przyrosty wprawy stają się coraz mniejsze. Najszybciej uczymy się w początkowym okresie uczenia, potem krzywa...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /971

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rola powtórzeń – prawo częstości Heurystyki

    Heurystyki:

    a) jeśli uczymy się materiału z pewnymi powtórzeniami nie w sposób skompasowany to po pierwsze: nie należy uczyć się materiałów obszernych w sposób skompasowany, jeśli mamy bardzo dużo tekstu nie należy uczyć go się za jednym podejściem a należy robić przerwy.

    b) po drugie: im...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 389

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki działające w trakcie uczenia się

    Są dwa sposoby uczenia się albo w sposób skomasowany albo z przerwami. Uczenie się skomasowane generalnie jest dobre wtedy gdy materiał nie jest za długi i jest dostępny nam poznawczo, innymi słowy rozumiemy ten materiał. Kiedy materiał jest bardzo długi musimy uczyć się z przerwami ze względu na pewne...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /4 959

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się reakcji złożonych i nabywanie wiedzy

    Przyswajanie czynności złożonych polega wedle teorii behawiorystycznych na tworzenie się łańcuchów nawykowych, a łączenie poszczególnych ogniw takiego łańcucha sprowadza się do wykorzystywania wzmocnień wtórnych i metod przybliżeń. Wiele koncepcji tzw. neobehawiorystycznych (np.: teoria Hulla)...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 553

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Schematy warunkowania klasycznego i instrumentalnego

    Porównanie obu rodzajów warunkowania:

    a) W warunkowaniu klasycznym reakcja warunkowa jest związana z reakcją bezwarunkową. Reakcja warunkowa nigdy nie jest równa pod względem siły czy wielkości reakcji bezwarunkowej, ale jest tego samego rodzaju. Natomiast reakcja instrumentalna jest różna od reakcji...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 061

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się poprzez bezpośrednie kojarzenie S – R a uczenie poznawcze

    Bodziec, który regularnie wywołuje daną reakcję jeszcze przed uczeniem się, nosi nazwę bodźca bezwarunkowego (Sb). Bodziec obojętny, który wielokrotnie występuje tuż przed pojawieniem się bodźca bezwarunkowego, uzyskuje zdolność wywoływania tej reakcji stając się w ten sposób bodźcem warunkowym...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 154

    praca w formacie txt

Do góry