Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    WYWIAD POZNAWCZY - TESTOWANIE WYWIADU POZNAWCZEGO (grupa kontrolna)

    Koehnken porównywał wywiad poznawczy i wywiad ustrukturalizowany. Poznawczy był 52% lepszy, także osoby przeprowadzające wywiad poznawczy pamiętały więcej niż te które przeprowadzały wywiad ustrukturalizowany.

    Memon uzyskał inne wyniki. Badał wagę komponentów komunikacyjnych i poznawczych. Nie było...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /888

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYWIAD POZNAWCZY - MODYFIKACJE WYWIADU POZNAWCZEGO

    NAWIĄZYWANIE DOBREGO KONTAKTU

    Próba wstępnego zapoznania się ze świadkiem i stworzenia swobodnej atmosfery. Przekazanie kontroli świadkom (decydowanie kiedy rozpocząć, ustalanie ilości czasu na myślenie i odpowiadanie. Świadek jest aktywnym uczestnikiem wywiadu. Ograniczenie liczby pytań do...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /906

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYWIAD POZNAWCZY - ZASADY TEORETYCZNE

    Wp wykorzystuje koncepcje:

    hipoteza specyficzności kodowania

    sygnał wyszukiwania jest skuteczny w takim stopniu w jakim zachodzi na inf. zakodowaną

    przywrócenie pierwotnego kontekstu kodowania zwiększa dostępność

    teoria wielokrotnego śladu

    wspomnienia składają się...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /2 016

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYWIAD POZNAWCZY

    (wp, tak będzie szybciej:)- narzędzie sądowe, które składa się z pewnej liczby technik wyszukiwania w pamięci, mających zwiększyć ilość inf. jakie można otrzymać od świadka. Przeprowadza się z osobą która nie jest podejrzana (potrzeba współpracy).

    Opracowany przez Geiselmana i Fishera.

    Błędy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /456

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się zastępcze

    Eksperyment DOLLARD’A I MILLER’A, gdzie pokazano że proces uczenia się społecznego czyli przejmowania wzorców zachowań przebiega sprawniej, gdy następuje wzmocnienie ale nie osobnie dziecka, które uczestniczy i ogląda to zachowanie modela, ale wtedy, gdy ten model zachowuje się agresywnie czy poprawnie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /944

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym jest konflikt

    Związany jest z 2 przeciwstawnymi tendencjami: dążeniem i unikaniem. Gradient unikania jest bardziej stromy niż gradient dążenia. Kiedy oddalamy się od bodźca budującego jakieś reakcje, to przeważa tendencja „dążenia ku” której gradient jest bardziej pochyły wtedy zmierzamy w stronę tego obiektu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 153

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się społeczne Dollarda i Millera

    Dollard, Miller i Bandura powiadają ze uczymy się poprzez obserwowanie zachowania innych, które polega na tym, że my również niedostajemy żadnego wzmocnienia, uczymy się nie dostając za ten proces nagrody. Takie uczenie się nazywa się UCZENIEM ZASTĘPCZYM. Bardzo ważnym wkładem Dollarda i Millera do...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 957

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki wywierające wpływ na zapominanie

    Kiedy treści są bezsensowne zapominanie jest bardzo szybkie, jeśli używamy jakiegoś materiału sensownego to ta krzywa mniej gwałtownie opada.

     Interferencja jest to rektro aktywne hamowanie, czy ułatwianie. Dużą część procesu zapominania da się wyjaśnić po przez działanie efektu interferencji...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 478

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki wywierające wpływ na zapominanie

     

    Kiedy treści są bezsensowne zapominanie jest bardzo szybkie, jeśli używamy jakiegoś materiału sensownego to ta krzywa mniej gwałtownie opada.

     Interferencja jest to rektro aktywne hamowanie, czy ułatwianie. Dużą część procesu zapominania da się wyjaśnić po przez działanie efektu...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 486

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Retro aktywne ułatwianie i hamowanie, sposoby ich pomiaru

    Transfer pozytywny i pro aktywne ułatwianie są bardzo podobnymi procesami, tylko pro aktywne ułatwianie jest z ponownym uczeniem się, z badaniem tego, jak to jest przechowywane w pamięci. W sytuacji kiedy jest pewna przerwa w uczeniu się i uczymy się ponownie obserwujemy że wyniki w grupie E są lepsze...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /EdekDebesciak Dodano /29.06.2011 Znaków /1 075

    praca w formacie txt

Do góry