Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Teoria zapamiętywania tekstów Kintscha

    Kintsch stworzył teorię pamięci zdań. Według niego materiał znaczeniowy jest magazynowany w postaci zapisów pamięciowych zwanych sądami. Jest to najmniejsza jednostka wiedzy, która może pełnić funkcję oddzielnego twierdzenia; jednostka, o której można orzekać czy jest prawdziwa, czy fałszywa. Autor...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /1 181

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekty wyobrażeń wzrokowych

    Możemy usprawnić pamiętanie materiału werbalnego przez konstruowanie obrazów wzrokowych, tego, co ma być zapamiętane. Wyobrażenia wzrokowe mogą być dziwaczne (np. pies jadący na rowerze) lub bardziej typowe (pies goniący dziecko jadące na rowerze), obraz może zawierać przedmioty wchodzące w...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /653

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    REPREZENTACJA WIEDZY

    Postać, w jakiej informacja jest reprezentowana, może mieć znaczący wpływ na przypominanie.

    Porcjowanie- ludzie mają tendencję, aby magazynować ok. 3 elementów w każdym zapisie.

    W badaniach nad zapamiętaniem ciągów liter wykazano, że ludzie dzielą ciąg na kilka grup (chunk = porcja). Jeżeli litery...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /1 529

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Implikacje dla edukacji

    To jak uczymy się danego materiału, ma ważne konsekwencje dla zakresu zapamiętanego materiału. Na przykład program uczenia(metoda PQ4R) zaleca wstępny przegląd, pytanie, czytanie, zastanawianie się, recytowanie i ponowne przeglądanie.

    Formułowanie pytań i odpowiadanie na nie stanowią skuteczne metody...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /373

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uczenie się zamierzone a niezamierzone

    Mandler a później Hyde i Jenkins w swych badaniach ukazali silny efekt sposobu przetwarzania, natomiast wpływ zamiaru zapamiętania właściwie okazał się żaden.

    Pamięć koduje doświadczenia danej osoby, niezależnie od tego, czy ma ona zamiar je zapamiętać, czy nie.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /284

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Różnice między elaboracją a siłą

    Siła i elaboracja stanowią dwa różne aspekty pamięci, i oba mogą przyczynić się do poprawy osiągnięć pamięciowych.

    Siła zakłada zakodowanie konkretnego zapisu pamięciowego, natomiast elaboracja tworzy dodatkowe zapisy pomagające w odnajdywaniu pierwotnego zapisu.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /286

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt generowania

    Uwzględnienie znaczenia podwyższa pamiętanie bodźców. W badaniach wykazano wyższość przetwarzania semantycznego jednak równie wysokie korzyści wynikają z generowania elementów. Efekt generowania odnosi się do lepszego pamiętania materiałów, które badani sami generują(np. lepsze rozpoznawanie rymów)...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /776

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Elaboratywność przetwarzania

    Zakres zapamiętania zależy nie tylko od tego, ile czasu elementy były ćwiczone, ale także od sposobu, w jaki były one ćwiczone. Sam kontakt z materiałem nie gwarantuje nauczenia się go. Zgodnie z koncepcją Ciarka i Lockharta pamiętanie poprawia się pod warunkiem, że informacja jest przetwarzana na...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /417

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Długotrwałe wzmocnienie synaptyczne a środowisko

    Długotrwałe wzmocnienie synaptyczne (LTP) to rodzaj uczenia się neuronalnego i zdaje się być powiązane z behawioralnymi miarami uczenia się. Gdy drogi neuronalne są stymulowane prądem o wysokiej częstotliwości, wrażliwość komórek na późniejsze stymulowanie wzdłuż danej drogi wzrasta. Aktywacja...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /1 097

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Powtarzanie i warunkowanie

    Jest prawdopodobne, że ćwiczenie w eksperymencie warunkowania kontroluje coś więcej niż tylko siłę zapisu pamięciowego. Czyli im częściej bodziec bezwarunkowy następuje po bodźcu warunkowym, tym bardziej prawdopodobne, że występuje między nimi związek przyczynowy. Szybkość reagowania w...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /1 234

    praca w formacie txt

Do góry