Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    PRZECHOWYWANIE INFORMACJI W PAMIĘCI - EFEKTY ROZŁOŻENIA POWTÓRZEŃ

    Pamięć nie jest tak prosta jak zakłada równanie siły.

    Kłopoty sprawia przetwarzanie elabotartywne (roz.6)

    Problem też z odstępami czasu pomiędzy kolejnymi powtórzeniami danej inf.

    Badanie Glenberga-

    zastosował ciągłą procedurę par skojarzeń. Badanym prezentowano...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /3 189

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRZECHOWYWANIE INFORMACJI W PAMIĘCI - ŚRODOWISKOWE I NEURONALNE PODSTAWY RÓWNANIA SIŁY

    Anderson i Schooler uważają, że równanie siły odzwierciedla dążenie pamięci do przystosowania się do statycznej struktury środowiska.

    Anderson i Schooler zbadali związek pomiędzy świeżością i częstotliwością przeszłego wykorzystywania i prawdopodobieństwa aktualnego wykorzystania w...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /2 339

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRZECHOWYWANIE INFORMACJI W PAMIĘCI - POZIOM WYUCZENIA I ZAPOMINANIE

    Więcej ćwiczeń skutkuje lepszym przechowywaniem, ale osiągnięcia spadają liniowo w skalach logarytmicznych dla wszystkich poziomów ćwiczenia.

    Materiały o różnym poziomie wyuczenia zapamiętywane są w takim samym tempie.

    Równanie pozwalające uchwycić związek pomiędzy ćwiczeniem i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /882

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRZECHOWYWANIE INFORMACJI W PAMIĘCI - ZANIKANIE: POTĘGOWE PRWO ZAPOMINANIA

    Funkcja zapominania podobnie jak funkcja uczenia się wykazuje ujemne przyspieszenie. F.u. coraz więcej ćwiczeń→ coraz mniejsze zyski, F. z. coraz dłuższe odroczenie→ coraz mniejsze straty.

    Funkcja przechowywania (związek liniowy między 2 skalami logarytmicznymi: skali osiągnięć i skali...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /1 856

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRZECHOWYWANIE INFORMACJI W PAMIĘCI - FUNKCJA PRZECHOWYWANIA

    Przeprowadzono liczne badania nad zależnością pomiędzy stratami pamięciowymi i czasem.

    Najwcześniejsze badania nad pamięcią Ebbingausa dotyczą funkcji przechowywania. (rozdział1). Stosował on wskaźnik oszczędności, który obrazuje, do jakiego stopnia łatwiej jest nauczyć się listy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /1 565

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRZECHOWYWANIE INFORMACJI W PAMIĘCI - OGÓLNY ZARYS

    Zapominanie może wcale nie trzeba oceniać jednoznacznie negatywnie.

    Być może ludzie w rzeczywistości niczego nie zapominają.

    3 hipotezy dotyczące zapominania:

    Hipoteza zanikania śladu- ślady pamięciowe słabna jako funkcja czasu i dlatego są trudniejsze do...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /1 740

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pamięć sekwencyjna u gołębi

    Choć gołębie tak jak ludzie wykazują zdolność zapamiętywania porządków seryjnych istnieją pewne różnice. Ludzka pamięć sekwencji podlega w dużej mierze mediacji werbalnej, np. poprzez powtarzanie sekwencji liter. Ludzie ujawniają również gradient dokładności przy reprodukowaniu sekwencji trzech...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /764

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Reprezentacja pamięciowa u innych gatunków

    Istnieją dowody, że zwierzęta kodują informacje we wzorce seryjne i przestrzenne a także, że potrafią identyfikować znaczenie obrazów niezależnie od dokładnych szczegółów fizycznych.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /214

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Interferencja katastroficzna

    Uczenie się nowych elementów często nakłada się i niszczy powiązania kodujące stare elementy. Reprezentacje zlokalizowane nie mają poważnych problemów interferencją katastroficzną, gdyż każdy zapis jest reprezentowany oddzielnie i jeden nie może nakładać się na drugi.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /298

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Reprezentacje wiedzy rozproszone a reprezentacje zlokalizowane

    Reprezentacje zlokalizowane, czyli jeden zapis koduje dany element. Jeśli potraktować tan pogląd dosłownie to daje on podstawę do przypuszczenia, że istnieje pojedynczy neuron w mózgu, który odpowiada danemu elementowi. Jednak eksperymenty nie potwierdziły tej hipotezy. Podstawowe twierdzenie zwolenników...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Ziemek Dodano /29.06.2011 Znaków /958

    praca w formacie txt

Do góry