Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    TYPY PAMIĘCI

    Pamięć dlugotrwała przechowuje inf. sensoryczną + generatywną wewnętrznie ( myśli twórcze, opinie, wartości)

    Magazynowana jest ta wiedza na dwa sposoby

    -pamięć proceduralna(czynności, f. pełnią okolice podkorowe- ewolucyjnie starsza część mózgu)

    -p. deklaratywna ( wymaga świadomego...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /332

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYDOBYWANIE Z PAMIĘCI - Teoria generowania – rozpoznawania

    W swobodnym odtwarzaniu zakłada, że badani stosują różne strategie dla generowania słów, a następnie próbują rozpoznać słowa, które wygenerowali. (za każdym razem dokonywali oceny rozpoznawczej, aby stwierdzić, czy jest to słowo, którego uczyli się)

    a) mnemoniczne strategie odtwarzania

    metoda...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /1 141

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYDOBYWANIE Z PAMIĘCI - Kontekst listy

    (reprezentacja listy) – uczenie się list może być postrzegane jako uczenie się par skojarzeń, w którym badani tworzą asocjacje pomiędzy słowami i jakąś reprezentacją kontekstu eksperymentalnego

    Osiągnięcia w teście odtwarzania są słabe z powodu masowej interferencji

    W pamięci list test...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /722

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PODEJŚCIA DO UCZENIA SIĘ I PAMIĘCI - Neuronalna podstawa uczenia się i pamięci

    1. Układ nerwowy

    a) Układ nerwowy to:

    - ośrodkowy układ nerwowy – to rdzeń kręgowy i mózg

    - obwodowy układ nerwowy :

    * to nerwy sensoryczne, przenoszące info pochodzące z receptorów

    * nerwy motoryczne – wysyłają polecenia do mięśni

    b) Każdy rodzaj uczenia zachodzi w mózgu

    c) Ludzki mózg:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /3 991

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Historia badań nad uczeniem się i pamięcią - Model pamięci R. Atkinsona i R. Shiffrina

    - Istnieją dwa rodzaje pamięci: krótkotrwała i długotrwała

    - Sposobem na utrzymanie info jest powtarzanie materiału w pamięci krótkotrwałej

    - Już Broadbent opisał różnice między tymi 2 typami pamięci, a Atkinson i Shifrrin dokonali ich krystalizacji w ścisłą teorię

    - Jednym z paradygmatów jest...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /1 305

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Historia badań nad uczeniem się i pamięcią - Uniwersalny Rozwiązywacz Problemów A. Newella i H. Simona

    - Podstawę stanowi symulacja komputerowa  (początek sztucznej inteligencji)

    - Ustanowili nową def rygoru, która zmieniła sposób teoretyzowania

    - Symulacja komputerowa może wykorzystywać możliwości komputera aby wyprowadzić predykcje z teorii naukowych. Pozwoliły one na badanie złożoności

    - Wiele...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /1 870

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Historia badań nad uczeniem się i pamięcią - B.F. Skinner

    - Radykalny Behawiorysta

    - Walden Two, Beyond Freudom and Dignity, Werbal Behaviour

    - Nazwał warunkowanie instrumentalne sprawczym. Zwierzaki emitują R w niektórych sytuacjach bez żadnego widocznego B, który by je kontrolował – to są R sprawcze

    - Skrzynka Skinnera

    - Nie uznaje powiązania B-R, ale uznaje...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /1 762

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Historia badań nad uczeniem się i pamięcią - Edward C. Tolman

    - Krytyk, ale behawiorysta

    - Zachowanie może być najlepiej zrozumiane jako R na jakiś cel.

    - 2 eksperymenty

    - eksperyment na temat uczenia się utajonego (3 grupy szczurów: 1 wzmacniano regularnie, 2 w ogóle, 3 po 11 dniu). Nie wzmacniane szczury uczyły się cały czas, ale miało to uczenie charakter...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /1 405

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Historia badań nad uczeniem się i pamięcią - Clark L. Hull

    *Lata 30 – 70 XX w – zdominowane przez wielkie teorie uczenia się (Hulla)

    * Neohulliści:

    - A. Amsel

    - F. Logan

    - N. Miller

    - O.H. Mowrer

    - K. Spence

    - A. Wagner

    * Hull chciał stworzyć systematyczną teori warunkowania klasycznego i instrumentalnego dla wyjaśnienia zach ludzi i zwierząt

    * Teoria: E =...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /1 739

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Historia badań nad uczeniem się i pamięcią - Edward L. Thorndike

    - Skrzynka problemowa

    - Warunkowanie instrumentalne – R jest wykonywana w celu uzyskania wzmocnienia. Wzmocnienie jest uwarunkowane wykonaniem R

    - Prawo efektu

    - Prawo ćwiczenia – początkowo uważał, iż ćwiczenie związków B-R wzmacnia je. Potem: samo ćwiczenie nie ma korzystnego wpływu a tylko nagradzane...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Zbys Dodano /29.06.2011 Znaków /772

    praca w formacie txt

Do góry