Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    LIDER PRZYSZŁOŚCI - Znacząca rola wrodzonych bądź wykształconych zdolności

    W zależności od sytuacji w zespole, organizacji i w jej otoczeniu zewnętrznym, będziemy poszukiwać lidera o konkretnym stylu kierowania. Większość osób ma predyspozycje i preferencje do obierania określonego stylu pracy, w tym pracy menedżerskiej. Wpływają na to nasze wrodzone, bądź wykształcone w...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /725

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    LIDER PRZYSZŁOŚCI

    Dokonujące się na naszych oczach zmiany i procesy zachodzące wewnątrz organizacji, pozwalają na wyciąganie szerszych wniosków, co do kształtowania się przyszłego postindustrialnego modelu zarządzania.

    Odpowiedź na pytanie „Czy każdy człowiek może być liderem?” jest podobna do odpowiedzi na pytanie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /1 077

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czy można nauczyć się przywództwa?

    Jedyna uczciwą odpowiedzią na to pytanie jest: "Nikt tego tak naprawdę nie wie." Wszystkie inne odpowiedzi to albo opinie, albo definicje. Interesującym jest, że ludzie nie pytają" Czy można nauczyć się zarządzania? Czy człowiek rodzi się menedżerem, czy też można go odpowiednio ukształtować?"...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /3 654

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie sobą a cele firmy

    Podstawowym elementem działalności każdej organizacji są ludzie. Bez nich nawet najlepiej zaprojektowany proces, czy to technologiczny czy organizacyjny, nie będzie działał. A zatem przygotowując i wdrażając systemy i procedury w firmie należy brać pod uwagę nie tylko ich rolę ale także to jacy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /5 376

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologiczne zasady perswazji i ich zastosowanie - Odbiorcy przekazu

    Ważną cechą wyznaczającą stopień oddziaływania przekazu jest charakterystyka jego odbiorców, czyli to, DO KOGO się go kieruje. Podstawowa zasada skutecznego mówcy to wiedzieć jakie będzie miał prze sobą audytorium, a szczególnie jakie ma ono potrzeby. Osobiste znaczenie informacji dla potrzeb odbiorcy...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /2 233

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologiczne zasady perswazji i ich zastosowanie - Charakter przekazu

    Kolejnym elementem składowym każdego przekazu jest jego charakter, czyli to CO I JAK się mówi. Najważniejszym warunkiem, który każda wypowiedź powinna spełniać to prostota. Duża ilość informacji, zważywszy na ograniczenia poznawcze człowieka, powoduje zamęt i w rezultacie odbiorca zapamiętuje bardzo...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /3 337

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologiczne zasady perswazji i ich zastosowanie

    Perswazja kojarzy się zwykle z nieuczciwą manipulacją, próbą przekonywania, o nie do końca czystych zagrywkach. Na myśl, w związku z tym terminem przychodzi także płomienne przemówienie, poruszające w myśl jakiejś idei całe masy. Natomiast w rzeczywistości perswazja w organizacji to przede wszystkim...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /5 567

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Styl życia a struktura tożsamości

    W tym miejscu przywołajmy koncepcję stylów życia proponowaną A. Sicińskiego (2002). Przez styl życia rozumie on „zespół codziennych zachowań (sposób postępowania, aktywność życiową), specyficzny dla danej zbiorowości lub jednostki (treść i konfigurację owych zachowań); a inaczej mówiąc:...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /9 034

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Psychologiczny kontekst życia i rozwoju a struktura tożsamości

    Owe dwa wspomniane wyżej konteksty – społeczny i czasowy - splatają się w toku życia człowieka w każdym kolejnym okresie cyklu rozwojowego i tworzą psychologiczny kontekst jego działania i rozwoju. Biorąc pod uwagę jednocześnie dwie perspektywy funkcjonowania człowieka – społeczną i czasową -...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /9 175

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Splatanie się dwóch kontekstów życia: czas i przestrzeń społeczna

    Życie człowieka w każdym okresie jego życia zanurzone jest jednocześnie w dwóch kontekstach: przestrzeni społecznej i czasu. Można te dwa konteksty opisać nieco metaforycznie w dwóch wymiarach. Po pierwsze, w wymiarze wertykalnym i wtedy będziemy mówić o zanurzeniu jednocześnie w kilku kontekstach...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Pietrek555 Dodano /03.07.2011 Znaków /3 029

    praca w formacie txt

Do góry