-
Ocena brak
Mapa marketingu kandydata wg P. Kotleta i N. Kotleta - Marketing strategiczny
Koncentracja na analizie elektoratu danego kandydata w różnych okręgach
Organizatorzy kampanii najpierw określają wszystkie segmenty wyborców znajdujące się w danym okręgu, wyróżniając tych, którzy będą i tych, co nie będą brać udział w głosowaniu
Następnie próbują podzielić...
-
Ocena brak
Mapa marketingu kandydata wg P. Kotleta i N. Kotleta - Ocena wewnętrznej i zewnętrznej sytuacji wyborczej
Kandydat musi podjąć oceny własnych możliwości rywalizujących kandydatów – OCENA WEWNĘTRZNA, jak również możliwości rywalizujących kandydatów – OCENA ZEWNETRZNA
Ocena wewnętrzna polega na oszacowaniu przez kandydata własnych silnych i słabych stron oraz silnych i słabych stron...
-
Ocena brak
Mapa marketingu kandydata wg P. Kotleta i N. Kotleta - Badania środowiskowe (marketingowe)
Dokładna analiza otoczenia społecznego, w którym kampania polityczna ma być prowadzona, pod kątem szans i zagrożeń dla jej przebiegu. Na to otoczenie składa się: aktualny stan ekonomiczny w danym okręgu wyborczym, z którego pochodzi kandydat oraz sytuacja gospodarcza w całym kraju, nastrój...
-
Ocena brak
Proces marketingu politycznego wg Ph.B. Niffeneggera - PROMOCJA
w głównej mierze składa się z działań reklamowych oraz kształtowania opinii publicznej poprzez bezpłatne relacje w mediach dotyczące kandydata, jego programu i kampanii
NIFFENEGGER wyróżnia 4 podstawowe strategie promocyjne:
KONCENTRACJI – polega na koncentracji większości wydatków...
-
Ocena brak
Proces marketingu politycznego wg Ph.B. Niffeneggera - MIEJSCE (DYSTRYBUCJA)
Jest tym bodźcem marketingowym, który odnosi się do bezpośrednich spotkań kandydata z wyborcami. Strategia marketingowa związana z dystrybucją przekazu kampanii łączy program pojawiania się kandydata wśród wyborców z programem pracy wolontariuszy. Opiera się on na pracy aktywistów, którzy...
-
Ocena brak
Proces marketingu politycznego wg Ph.B. Niffeneggera - CENA
oferowanego przez kandydata produktu odnosi się do spostrzeganych przez wyborców kosztów, jakie ponieśliby, gdyby został on wybrany.
Składają się na nie koszty ekonomiczne, np. wzrost podatków, cięcia budżetowe.
Do innych kosztów zalicza się ocenę kandydata na tle wizerunku kraju...
-
Ocena brak
Proces marketingu politycznego wg Ph.B. Niffeneggera - PRODUKT
Oferowany przez kandydata jest „złożonym zbiorem” wielu korzyści, jakie mogą uzyskać wyborcy, jeśli kandydat zostanie wybrany. Obietnice wyborcze wyartykułowane na poziomie platformy wyborczej są rozpowszechniane w reklamach politycznych. Tworzenie produktu w marketingu politycznym jest w zasadzie zadaniem...
-
Ocena brak
Proces marketingu politycznego wg Ph.B. Niffeneggera
Stara się on ukazać zastosowanie narzędzi marketingu gospodarczego w kampaniach politycznych
Podkreśla, że w marketingu politycznym można dostrzec wysiłki zmierzające do integracji działań w ramach marketingu mix (4P), aby skutecznie kontrolować zachowanie wyborcy
Niffenegger...
-
Ocena brak
Model marketingu politycznego wg B. Newmana
Wprowadza wyraźne rozróżnienie pomiędzy procesem kampanii marketingowej a procesem kampanii politycznej
Kampania marketingowa pomaga kandydatowi przejść przez cztery etapy kampanii politycznej: od przedwstępnej fazy kształtowania własnego miejsca kandydata polityce do jego ukształtowanego...
-
Ocena brak
FUNKCJONALNE UJĘCIE ELIT PRZEZ LASSWELLA
- jego koncepcje elit ulegały ewolucji, poprzednich teorii nie odrzucał, wszystko się ze sobą przeplatało
- a więc początkowo; elita to osoby uprzywilejowane do dystrybucji dóbr – ludzie wpływowi otrzymują najwięcej tego, co jest do otrzymania, reszta stanowi masę. Dostepne wartości to prestiż...