Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Klasyfikacja zaburzeń mowy w ujęciu Styczek

    Zewnątrzpochodne – dotyczą niekorzystnego środowiska wychowawczego

    Wewnątrzpochodne:

    - dysglosja- zniekształcanie dźwięków mowy lub niemożność ich wytwarzania na skutek nieprawidłowej budowy narządów mowy lub obniżenia słyszalności

    - dysartria (anartria) – zniekształcanie dźwięków...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 235

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody badania słuchu fonemowego

    wskazywanie obrazków badających opozycje fonologiczne – z przedmiotami, których nazwy różnią się tylko jedną cechą dystynktywną /Styczkowa/

    wada: dziecko musi znać znaczenie wszystkich obrazków

         2.  reagowanie ruchem ciała na wskazaną wcześniej sylabę /Styczkowa/

         3.pokazywanie...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /928

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co to jest słuch fonemowy?

    Słuch fonemowy to taka umiejętność, w której dziecko dostrzega i różnicuje opozycje fonologiczne – cechy dystynktywne.

    Fonem to wzorzec poznawczy, prototyp istniejący w mózgu każdego człowieka, model, na którego podstawie budowane są głoski.

    Głoska to zjawisko fizyczne, które można zobaczyć. To...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /813

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Okres swoistej mowy dziecka

    Wiek przedszkolny. Rozwojowe niedoskonałości systemu fonetycznego (koniec 3 roku życia). Zamiast e i o mówi a – Ja chcia biegać. (3 latek może tak mówić). Mówi jower, lowel, tutułka tuta, dęś, oda zamiast woda. Dziecko 3 letnie używa środkową część języka,dlatego zmiękcza głoski, nie ma jeszcze...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /735

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Okres zdania

    2 – 3 rok życia dziecka. Dziecko zaczyna łączyć wyrazy w zdania. Początkowo są to zdania dwuwyrazowe twierdzące. Potem pojawiają się zdania pytające i rozkazujące. Dzieci najwięcej używają rzeczowników, dotyczące jedzenia, ubrań, pielęgnacji, nazwy osób, czynności fizjologicznych, pozycji i ruchu...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /996

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Okres wyrazu

    Okres kiedy pojawia się pierwszy wyraz. Pojawia się strukturalizacja gaworzenia i mamamama – dziecko wypowiada mama. Wyraz dziecko wypowiada już świadomie, dziecko wie jakie ma znaczenie ten wyraz. Wołając mamę wie, że to mama, dziecko łączy wymawianie ze znaczeniem. Początkowo mama, to każda kobieta...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 420

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Okres melodii

    Okres zaraz po urodzeniu, trwa pierwszy rok życia. Objawy prawidłowego rozwoju mowy :

    - krzyk po urodzeniu, pierwsze porozumienie z otoczeniem (dziecko krzyczy, bo jest nagła zmiana temperatury, dziecko wypuszcza powietrze, nie słyszy bicia serca matki, niepokoi się, krzyczy: a, u, e ...)

    - głużenie 2/3-4...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 881

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dyslalia funkcjonalna

    To wada, na skutek złej pielęgnacji (nieprawidłowy przebieg funkcji pokarmowych, funkcji oddychania, dysfunkcja, parafunkcja).

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /129

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy rozwoju mowy dziecka 6-letniego

    W wieku 6 lat dziecko posiada rozwinięty aparat artykulacyjny, a jego mowa jest opanowana. Posługuje się swobodnie mową potoczna używając wszystkich części mowy i złożonych form gramatycznych. Zdania złożone współrzędnie znacznie przeważają nad złożonymi podrzędnie. Utrzymuje się nasilona...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /856

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy rozwoju mowy dziecka 3-letniego

    W tym wieku kształtują się ruchy tylnej części języka i podniebienia miękkiego, konieczne do wymawiania (k, g, ch) oraz ruchy końca języka ku zębom przy wymowie (s, z, c, dz) od ich miękkich odpowiedników i nie powinno już ich wymawiać jako (ś, ź, ć, dź). Pod koniec 4 roku życia, pojawia sie...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Aro Dodano /26.07.2011 Znaków /1 490

    praca w formacie txt

Do góry