Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Stopnie ubytku słuchu i ich konsekwencje dla rozwoju mowy dziecka

    Lekki,21-40DB:

    *dziecko nie słyszy mowy cichej i szeptu, nie słyszy mowy w hałaśliwym otoczeniu

    *ma problemy z różnicowaniem głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych

    *mogą wystąpić zaburzenia w artykulacji niektórych głosek

    *trudności z rozumieniem tekstów wypowiadanych cicho i szeptem

    *trudności ze...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /3 160

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY U DZIECI Z ZABURZENIEM SŁUCHU - Terapia

    -ustalenie kompleksowej diagnozy: plan i projektowanie terapii oraz weryfikacja diagnozy i jej prognozowanie

    -ćwiczenia podstawowe kształtujące mowę: jedne przygotowują do mówienia ( oddechowe, usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych, fonacyjne, artykulacyjne, słuchowe, w odczytywaniu wypowiedzi z...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /786

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Formy totalnej komunikacji i inne formy

    - unimodalne poprzez słuch, czytanie mowy z ust, alfabet palcowy i znaki języka migowego

    - bimodalne poprzez słuch i czytanie z ust, słuch i alfabet palcowy, słuch i znaki języka migowego, czytanie mowy z ust i znaki języka migowego, czytanie z ust wspomagane alfabetem palcowym

    - multimodalne poprzez...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /2 134

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Najczęściej spotykane wady fonacji

    -głos wysoki lub niski

    -głos falsetowy, wysoki i nierówny, wiązadła głosowe wibrują tylko w swych bocznych cieńszych częściach

    -głos twardy, bezbarwny, niekiedy ochrypły, pozbawiony melodyjności i natężenia

    -głos nosowy, spowodowany zmianami anatomicznymi narządów mowy np. rozszczep podniebienia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /1 785

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    NIEDOKSZTAŁCENIE MOWY U DZIECI Z ZABURZENIEM SŁUCHU

    Dysfonie audeogenne- zaburzenia głosu u osób niesłyszącyc,specjaliści którzy się zajmują tymi osobami to:surdipedagog, surdologopeda, surdopsycholog, foniatria.

    Ze względu na właściwości rozwoju dzieci słyszących oraz czas wystąpienia wady słuchu wyróżnia się:

    -utratę słuchu prelingwalną-nabyta...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /709

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Giełkot

    Mowa bezładna, czyli szybka i bezładna, to zaburzenie mowy charakteryzujące się jego nieświadomościa, małym zakresem uwagi, zakłóceniem percepcji, artykułowania i formułowania wypowiedzi. To mowa manifestująca centralne zaburzenia mowy. Nie obserwuje się ciężkich objawów zaburzeń oddechu, fonacji czy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /1 997

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwojowa niepłynność mówienia

    To zaburzenie spowodowane przechodzeniem od jednego elemntu wypowiedzi do drugiego oraz zakłócenie jej tempa, rytmu a w następstwie desynchronizacja procesu formowania trzech poziomach wypowiedzi: treści, formy językowej i substancji fonicznej. Ujawnia się w 2-3 roku życia, kiedy dziecko idzie do szkoły oraz...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /1 608

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jąkanie

    Jest zaburzeniem płynności, tempa i rytmu mówienia, spowodowanym nadmiernym napięciem mięśni oddechowych, fonacyjnych i artykulacyjnych; określa się też jako zaburzenie mowy w płaszczyźnie suprasegmentalnej-akcent, rytm i melodia.

    Rodzaje jąkania:

    - kloniczne-przeważają w nim skurcze kloniczne

    -...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /7 966

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakłócenia o charakterze segmentalnym

    - paradygmatyczne, które dotyczą inwentarza głosek: elizia, substytucja, deformacja

    - syntagmatyczne, które naruszają zasady łączenia głosek w wyrazach:

    * zniekształcenia ilościowe: elizia, wyróżniania grup spółgłosek, epenteza czyli wzbogacenie struktury wyrazu

    * zniekształcenia jakościowe:...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /1 173

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mowa bezdźwięczna

    Ubezdźwięcznienie, nieumiejętność realizowania głosek dźwięcznych, zanik lub brak dźwięczności w danym fonemie. Wymianie głosek dźwięcznych w sposób bezdźwięczny lub jak brzmią ich bezdźwięczne odpowiedniki. Przyczyną są niedokształcenia słuchu fonematycznego, zaburzenia słuchu, trudności...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /kuba123 Dodano /26.07.2011 Znaków /695

    praca w formacie txt

Do góry