Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    FUNKCJE WYCHOWAWCZE GRUPY RÓWIEŚNICZEJ

    Staje się głównym kreatorem osobowości młodego człowieka : rozwój osobowości autonomicznej w pełnieniu ról społecznych w grupie lub rozszerzając zakres doświadczeń jednostki poprzez zaspokajanie jej potrzeb i zainteresowań nie zrealizowanych w stosunkach z dorosłymi.

    1. Funkcje makrospołeczne:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 465

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POJĘCIE I WARUNKI ISTNIENIA GRUP RÓWIEŚNICZYCH

    Grupa rówieśnicza – organizm społeczny wyróżniony spośród innych nie ze względu na cechę demograficzną – wieku, lecz ze względu  na typ więzi, bliskie, nacechowane wzajemną aprobatą uczestnictwo.

    Warunki istnienia grup rówieśniczych:

    1. Podstawę istnienia grup rówieśniczych stanowią ich cele:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 329

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    BEZDOMNOŚĆ

    Bezdomność – względnie trwała sytuacja człowieka pozbawionego dachu nad głową albo nie posiadającego własnego mieszkania. Stan ten może być efektem dobrowolnego wyboru (włóczęgostwo), desperackich decyzji (uchodźstwo), własnych lub cudzych zachowań dewiacyjnych (wykwaterowanie na skutek nie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 420

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UBÓSTWO – ISTOTA, RODZAJE

    Ubóstwo – brak dostatecznych środków materialnych do życia, bieda, niedostatek.; stan niezaspokojenia pewnych potrzeb, które w danym społ., są uznawane za konieczne i niezbędne do normalnego rozwoju i funkcjonowania człowieka.

    Rodzaje ubóstwa:

    * absolutne (bezwzględne) – kryterium ubóstwa to warunki...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /3 861

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OBSZARY ZAGROŻEŃ WSPÓŁ. ŚROD. WYCHOWAWCZEGO

    Obszary:

    1. Dotyczy funkcjonowania szkoły,

    2. Obszar wych. pozaszkolnego,

    3. Niekorzystne zmiany w sferze wartości,

    4. Osamotnienie współczesnego człowieka,

    5. Zagrożenie w sferze informacji (eksplozja inf., dezinformacja, relatywizm poznawczy, etyczny),

    6.W sferze interakcji,

    7. Ekspansja kultury...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /583

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    REINTERPRETACJA POJĘCIA ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE, UWARUNKOWANIA, ROZUMIENIE POJĘCIA: ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE CZŁOWIEKA

    Dziś pojęcie środowiska wychowawczego uległo trochę zmianie, która uwarunkowana jest czynnikami:.

    I GRUPA – procesy, zjawiska, wydarzenia jakie miały miejsce w skali globalnej świata

    II GRUPA - czynniki o charakterze rodzinnym związane u nas w kraju a procesami transformacji systemowej (politycznej...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 777

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RELACJE: ŚRODOWISKO A ROZWÓJ CZŁOWIEKA

    W świetle teorii naturalistycznej - środowisko jest traktowane jako miejsce naturalnego rozwoju dziecka, w którym zachodzi pielęgnowanie tego rozwoju.

    W świetle teorii pozytywistycznej - środowisko to ogół warunków celowo i świadomie organizowanych, prowadzących do określonych zmian rozwoju dzieci i...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 032

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POJĘCIE WYCHOWANIA , PODMIOTOWOŚĆ WYCHOWANIA DZIECKA W ŚRODOWISKU JEGO ŻYCIA

    Wychowanie wg. Radlińskiej – to pomoc w procesie wzrastania i pomoc w procesie wdrażania, wprowadzania w świat społeczny i świat kultury.

    Wychowanie w świetle pedagogiki humanistycznej – proces , który ma służyć człowiekowi. Zakłada się, że człowiek to jednostka wolna, indywidualna, jest najwyższą...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /979

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WSPÓŁCZESNE ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE

    W świetle pedagogiki humanistycznej ( prof. A. Przecławska, prof. Kawula, prof. A. Kargulowa) – Środowisko wychowawcze tworzy:

    Kultura stosunków między ludźmi, kontakty, porozumiewanie się, umiejętność porozumiewania się

    Świat symboli kulturowych, wartości materialne i duchowe, które są...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 129

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŚRODOWISKO KULTUROWE

    Środowisko kulturowe – tworzy ogół wartości, dóbr materialnych i duchowych udostępnionych i przekazywanych przez pokolenia starsze; ma charakter obiektywny.

    Środowisko kulturowe może stać się subiektywne wychowawczo wtedy, gdy bodźce z tego środowiska zostaną przyjęte przez człowieka i przeżyte w...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /492

    praca w formacie txt

Do góry