Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    KIERUNKI I PROBLEMATYKA BADAŃ NAD TELEWIZJĄ

    3 podstawowe kierunki badań nad TV:

    Miejsce środków masowego przekazu w życiu dziecka: wchodzą w to: zakres i częstotliwość kontaktu dz. i mł. z filmem, TV, radiem, budżet czasy jaki poświęcają na odbiór treści, zainteresowania filmowe, radiowe, czytelnicze, motywy odbioru treści...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /819

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZACHOWANIA DZIECI W CZASIE WOLNYM O CHARAKTERZE DEWIACYJNYM – PRZEJAWY, PRZYCZYNY

    Zachowania patologiczne wiążą się ze wrastającym spożyciem alkoholu przez młodzież. Bierze się to z nieumiejętności organizowania czasu wolnego. Wzór zachowania w czasie wolnym wyznacza przede wszystkim grupa rówieśnicza, koleżanki, przyjaciel. Duże znaczenie ma środowisko lokalne tj. małe czy duże...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /840

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KIERUNKI I PROBLEMATYKA BADAŃ NAD CZASEM WOLNYM DZIECI I MŁODZIEŻY

    3 główne kierunki dotychczasowych badań nad czasem wolnym:

    1. Budżet czasu wolnego

    2. wykorzystanie czasu wolnego przez młodzież

    3. Organizacja czasu wolnego

    1. Budżet czasu wolnego:

    - cel badań – ilościowe określenie tego czasu w różnych środowiskach oraz czynników, które powodują zróżnicowanie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 687

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KLASYFIKACJA: FORM, SPOSOBÓW, WZORÓW WYKORZYSTANIA CZASU WOLNEGO

    I. Klasyfikacja form spędzania czasu wolnego wg. Przecławskiego

    1. Indywidualne

    2. rodzinne

    3. grupowa nieinstytucjonalna np. w grupie nieformalnej

    4.  grupowa instytucjonalna np. w grupie formalnej

    Im dziecko starsze tym silniejsza staje się tendencja do spędzania czasu wolnego w grupie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 168

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POJĘCIE, ISTOTA, CECHY CZASU WOLNEGO

    Wyróżniamy:

    czas zajęty – obowiązkami koniecznymi np. nauka szkolna, praca zawodowa, spożywanie posiłków

    czas wolny – od obowiązku wykonania jakiejś czynności, czynności podejmujemy dobrowolnie, występuje tu własna motywacja

    wg. Izdebskiej: to ten okres w ciągu doby, który pozostaje po...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 868

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Twórcy pedagogiki społecznej, jej przedstawiciele

    Helena Radlińska - „Pedagogika społeczna” Wrocław 1961

    Aleksander Kamiński –uczeń Radlińskiej, związany z U. Łódzkim, tam stworzył silny ośrodek pedagogiki społecznej, badał wszelkie zagadnienia wchodzące w skład przedmiotu ped. społ., „Funkcje pedagogiki społecznej”, „Studia i szkice...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 328

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    OBSZARY ZAINTERESOWAŃ PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ

    Wg. Radlinskiej – Pedagogika społeczna jest nauką praktyczną, rozwijającą się na skrzyżowaniu nauk o człowieku, biologicznych i społecznych z etyką i kulturoznawstwem ( teorią i historią kultury) dzięki własnemu punktowi widzenia. Można go najkrócej określić jako zainteresowanie wzajemnym...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 152

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRZEDMIOT PEDAGOGIKI SPOŁECZNEJ

    Przedmiotem jest środowisko wychowawcze człowieka. Interesuje się nie tylko najbliższym środowiskiem, ale także tym co dociera do niego w sposób pośredni np., przez media. Skupia się na tym jak środowisko wpływa na wychowanie, analizuje warunki umożliwiające zaspokajanie potrzeb rozwojowych człowieka w...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /713

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZAKŁAD PRACY JAKO ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE

    Instytucja formalna, ma określoną strukturę, system stanowisk i zbiór zależności, są tu określone wzory postępowania, normy, obyczaje; relacje między pracownikami, kształtują się pewne cechy, postawy, poglądy, kultura pracy (wiedza, umiejętności, nawyki, fizyczne warunki pracy, stosunek pracowników...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /2 643

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TYPY GRUP RÓWEIŚNICZYCH

    1. wiek: homogeniczne - skupiające rówieśników, heterogeniczne – w różnym wieku

    2. Płeć: jednorodne, mieszane

    3.stopień spoistości: zwarte – funkcje złożone, częste spotkania, luźne: funkcje proste,

    4.Społeczna postawa funkcjonowania grup: celowe – działalność oparta na regułach, przewidziana...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /557

    praca w formacie txt

Do góry