Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    TV I INNE MEDIA WYRĘCZAJĄCE RODZICÓW W PROCESIE WYCHOWANIA DZIECKA

    Tv staje się dla dzieci elektroniczną niańką. Funkcje wychowawcze środków masowego przekazu oznaczają świadoma i zamierzoną ich działalność prowadzącą do określonych rezultatów w zakresie kształtowania osobowości, przy czym można rozumieć je:

    Szeroko:

    pełnia funkcje :

    wypoczynku( regeneracja...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /612

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TV DEZINTEGRUJACA RODZINĘ

    Powoduje zamykanie się członków rodziny w ich osobnych światach, rozluźnienie więzi psychicznej między członkami, oddalanie się od siebie, nie łączy ich potrzeba bycia razem, wspólnego oglądania TV, nie łączą ich podobne zainteresowania telewizyjne, ani motyw odbioru, brak kompromisu, jeśli chodzi o...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /625

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TEORIE KOMUNIKOWANIA MASOWEGO WYJAŚNIAJĄCE RELACJE: PRZEMOC TV A ZACHOWANIE AGRESYWNE DZIECI

    2 stanowiska wyjaśniające te relacje:

    przemoc TV pozostaje w ścisłym związku z agresją u dziecka (uczenie się z ekranu, teoria Leiberta)

    nie istnieją związki między przemocą ekranową a zachowaniem agresywnym dziecka (teoria Freuda, oglądając filmy o przemocy następuje zastępcze...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 179

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PRZEMOC EKRANOWA A AGRESJA U DZIECI

    Sprzyja formowaniu się agresywnego zachowania u dzieci i podnoszeniu poziomu agresji w ich zachowaniu wobec rówieśników, stymuluje agresywne fantazje, powoduje znieczulenie dzieci na agresję, zaburza postrzeganie roli agresji, przemocy w społeczeństwie, wywołuje nowe formy zachowania agresywnego, wyrabia...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /382

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UJEMNY WPŁYW TV NA SFERĘ EMOCJONALNĄ

    Przemoc, sceny brutalne, wywołują poczucie lęku, strachu, przerażenia, groźne urazy psychiczne, nieuzasadniona obawa przed przemocą ze strony innego człowieka, boi się usnąć w ciemnym pokoju, nocne koszmary, agresja, Na skutek ciągłego oglądania scen przemocy dochodzi do zobojętnienia, brak reakcji na...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /343

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UJEMNY WPŁYW TV NA SFERĘ POZNAWCZĄ

    Nadmiar informacji o różnorodnej treści przekazywane w krótkim czasie sprawia, że dziecko nie zawsze potrafi zrozumieć co jest ważne a co nie, co jest fikcją a rzeczywistością( relatywizm poznawczy) , staje się bezkrytyczne w tym co odbierają, nie rozumieją, percepcja obrazów jest płytka i pobieżna...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /502

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UJEMNY WPŁYW TV NA STAN ZDROWIA DZIECKA

    Wpatrywanie w TV ujemnie wpływa na wzrok. Redukcja czasu na zabawy, gry ruchowe wpływa na występowanie różnych stanów chorobowych układu kostnego, wad postawy, zaburzenia rozwoju psychomotorycznego. Zaburzenia przemiany materii; schorzenia alergiczne spowodowane przeciążeniem receptorów; zmiany w układzie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /450

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TV DEZORGANIZUJĄCA DZIEŃ DZIECKA I RODZINY

    TV jest złodziejem czasu, kradnie czas który może być wykorzystany na inne czynności obowiązkowe lub na odpoczynek (efekt wyporności). Wielogodzinny odbiór TV, kaset Video, gier komputerowych odbywa się kosztem innych zajęć. Konsekwencją może być zaniedbywanie nauki szkolnej w domu, skracanie czasu na...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /594

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CZAS POŚWIĘCONY MEDIOM PRZEZ DZIECI

    Dzieci zaczynają oglądać telewizję bardzo wcześnie i towarzyszy im przez całe życie.

    Przyczyna tego jest rozwój TV satelitarnej upowszechnienie magnetowidów, gier komputerowych.

    TV oglądają o różnej porze dnia, często do godz. 22, czasem w godzinach nocnych

    Efekt wyporności – TV...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 028

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    FUNKCJE WYCHOWAWCZE TV I INNYCH MEDIÓW

    1. Funkcja rozrywkowa: uczy jak należy wypoczywać,

    2. Poznawcza: rozwijanie zainteresowań,

    3. Funkcja odpoczynkowa: gdy dziecko zmęczone pracą fizyczną i umysłową ogląda wartościowe programy;

    4. Funkcja integrująca: rodziców z dziećmi, wspólne oglądanie, bycie razem rozmowy, dyskusje

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /317

    praca w formacie txt

Do góry